Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش مالی شهرداری که روز سه‌شنبه (هجدهم شهریور ماه) توسط خزانه‌دار شورا در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه شد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم در گزارش‌های حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران، تمایز اطلاعات پرداخت از اطلاعات هزینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بار‌ها در صحن شورای شهر تهران این درخواست را مطرح کرده‌ام که اطلاعات پرداخت در گزارش‌های مالی ثبت شود، اما متاسفانه تاکنون با مقاومت شهرداری مواجه بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: گزارش روز گذشته که مربوط به حساب‌های درآمد و هزینه تیر ماه و چهار ماهه نخست سال جاری بود، مثالی بارز در این زمینه است. در این گزارش ۶۴ درصد هزینه‌کرد را داریم؛ در حالی که تحقق درآمد‌ها ۵۸ درصد است. این تمایز چگونه ممکن است؟ در شهرداری درصد بالایی از تعهدات منجر به هزینه می‌شود. از این رو تعهد را به مثابه هزینه در نظر می‌گیرند.

آروین در توضیح شیوه حسابداری رایج در شهرداری تهران بیان کرد: در روش حسابداری نقدی که به عقیده من شیوه درستی است، هزینه‌ها زمانی شناسایی می‌شوند که وجه آن‌ها به صورت نقد پرداخت شود، اما در حسابداری تعهدی، تعهدات به عنوان «هزینه» شناسایی و گزارش می‌شوند؛ بدون اینکه در واقعیت وجه نقدی پرداخت شده باشد. متاسفانه گزارش‌های مالی شهرداری تهران پول و وجوه پرداخت‌ شده را نشان نمی‌دهد و فقط هزینه‌های تعهد شده را نشان می‌دهد. در چنین گزارش‌هایی اصلا مشخص نیست برای چه کاری چقدر پول پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که یک گزارش شامل چنین پیچیدگی‌هایی باشد، نمی‌توان از آن به عنوان یک گزارش شفاف یاد کرد. در این گونه گزارش‌های غیرشفاف، راه‌های فساد و سوءاستفاده بسته نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در مورد گزارش اخیر، ما اطلاع نداریم که از ۵۸ درصد درآمد محقق‌ شده کجا و چقدر پول پرداخت شده است. البته دوستان شهرداری در اثر پیگیری‌های ما در کمیته شفافیت، در حال اعمال یک سری تغییرات هستند، اما به نظر می‌رسد مطالبه این تغییرات از سوی خزانه‌دار محترم شورای شهر تهران اثرگذارتر خواهد بود؛ با این هدف که در کنار اطلاعات هزینه، به اطلاعات پرداخت پول هم دسترسی داشته باشیم.

آروین در پاسخ به این پرسش که چرا گزارش‌های مالی منتشر شده در وبسایت شفاف از نظم و نسق لازم برخوردار نیست و تا حدی گیج‌کننده است؟، گفت: این نقد دیگری است که ما به گزارش‌های مالی شهرداری داریم. متاسفانه شهرداری اطلاعات مالی را در قالب فایل پی‌دی‌اف به شورا ارائه می‌کند؛ به این معنا که گزارش‌ها به صورت سیستمی تولید و استخراج نمی‌شوند و جداول به صورت دستی به هم چسبانده می‌شوند. این در حالی است که اطلاعات باید در قالب فایل اکسل که فرمت استاندارد محسوب می‌شود، ارائه شده و تهیه آن‌ها نیز به صورت سیستمی باشد.

به گفته او، گزارشی که شهرداری درخصوص چهار ماهه نخست امسال در قالب فایل پی‌دی‌اف ارائه کرده بیش از ۳۰۰صفحه است و بررسی موردبه‌مورد آن عملا برای اعضای محترم شورا امکان‌ناپذیر است. بررسی ردیف‌های ماموریتی و وظیفه‌ای چنین گزارش قطوری نیازمند ارائه آن به صورت فایل اکسل است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس تاکیدات آقای رسولی، خزانه‌دار محترم شورا و پیگیری‌های ما در کمیته شفافیت، گزارش‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران روی وبسایت شفاف منتشر شده است، اما اگر به وبسایت مراجعه کنید با چهل عدد فایل اکسل درهم و برهم مواجه خواهید شد؛ چون کارکنان شهرداری گزارش پی‌دی‌افی را که به خزانه‌دار شورا ارائه داده‌اند، بعدا برای انتشار در وبسایت شفاف به نوعی دوخت و دوز کرده‌اند.

آروین اضافه کرد: اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای به صورت سیستمی تولید و استخراج نمی‌شوند تا بتوان آن‌ها را به صورت استاندارد و دقیق منتشر کرد. البته در زمینه اطلاعات هزینه‌ای مشکلات کمتری وجود دارد و اطلاعات درآمدی ایرادات بیشتری دارد؛ چراکه به دفعات دستکاری می‌شود.

وی یادآور شد: اگر آقای رسولی در این مطالبه‌گری با کمیته شفافیت همراهی کند تا اطلاعات به صورت سیستمی و در فرمت استاندارد ارائه شود، قطعا ما زودتر به نتیجه خواهیم رسید. اگر شهرداری این گزارش‌ها را به صورت سیستمی و برخط به خزانه‌دار محترم شورا ارائه دهد، اطلاعاتی را که برای گزارش به مردم منتشر می‌کند هم به همین صورت ارائه خواهد کرد. در غیر این صورت همان گونه که مدت‌هاست پیگیری‌های ما در کمیته شفافیت بی‌نتیجه مانده و با هزار و یک مسأله مواجه بوده است، کماکان انتشار اطلاعات به صورت سیستمی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه آقای رسولی، خزانه‌دار محترم شورا نسبت به پیشنهاد و درخواست ما قول مساعد داده‌اند و امیدواریم به زودی هم شاهد سیستمی شدن تولید و ارائه گزارش‌ها باشیم و هم از این پس در هر گزارش مالی که از سوی شهرداری ارائه می‌شود، به اطلاعات و جزئیات مربوط به پرداخت پول دسترسی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید

کاهش ۱۵ درصدی درآمد شهرداری تهران در دی و بهمن سال ۹۸ ارائه گزارش مالی شهرداری تهران در ۳ ماهه اول سال ۹۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شوری شهر شورای شهر تهران گزارش های مالی صورت سیستمی شهرداری تهران کمیته شفافیت مالی شهرداری گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، روزنامه «اکسپرس تریبون» در گزارشی اظهار داشت دیوان عالی و وزارت دفاع پاکستان تحقیق از ژنرال فیض حمید در ارتباط با پرونده غصب زمین و مال همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها را آغاز کرده است.

این گزارش مدعی شد که «معز احمدخان» مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دیوان عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دیوان عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران اطلاعات ارتش پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گرانقیمت را دادند اما به این وعده عمل نکردند.

 

ژنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان بود.

این ژنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

ژنرال فیض حمید اولین مقام پاکستانی بود که در روزهای سقوط حکومت پیشین افغانستان به کابل سفر کرد.

دیگر خبرها

  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور