Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مصطفی جوانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انتظار می رود شهروندان رعایت مسایل بهداشتی مانند پوشیدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را در هر وضعیت کرونایی حتی وضعیت سفید جدی بگیرند چون همواره برای حل هر مشکلی حتی در زمینه های غیرپزشکی هم پیشگیری بهتر از راه حل های مداخله ای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد : فصل پاییز را پیش رو داریم که به طور معمول با موج شیوع آنفولانزا همراه خواهد بود. در کنار آن بازگشایی مدارس و دانشگاه ها صورت گرفته که تعامل اجتماعی را به عنوان یکی از بسترهای شیوع بیماری های واگیر بیشتر می کند و قطعا تعطیلی بخش های مختلف جامعه هم راه حل مناسبی برای پیشگیری از شدت یافتن مشکل نیست چون کل زندگی بشر را مختل کرده و در تنگنا قرار می دهد و در این شرایط همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنیم تا ضریب ابتلا به بیماری بویژه کرونا کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با گفت : واقعیت این است که ما در موقعیت خطر و ابتلا به بیماری های واگیر و همزمانی شیوع کرونا با آنفلوانزا قرار گرفته ایم . حداقل کاری که می توان در این موقعیت انجام داد پوشیدن ماسک برای حضور در بیرون از خانه بخصوص هنگام صحبت کردن است.

وی افزود : انتظار می رود شهروندان علاوه بر این که خودشان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ، در مکان های سر پوشیده مانند فروشگاه ها و داخل وسایل نقلیه عمومی از دیگران هم خواستار رعایت دستورالعمل ها شوند و به این موارد به عنوان مصداقی از امر به معروف نگاه کنند.

جوانیان با اعلام این که استان مازندران تاکنون ۲ پیک شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله کاهشی پیک دوم قرار دارد ، گفت : موج اول از اسفند شروع و در اردیبهشت ماه هم به پایان رسید ، اما بعد از آن از دوازدهم تیر ماه ما موج دوم بیماری را داشتیم که همچنان ادامه دارد و شهرستان بابل و استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود : برای جلوگیری از شروع موج سوم کرونا که با آنفلوانزا همزمان می شود ، همه ما باید ماسک زدن را احترام به طرف مقابل بدانیم و آگاه باشیم که با ماسک زدن هم از انتقال بیماری به دیگران و هم به خود جلوگیری می کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : سامانه ۱۹۰ ، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه عدم رعایت اصول بهداشتی در مکان های عمومی شهرستان بابل است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی این شهرستان بستری و در مقابل ۱۳ بیمار با حال عمومی مساعد مرخص شدند. هم اکنون تعداد کل بستری بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به ۱۸۰ نفر رسیده است که دستکم ۲۰ نفر بیشتر از ۴۸ ساعت پیش است. همچنین ۴۹ تن از بیماران شهرستان هم در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم نشان می دهد که تا ظهر دیروز سه شنبه ۵۰۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه بستری بودند.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران بابل ویروس کرونا مازندران بابل اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بابل کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی