Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:49:07 GMT

۵۲۰ معتاد متجاهر در اصفهان جمع‌آوری شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۵۵۶۲

۵۲۰ معتاد متجاهر در اصفهان جمع‌آوری شدند

معتادان متجاهر افراد پرخطری هستند که با ظاهری نامناسب و به شکل علنی به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند و تمایلی به حضور در گرمخانه ندارند، از حضور در فضای بسته اکراه دارند.

افسانه مطلب‌زاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار جمع‌آوری این افراد با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در سه نوبت در خرداد، مرداد و شهریور با همت نیروی انتظامی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع این مراحل ۵۲۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند و ۳۶۰ نفر از آنها برای نگهداری در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند.

مرکز ماده ۱۶ مراکزی است که معتادان متجاهر پس از دستگیری، حداقل بین سه تا ۶ ماه در آنجا نگهداری و بازپروری می شوند و در این مدت ضمن ترک اعتیاد، با حرفه آموزی برای بازگشت به جامعه آماده شوند.

مسوول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود:۱۵۰ نفر از این معتادان پس از گذراندن یک دوره ۱۵ روزه قرنطینه به مرکز ماده ۱۶ سپاه که چندی پیش در مبارکه افتتاح شد و ۲۱۰ نفر نیز به مرکز ماده ۱۶ بهزیستی در منطقه قلعه شور اصفهان منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۸۰ نفر از این تعداد هم بنا به تشخیص دستگاه قضایی به لحاظ داشتن شرایط حمایت از سوی خانواده به کمپ‌های تبصره ۲ ماده ۱۶ برای ترک، درمان و بازتوانی منتقل شدند.

مطلب‌زاده اضافه کرد: ۱۵ نفر از این معتادان، زن بودند که به دلیل نداشتن مرکز ماده ۱۶ برای زنان به مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی منتقل شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۸۷ کمپ ترک اعتیاد در استان اصفهان فعال است که سه کمپ مختص زنان و مابقی مختص مردان است که سالانه ۳۰ هزار نفر در این مراکز استانی تحت درمان قرار می‌گیرند.

مسوول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: همچنین در کمیته درمان هشت نوع مرکز برای موضوع اعتیاد تعریف شده که مهمترین مرکز رسیدگی به معتادان مرکز MMT یا همان مراکز سرپایی که تعداد دآنها ۴۸۸ مرکز است و سالانه حدود ۱۱۰ هزار مراجعه به این مراکز صورت می‌گیرد.

وی به وجود ۸۷ مرکز اقامتی یا کمپ‌ ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: سه کمپ ویژه زنان و مابقی برای مردان است که سالانه ۳۰ هزار نفر در این مراکز استانی تحت درمان قرار می‌گیرند.

مطلب‌زاده همچنین وجود ۱۰ مرکز DIC یا مراکز گذری که به کاهش آسیب در بین معتادان می‌پردازد را از جمله مراکز درمانی در زمینه اعتیاد در استان برشمرد.

برچسب‌ها معتادان متجاهر مواد مخدر اختصاصی ایرنا مراکز ترک اعتیاد اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر مواد مخدر اختصاصی ایرنا مراکز ترک اعتیاد اصفهان معتادان متجاهر مواد مخدر اختصاصی ایرنا مراکز ترک اعتیاد اصفهان اخبار کنکور مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک

‌به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی ۹ گانه  نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه براینکه  باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحد‌های مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود