Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:14:04 GMT

فروش ارز سهمیه‌ای برای مصارف واقعی پابرجاست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۴۲۷۵

فروش ارز سهمیه‌ای برای مصارف واقعی پابرجاست

از آنجا که توقف فروش ۲۲۰۰ ارز سهمیه‌ای توسط صرافی‌های بانکی برای جلوگیری از اقدامات سفته‌بازانه بوده است؛ بنابراین فروش ارز سهمیه‌ای برای مصارف واقعی ۲۴ گانه چون ارز مسافرتی، بیماری و دانشجویی همچنان پابرجاست. 

به گزارش ایسنا، با افزایش‌های اخیر قیمت‌ها در بازار ارز، صف‌های طولانی و جنجال‌برانگیزی مقابل صرافی‌های بانکی به دلیل اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی‌ها شکل گرفت که بانک مرکزی هم در پی این اتفاق، فروش ۲۲۰۰ دلار که سهمیه هر فرد با ارائه کارت ملی است را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از رخ دادن این اتفاق، صرافی‌های بانکی می‌بایستی به هر فرد متقاضی با ارائه کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام آن شخص نسبت به ارائه ۲۲۰۰ دلار که سهمیه آن‌ها در طول یکسال است، اقدام می‌کردند که فعلا با دستور بانک مرکزی لغو شده است.

این تصمیم را می‌توان طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی در پی سیاست‌ ارزی دوساله این بانک برای جلوگیری از فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار ارز دانست که به افزایش‌ نرخ‌ها در بازار دامن می‌زند.

آنچه در این زمینه حائز اهمیت است، این است که صرافی‌های بانکی همچنان به تقاضاها و مصارف ۲۴ گانه مردم چون ارز مسافرتی، بیماری، دانشجویی و... پاسخ می‌دهند و تصمیم حذف آن نیز برای کسانی بوده که با اجاره کارت ملی عرضه ۲۲۰۰ سهمیه دلار را محلی برای سفته‌بازی و سوداگری کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار ارز فروش ارز سهمیه ای بانک مرکزی صرافی های بانکی صرافی های بانکی صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدمهدی احمدی در آئین واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم. بودجه‌هایی برای پرسپولیس در نظر گرفته ایم که به سر فصل مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود و از این سو بانک‌ها می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

سرفصل‌های درآمدزایی در جلسه کنسرسیوم مطرح می‌شود

او ادامه داد: ما در هفته آینده جلسه کنسرسیوم بانکی خواهیم داشت و سرفصل‌های درآمدزایی در آن بیان می‌شود. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها می‌توانند در قالب مدیریت پیمان یا سایر روش‌هایی که برای مدیریت وجود دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به بخش‌های دیگر واگذار کنند که این مورد تناقضی با حضور بانک‌ها در هیأت مدیره باشگاه ندارد. اولویت ما واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. ما تاکنون از طریق صدور کارت‌های هواداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ضرفیت برند هر دو باشگاه استفاده کرده ایم اما موضوع مهمی که اکنون مطرح خواهد بود، این است که این ظرفیت را به بلوغ برسانیم.

انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برعهده بانک شهر است

احمدی افزود: ۳ کرسی هیأت مدیره و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر عهده بانک شهر خواهد بود و بانک‌های تجارت و ملت هر کدام دارای یک عضو هیأت مدیره خواهند بود و رئیس هیأت مدیره باشگاه را انتخاب می‌کنند.

کارت هواداری و نئو بانک‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تراکنش‌های بانکی به باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: بله در قالب نئو بانک و کارت‌های هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: انتظاراتی که ما از اشتیاق هواداران برای صدور کارت‌های هواداری چه از سوی باشگاه پرسپولیس و چه از استقلال برآورده نشده است اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و امیدوارم در این زمینه به بلوغ هم برسیم.

کد خبر 6087583 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک