Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@10:27:47 GMT

روسیه چاه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۶۶۰۲

روسیه چاه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه معتقد است پس از بهبود تقاضا، سرعت بازیابی یا حتی افزایش سهم بازار نفت بسیار مهم می‌شود.

روسیه برای اطمینان از اینکه پس از پایان توافق کاهش تولید جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خود را از دست ندهد، برنامه‌ای برای چاه‌های نفت ناتمام تهیه کرده است که با پایان یافتن مهلت توافق می‌توانند آغاز به‌کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواک در نشریه داخلی وزارت انرژی گفت: برای روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت بسیار مهم خواهد بود که هنگام بازگشت تقاضای نفت به سطح پیش از بحران، به‌سرعت سهم خود را در بازار بازیابند، یا حتی آن را افزایش دهند.

برخی منابع هفته گذشته اظهار کرده بودند که وزارت دارایی روسیه تمایلی به تأمین بودجه این طرح ندارد، زیرا این وزارتخانه باید به بررسی تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا بپردازد و این طرح را متوقف کرده است.

وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) درباره تصویب طرح چاه‌های ناتمام - طرحی که به‌طور گسترده توسط تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده استفاده می‌شود - سخنی نگفت. این طرح نخستین بار در ماه مه عنوان شده بود. 

وزارت دارایی از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. این وزارتخانه هفته گذشته اعلام کرده بود که در حال گفت‌وگو درباره راه‌های حمایت از شرکت‌های خدمات نفتی بدون استفاده از بودجه دولت یا صندوق ثروت دولت به‌عنوان منابع تأمین مالی است.

نواک با برآورد اینکه تعداد چاه‌های ناتمام ۲۷۰۰ دستگاه است، گفت: دولت پیشنهاد داده است شرکت‌های درگیر این طرح از اوایل سال ۲۰۲۲ به‌مدت سه سال از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: مجموع هزینه‌های شرکت‌های نفتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد روبل است. 

وزیر انرژی روسیه پیشنهاد داد که این شرکت‌ها برای رهایی از این شرایط دشوار و تا زمان بهبود تقاضا به تولید انرژی سبز بپردازند.

نواک گفت: می‌توان ایده مشابهی را برای بخش گاز هم در نظر گرفت. بخش گاز نیز در پی همه‌گیری ویروس کرونا به‌شدت تحت تأثیر ضعف تقاضا قرار گرفته است.

پربیننده ترین نفت از عقب نشینی دست بردار نیست/ قیمت شکنی بی‌سابقه سعودی‌ها در بازار طلای سیاه ردپای افزایش قیمت برق/ به نام رایگانی به کام گرانی نظر وزیر نفت در خصوص پالایشگاه سازی/ کشور به کثافت کشیده می‌شد ظرفیت پالایشی عراق افزایش می‌یابد/ ضعف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالایشگاهی آب جنوب و مرکز کرمان از دریای عمان تامین می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی روسیه نفت الکساندر نواک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرای ۳۶۶ بر ۵۸، در کشاکش جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بودجه بحث‌برانگیزی را تأیید کرد که طی آن، ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی اختصاص یافته است؛ اقدامی که فلسطینیان آن را چراغ سبز به کشتار بیشتر در غزه خوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت لوایحی را برای تصویب کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان آمریکا به رأی گذاشت.

به گفته آسوشیتدپرس، کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین با اکثریت قاطع آرا تصویب شد که نشان‌دهنده حمایت آمریکا از این کشور متحد جنگ‌زده است. بسته ۲۶ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی با برچسب کمک‌های بشردوستانه برای غزه نیز تصویب شد. بخش دیگری از این لایحه که تصویب شد شامل یک طرح امنیت ملی برای فروش اجباری شبکه اجتماعی محبوب تیک‌تاک به یک بنگاه آمریکایی است.

برای بسته حمایتی اوکراین آرای موافق ۳۱۱ در مقابل ۱۱۲ بود که اکثریت جمهوری‌خواهان با ۱۱۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع آن را تصویب کردند. رأی مجلس ۳۶۶ رأی موافق در برابر ۵۸ رأی مخالف برای کمک به رژیم صهیونیستی بود و این لایحه برای تایوان با ۳۸۵ رأی موافق در برابر ۳۴ تصویب شد. لایحه تحریم ایران و الزام فروش تیک‌تاک توسط مالک چینی یا ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده، با نسبت رأی ۳۶۰ به ۵۸ تصویب شدند.

آسوشیتدپرس نوشته است که ماهیت ترکیبی این مجموعه لایحه باعث شده است که اتحادهای عجیبی برای هر لایحه شکل بگیرد. تمام بسته‌های تصویب‌شده به سنا خواهد رفت که تصویب آن قطعی است و سپس توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصویب خواهد شد. آنچه در میان است اولویت سیاست خارجی دولت بایدن برای متوقف کردن پیشروی‌های ارتش روسیه در اوکراین است.

آسوشیتدپرس در پایان نوشته است که این بسته حمایتی شامل چندین مسئله مربوط به جمهوری‌خواهان است که دموکرات‌ها آن‌ها را تأیید کردند یا حداقل مایل به پذیرش آن‌ها شدند که شامل پیشنهادهایی است که به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مسدود بانک مرکزی روسیه را برای بازسازی اوکراین مصادره کند و تحریم‌هایی را علیه ایران، روسیه، چین و باندهای خلافکاری که مواد مخدر فنتانیل قاچاق می‌کنند، اعمال کنند. آن‌ها همچنین قانونی تصویب کردند که مالک چینی شبکه اجتماعی ویدئویی محبوب تیک‌تاک را ملزم می‌کند که سهام خود را ظرف یک سال بفروشد وگرنه در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

با این حال، تلاش همه‌جانبه برای رساندن لوایح به کنگره نه‌تنها بازتابی از سیاست، بلکه واقعیت موجود در اوکراین است. قانون‌گذاران ارشد کمیته‌های امنیت ملی که از جلسات توجیهی طبقه‌بندی شده مطلع هستند، در هفته‌های اخیر به‌شدت نگران وضعیت شده‌اند. روسیه به‌طور فزاینده‌ای از بمب‌های گلاید هدایت‌شونده ماهواره‌ای که به هواپیماها اجازه می‌دهد آنها را از فاصله ایمن پرتاب کنند، برای ضربه زدن به نیروهای اوکراینی که به دلیل کمبود نیرو و مهمات محاصره شده‌اند، استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهار نظری قابل پیش‌بینی به آثار مضر این مصوبه اشاره و آن را نمونه‌ای تازه از ریاکاری تصمیم‌گیران سیاسی آمریکا توصیف کرد.

وی اظهار داشت: «این کمک‌های مزورانه نه‌تنها کمکی به ایجاد و بسط صلح در جهان نمی‌کند، بلکه این فرایند را شکننده‌تر و ناآرامی‌ها را عالمگیرتر خواهد کرد.»

او اضافه کرد: «از هر دیدگاهی کمک‌رسانی مستقیم نظامی به دولت کی‌یف فقط به مثابه بسط ناامنی و تقویت بساط تروریست‌ها به‌ویژه در کشورهایی است که به جبهه شرق تعلق دارند، اما به دامان غرب افتاده‌اند.»

حماس نیز به تصویب این لایحه واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما این اقدام را تأییدی بر همدستی و مشارکت رسمی آمریکا در جنگ دشمن صهیونیستی علیه شهروندان نوار غزه می‌دانیم.»

با این حال جو بایدن در بیانیه‌ای مصوب شدن لایحه مذکور در مجلس نمایندگان آمریکا را به‌موقع برشمرد و اعلام کرد: «درست موقعی که اسرائیل و اوکراین تحت شدیدترین فشارهای سیاسی و هجوم‌های نظامی قرار دارند، این کمک‌رسانی‌ها سبب خواهد شد هر دو نفسی بکشند و از شرایط مبارزه‌جویانه بهتری برخوردار شوند!»

ادعای مذکور در شرایطی بیان شد که بیشتر از ۱۰۱ فرد جمهوری‌خواه مستقر در مجلس نمایندگان به این لایحه رأی مثبت دادند و در نقطه مقابل ۱۱۲ نفر از آن‌ها با این کمک‌رسانی عظیم اعلام مخالفت کردند. از دید کارشناسان سیاسی سایت الجزیره، همین مسئله از نهایت اهمیت برخوردار است.

پتی کولهان، یکی از تحلیلگران این وبگاه گفته است: «دلایل نمایندگانی که رأی مخالف دادند، متنوع است و همین مسئله گویای وسعت این موضوع و فراگیر بودن آن در جامعه سیاسی آمریکاست. وقتی اتحادیه اروپا که وظیفه نخستش تقویت اوکراین در شرایط اضطراری جنگی است، از این کار کم و بیش خودداری می‌کند، چرا آمریکا باید در آن مداخله شخصی کند؟»

این سایت افزوده است: «این گونه کمک‌ها در حالی به کی‌یف می‌رسد که هیچکس نمی‌داند طریقه تقسیم آن توسط دولت اوکراین چیست و پول‌ها دقیقاً صرف چه چیزهایی می‌شود. این کمک عظیم مالی مصوب و اجرایی شد و برگشت‌پذیر نیست، ولی سوال مهم موجود این است که اگر این کمک مؤثر واقع نشد و کی‌یف مثل معمول محموله‌های کمکی بعدی را طلب کرد، تکلیف چه خواهد بود و آیا باز می‌خواهند این کمک‌های بی‌رویه را تا آینده‌ای دور استمرار بخشند؟»

کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ارتش اوکراین در مقابل روسیه منجر شود، بسیار ضعیف است.

بر اساس این گزارش، با توجه به پیشرفت‌های اخیر ارتش روسیه در جبهه‌های مختلف و وضعیت دشوار ارتش اوکراین در میدان جنگ، دور از ذهن است که کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به کی‌یف به تغییر قابل توجهی در وضعیت نظامی اوکراین در مقابل روسیه منجر شود.

گزارش وال استریت ژورنال می‌افزاید: کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین فقط ممکن است به ارتش این کشور کمک کند تا از حملات جدید ارتش روسیه جلوگیری کند اما منجر به ایجاد تغییرات بزرگ در جبهه جنگ به نفع کی‌یف نخواهد شد.

کد خبر 746459

دیگر خبرها

  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد
  • تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت