Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم از ضرورت بازنگری آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر باهدف ارائه خدمات بهتر و تطبیق با مقررات آموزشی جدید وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، نشست ستاد مرکزی شاهد به ریاست سازمان امور دانشجویان و با حضور رئیس سنجش آموزش کشور، روسای دانشگاه‌های فرهنگیان، جامع علمی کاربردی، پیام‌نور و نمایندگان معاونت آموزشی وزارت علوم و بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی صدیقی در این نشست، با اشاره به ابلاغ مقررات آموزشی جدید توسط وزارت علوم در تمام مقاطع تحصیلی در سال ۹۷ گفت: آیین‌نامه موجود تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق مقررات سال ۹۴ است و باید اصلاح و به‌روزرسانی شود.

وی حمایت‌های آموزشی هدفمند و مؤثر به‌منظور ارتقای بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را ضروری دانسته و گفت: برای این کار برگزاری کلاس‌های تقویتی و انتخاب استاد مشاور را به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم. همچنین وی ایجاد سامانه یکپارچه برای گزارش‌گیری وضعیت تحصیلی و نیز رصد وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقایسه با سایر دانشجویان دانشگاه‌ها را ضروری دانست.

رئیس سازمان امور دانشجویان، تکریم عزتمندانه و همچنین تشویق دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز در دانشگاه‌ها را ازجمله برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها بیان کرد.

در ادامه این نشست، سید فردین تقی زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دبیر این نشست، گزارشی از وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور و برگزاری چهارمین جشنواره ملی ایثار ارائه کرد.

وی ایجاد یک سامانه الکترونیک برای دریافت آمار و بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های ضروری و در دست اقدام اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست و گفت: برای دسترسی سریع و دقیق به یک آمار قابل استناد به ایجاد این سامانه نیاز مبرم داریم.

تقی زاده، طرح هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر نام برد و گفت: ملحوظ نمودن خدمات اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه‌ها در مشاوره و هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثار و همچنین برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده آموزشی، پیشنهاد منظور کردن اعطای امتیاز در آیین‌نامه ارتقای رتبه علمی به هیأت ممیزه مرکزی ارسال خواهد شد.

در ادامه این نشست، اعضای حاضر در جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص وضعیت موجود دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و نیز موارد لازم در اصلاح آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر مطرح کردند.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجتبی صدیقی تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان دانشگاه ها وزارت علوم آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور

یکی از دانشگاه‌های سنگاپور مرکزی را راه‌اندازی کرده که هدف آن انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در جهت رفاه عمومی است.

به گزارش ایسنا به نقل از زِد نت، مرکز «هوش مصنوعی جدید» که در دانشگاه ملی سنگاپور آغاز به کار کرده، به دنبال پیشبرد تحقیقات، توسعه و همچنین کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی برای مزایای اجتماعی در زمینه‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پایداری شهری، آموزش و تولید خواهد بود. هدف این مرکز تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سنگاپور، گردآوری کارشناسان در دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه ملی و همچنین سازمان‌های دولتی و شرکای صنعتی است.

این فرایند به دانشگاه ملی سنگاپور این فرصت را می‌دهد تا نسبت به چالش‌های دنیای واقعی در جهت هدایت تحقیقات و توسعه فناوری‌ها درک بهتری داشته باشد. بنا به اعلام این دانشگاه، دو شرکت IBM و Google Cloud به عنوان شرکای اولیه در این طرح وارد شده‌اند و گفته می‌شود مذاکره با سایر سازمان‌های محلی و بین‌المللی درباره همکاری بالقوه ادامه دارد. این مرکز که از ابتدای هفته جاری کارش را شروع کرده، نزدیک به ۸ میلیون دلار کمک‌های خارجی دریافت کرده و در این میان خود دانشگاه ملی سنگاپور نیز متعهد شده تا ۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه به سه حوزه کلیدی اختصاص خواهد یافت که عبارتند از: تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی، سیاست‌ها و پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی خاص در دنیای واقعی. در این طرح، متخصصان هوش مصنوعی بر روی رشته‌های مختلفی همچون علوم انسانی، زیست‌شناسی، شیمی و مواد با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این راه برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند. به عنوان نمونه، یکی از فعالیت‌های پیش‌روی این گروه استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش کارایی عملیاتی و ایمنی بخش لجستیک و تولید است.

در کنار این موارد، این مرکز تحقیقاتی را در مورد چارچوب‌های اجرای هوش مصنوعی انجام خواهد داد که تضمین می‌کند توسعه و اجرای هوش مصنوعی با ارزش های اجتماعی، دستورالعمل‌های اخلاقی و قوانین مطابقت دارد. در همین راستا، لیو بین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ملی سنگاپور گفت: تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی، جامعه و اقتصاد ما به نحوه توسعه، استقرار و مدیریت این فناوری‌ها بستگی دارد.

این برنامه‌ها در کشوری انجام می‌شود که بیشتر کسب و کارها انتظار دارند بخش زیادی از بودجه فناوری اطلاعات خود را بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور قرار دهند. موید این مطلب نظرسنجی است که مرکز خدمات فناوری colt انجام داد؛ بر این اساس، از هر سه سازمان در سنگاپور، یک سازمان به دنبال این است که در سال جاری بر روی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کند. در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی بودجه فناوری اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی