Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:57:46 GMT

هفدهمین یادواره ۲۱۸ شهید بخش چهاردانگه ساری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۲۲۶

هفدهمین یادواره ۲۱۸ شهید بخش چهاردانگه ساری برگزار شد

گروه استان‌ها – هفدهمین یادواره سرداران و ۲۱۸ شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هفدهمین یادواره سرداران و 218 شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری امروز با حضور آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده سپاه شهرستان، فرماندار و شهردار ساری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی تعدادی از مردم و خانواده شهدای بخش چهاردانگه ساری در حسینیه عاشقان کربلای این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیجان شمشیربند، رئیس ستاد یادواره سرداران و 218 شهید بخش چهاردانگه شهرستان ساری در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: سال‌های گذشته مراسمات باشکوهی برای یادواره شهدای چهاردانگه شکل می‌گرفت ولی امسال این مراسم به دلیل شیوع کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ساری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم در شرایط کرونایی توانستیم یادواره شهدای منطقه چهاردانگه برگزار کنیم، افزود: یادواره‌های شهدا در این شرایط در مازندران نیز باید تداوم داشته باشد.

نخستین یادواره شهدای مدافع سلامت اصفهان به روایت تصویریادواره شهدای ترور استان بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شودیادواره شهدای ترور استان بوشهر در شهریورماه برگزار می‌شود

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در سخنانی در این یادواره شهدا با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار، شهیدپرور مردم منطقه چهاردانگه همواره در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرین بودند، اظهار داشت: باید نسبت به شهدا تولی و تبری داشته باشیم و نسبت به آنان علقه، محبت، ارادت نسبت به شهدا باید دوچندان شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا با جمعیت‌های فراوان و حضور مشتاقان نشانه اوج دلدادگی مردم و تولی آنان به شهدا است، افزود: مزار و قبور شهدا به عنوان امامزادگان واجب التعظیم بوده و مورد احترام هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید برای مقابله با اعتبارزدایی شهدا و مقدسات و حذف اسم و نام شهدا در خیابان و کتب درسی باید دوستداران شهدا تبری داشته باشیم و نگرانی خود را بیان کنیم، تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی به عنوان نفوذی‌ها می‌خواهند افکار ایثار و شهدا را از ذهن مردم دور کنند.

لائینی با بیان اینکه حذف نام اسلام از خیابان جمهوری، حذف نام فهمیده از کتب درسی و دیگر اقدامات شنیع این زمینه باید هرچه سریعتر برچیده شود، افزود: متاسفانه غیرت دینی و احترام به مقدسات در برخی نهادهای فرهنگی کشور کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا ولی نعمت ما هستند و باید نسبت به حرکت‌هایی که قداست شهدا را زیر سئوال می‌برد باید اعتراض خود را بیشتر اعلام کنیم، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد و احزاب نیز مراتب مخالفت خود را در این زمینه اعلام کنند.

در این مراسم از تمبر یادبود شهدا و تعدادی از خانواده شهدای بخش چهاردانگه ساری رونمایی و تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از خانواده اولین شهید روحانی دفاع مقدس مازندران حجت الاسلام شهید سلیمانی فرد، خانواده شهید مدافع حرم شهید محمد تقی سالخورده، خانواده شهید مدافع وطن شهید سید محسن طاهری و شهید عارف نوریان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادواره شهدای یادواره شهدا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام خورشیدی پیش از ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم با محوریت شهید القدس سردار شهید امان‌الهی و سومین سالگرد شهادت سرلشکر حجازی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار ۴۵۰ شهید دارد که این شهدا در راه دفاع از کشور و حرم جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: حضور تمامی مسؤولان، خانواده شهدا و عموم مردم دیار گروس در این یادواره بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام خورشیدی در ادامه به اقدام تنبیهی که علیه رژیم صهیونسیتی صورت گرفت اشاره کرد و گفت: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در تنبیه اسرائیل بسیار ارزشمند است و رهبر معظم انقلاب فرمودند این تنبیه انجام شد و موجب شکست این رژیم اشغالگر شد.

وی افزود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق مانند وارد شدن به حریم خاک ایران بود که سپاه پاسداران این اقدام را به خوبی پاسخ گفتند و اگر رژیم صهیونسیتی بخواهد اقدامی بکند سیلی محکم‌تری را خواهد خورد.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: بیجار گروس دیار شهیدان و کلکسیونی از شهدای بزرگی همچون شهید بایندر و سایر شهدایی که جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

امام جمعه بیجار گفت: شهرستان بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت‌های خاموش است.

وی افزود: برای امنیت و آزادی ایران اسلامی شهدای فرهنگی، روحانی، دانش آموز و اخیراً هم شهدای حرم که جان خود را تقدیم انقلاب کردند که باید به خانواده این افراد تبریک گفت و ادامه دهنده راه این شهدای عزیز باشیم.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه بیجار شش شهید مدافع حرم دارد خاطر نشان کرد: این یادواره برای این شهدا برگزار شده است و باید به خانواده این شهدا تبریک گفت و باید از حضور گسترده مردم نیز که همواره در تمامی صحنه‌ها پشتیبان انقلاب هستند تقدیر کرد.

کد خبر 6080761

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران