Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه "۱۲ پالایشگاه گازی پارس جنوبی تحویل این مجتمع شده" از تامین ۷۵ درصد گاز کشور از پارس جنوبی خبر داد و گفت: اکنون روزانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه ، حسین شمشیری صبح امروز در نشست بررسی توسعه اقتصادی شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و جم در همجواری پارس جنوبی با حضور معاون وزیر کشور با بیان اینکه "این منطقه صنعتی و تولیدی نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تامین گاز و حوزه اقتصادی کشور دارد" اظهار داشت: اکنون بیش از 75 درصد گاز مصرفی کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وارد شدن 12 پالایشگاه گازی پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان خبر داد و بیان کرد: پالایشگاه‌های 11 و 12  مجتمع گازی پارس جنوبی یک ماه قبل تحویل شد که ظرفیت تولید و انتقال گاز به شبکه‌های سراسری افزایش داده است.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تکمیل پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و گفت: این فاز گازی به عنوان پالایشگاه 13 به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و با تحقق این مهم مدیریت 13 پالایشگاه توسط مجتمع گازی پارس جنوبی انجام خواهد شد.

شمشیری از راه‌اندازی بخش ساحلی فاز 14  پارس جنوبی با همکاری شرکت نفت و گاز پارس خبر داد و بیان کرد: گاز تولید سکوهای  فاز 14 پارس جنوبی در سایر فازهای پارس جنوبی در حال استفاده است.

وی میزان تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و افزود:  اکنون روزانه 650 میلیون متر مکعب گاز از پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

معاون وزیر کشور خواستار افزایش بهره‌مندی استان بوشهر از منابع پارس جنوبی شد بوشهر| 16 پالایشگاه گاز و مجتمع‌های پتروشیمی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد تولید "متانول" در استان بوشهر به 10 میلیون تن رسید

وی  با اشاره به تامین خوراک صنایع مستقر در پارس جنوبی تصریح کرد: در این راستا 650 هزار بشکه در روز محصول فرعی میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود که به پتروشیمی‌ها، پالایشگاه ستاره خلیج فارس تحویل و بخشی هم صادر می‌شود.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 10 هزارتن اتان توسط پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: اتان تولیدی در پارس جنوبی خوراک 17 مجتمع پتروشیمی‌ در پارس جنوبی را تامین می‌کند.

شمشیری، تولید 2 هزار تن گوگرد  و بیش از 2 هزار تن LPG را از دیگر تولیدات پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی دانست .

وی استمرار تولید در پارس جنوبی  را مدیون تلاش 18 هزار نیرو انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی دانست و گفت: طرح طبقه بندی مشاغل و ساماندهی نیروهای پیمانکاری در اولویت‌ برنامه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی قرار دارد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع گاز پارس جنوبی گازی پارس جنوبی پارس جنوبی پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور


محرابیان در حاشیه حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان این سامانه بارشی پر قدرت بارشهای قابل توجهی را در استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس خواهدداشت، از مردم و مسئولان خواست برای جلوگیری از خسارات احتمالی نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: در برنامه پیش بینی کرده بودیم ۷۰۰ میلیون متر مکعب آبرسانی شهری انجام شود که امروز بالغ بر ۱.۲ میلیارد متر مکعب طرح تمام شده است و پیش بینی ما این است تا پایان دولت این عدد از ۲ میلیارد متر مکعب عبور کند.

وزیر نیرو ادامه داد: در حوزه آبرسانی روستایی، آبرسانی ۱۰ هزار روستا را وعده داده بودیم که آبرسانی ۵ هزار روستا تا پایان ۱۴۰۲ تمام شده و تلاش میکنیم تا پایان دولت رقم ۱۰ هزار روستا محقق شود.

محرابیان اضافه کرد: در حوزه سد سازی بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تا کنون اجرا شده و تا پایان دولت بیش از ۳۴ سد به مرحله آبگیری و بهربرداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر