Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بهره برداری 58 طرح عمرانی در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، شیراز، سرخس، کاوه و یزد با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در 20 شهریورماه جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک، سرمایه گذاری ارزی این طرح‌ها را 437 میلیون یورو بیان کرد و افزود: با افتتاح این طرح هادر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای 4 هزار و 413 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او طرح مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس را از مهمترین طرح‌های کشاورزی کشور بیان کرد و افزود: این طرح کاملا مدرن و مجهز است که در 80 هکتار زمین به صورت یکپارچه کشت می‌شود.
مشاور رییس جمهور این طرح را ابتکار بسیار ارزشمند با استفاده از فناوری‌های جدید و با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی (76 میلیون یورویی) ذکر کرد و گفت: مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس، یک الگوی بسیار ارزشمند برای تولید گلخانه‌ای در کشور خواهد بود و محصولات آن که بیشتر صیفی جات است به روسیه و متناسب با استاندارد‌های این کشور صادر می‌شود.
بهره برداری از کارخانه تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام
مرتضی بانک، کارخانه تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام را از دیگر طرح‌های مهم برشمرد و افزود: کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران با سرمایه گذاری 550 میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 10 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام به منظور تولید ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و کولر گازی با ظرفیت 550 هزار دستگاه، پنج شنبه 20 شهریور به بهره برداری می‌رسد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و 25 درصدی نیاز کشور را در لوازم خانگی تامین خواهد کرد.
او گفت: این واحد تولیدی با دارا بودن 2.5 هکتار فضای تولید و 2.5 هکتار فضای انبارش، برای 370 نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند. با توجه به انتقال فناوری صورت پذیرفته، محصولات تولیدی این شرکت جایگزین برند‌های خارجی حاضر در بازار کشور خواهد بود.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به طرح‌های عمرانی که 20 شهریور در منطقه آزاد کیش افتتاح می‌شود اشاره کرد و گفت: در این منطقه 11 پروژه با 2000 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که هزار و 68 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
مرتضی بانک بهره برداری از هتل پانوراما، برج نوآوری و تولیدی زمهریر را از جمله طرح‌های عمرانی در کیش ذکر کرد.
او طرح‌های عمرانی منطقه آزاد قشم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این منطقه تعداد 14 پروژه با هزار و 163 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.
مشاور رییس جمهور بهره برداری از پایانه ذخیره نفت در منطقه آزاد قشم را یکی از طرح‌های مهم برشمرد و اضافه کرد: این طرح، جزو ذخایر راهبردی کشور خواهد بود و نیاز‌های داخلی را تامین و سپس برای صادرات استفاده خواهد شد.
سرمایه گذاری 340 میلیون یورویی در منطقه آزاد قشم
مرتضی بانک با بیان اینکه در منطقه آزاد قشم همچنین 340 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام شده افزود: با افتتاح این طرح‌ها در قشم، برای 601 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
او ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی و ماژول دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی را از جمله طرح‌هایی بیان کرد که پنج شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره برداری از 12 طرح با ارزش 413 میلیارد تومان در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری ارزی این طرح‌ها 72.4 میلیون یورو است و با افتتاح این طرح‌ها برای هزار و 39 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
مرتضی بانک بهره برداری از مجتمع فولاد آذر آبادگان ارس از جمله طرح‌های مورد بهره برداری در منطقه آزاد ارس ذکر کرد.
او به طرح‌های مورد بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره کرد و گفت: کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم با سرمایه گذاری 130 میلیارد تومان و 22 میلیون یورو از سوی بخش خصوصی با هدف توسعه صادرات به بهره برداری می‌رسد.
مشاور رییس جمهور افزود: در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کارخانه آرایسان رونیکا جهت تولید سبد کاملی از محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده با ظرفیت تولید 75 هزار تن در سال در 19 خط تولید با سرمایه گذاری بالغ بر 180 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.
مرتضی بانک گفت: این واحد تولیدی با بکارگیری فناوری‌های روز برای 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و در آینده نزدیک محصولات تولیدی این واحد، جایگزین بخش قابل توجهی از واردات کشور خواهد شد.
وی افزود : بیش از 90 درصد این طرح‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بهره برداری می رسد مشاور رییس جمهور سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم بهره برداری منطقه آزاد ارس میلیارد تومان منطقه آزاد لوازم خانگی میلیون یورو مرتضی بانک کشور خواهد طرح ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو