Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@07:54:27 GMT

۴۷ درصد تست های انجام شده در خصوص کرونا در قم مثبت است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۶۸۲۵

۴۷ درصد تست های انجام شده در خصوص کرونا در قم مثبت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴۷ درصد موارد مراجعه به مراکز بهداشت مثبت است و با وجود اینکه روند افزایش مبتلایان به کرونا بیشتر شده است، ترس این را داریم که تعداد فوتی ها نیز در چند هفته آینده بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد، گفت: برخلاف آمارهای کشوری که شاهد کاهش هستیم، در استان قم این موضوع را شاهد نبوده و میزان بستری و فوت‌شدگان براثر کرونا در قم طی 40 روز گذشته روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم در اردیبهشت و خرداد ماه در موضوع کرونا از میانگین کشوری پایین تر بود، اما امروزه روند ابتلا و فوتی های قم از میانگین کشوری فراتر رفته است.
 

وی گفت: 47 درصد موارد مراجعه به مراکز بهداشت مثبت است و با وجود اینکه روند افزایش مبتلایان به کرونا بیشتر شده است، ترس این را داریم که تعداد فوتی ها نیز در چند هفته آینده بیشتر شود.


محبی گفت: دو منطقه شهری دو و شش بیشترین درگیری بیماری را دارند که تیم های بهداشتی مستقر بوده و در تلاش هستیم تا جایی که می توانیم این وضعیت را کاهش دهیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: صنایع و اصناف 73 درصد، دفاتر پلیس+10 75 درصد، بانک ها 91 درصد، مراکز جایگاه سوخت 80 درصد، کافی نت ها 61 درصد، داروخانه ها 92 درصد از مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.


وی گفت: طرح های نظارتی ما وجود دارد و هفته گذشته 7 مرکزی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی کردند را پلمب کردیم.


محبی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: با وجود اینکه غافلگیر شدیم، اما نظارت ها وجود دارد و با ضدعفونی سالن ها و کلاس مدارس و نظارت بر آنها تلاش می کنیم تا فضای مناسب ایجاد شود.


وی گفت: باید در خصوص مدارس با حساسیت بیشتری وارد عمل شد و بدانیم که سلامت دانش آموزان نگرانی ماست و باید همه تلاش کنند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: مطابق اعلام بانک مرکزی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید، تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است و تا پایان دولت باقیمانده‌های مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه شورای معاونین وزارتخانه بر ایفای تعهدات در سال پیش رو در همه حوزه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و به ویژه در تامین زمین پیشتازی قابل توجهی داشت. در ساخت مسکن نیز هم اکنون به رقم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده‌ایم که با احتساب مسکن روستایی تعداد واحد‌های در حال احداث به سه میلیون واحد می‌رسد.

بذرپاش، فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و توسعه ترانزیت را در بخش‌های معاونت حمل و نقل و سایر شرکت‌ها و سازمان‌های وزارتخانه مناسب ارزیابی کرد و بر رفع موانع برای تسریع در کلان پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی دولت سیزدهم تاکید کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم از معاونان خود خواست تا در سال آینده فعالیت‌های خود را برای خدمات‌رسانی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی تقویت کنند.

وی با یادآوری اینکه سال آینده سال پایانی دولت سیزدهم است بر سرعت بخشی برای جبران کاستی‌ها و اتمام کار‌های نیمه تمام تاکید کرد.

این مقام مسئول ارتباط رسانه‌ای و خبری تمامی بخش‌های وزارت راه و شهرسازی را برای تشریح عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر دانست و گفت: سال آینده باید ارتباط با رسانه‌ها بیش از گذشته باشد، زیرا حوزه‌های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی حوزه‌های پرمخاطره و حائز اهمیت برای مردم است و باید اخبار این حوزه به خوبی اطلاع عموم مردم برسد.

بذرپاش تصریح کرد: الحاق حدود ۷۰۰۰ هکتار به محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم است. همچنین ایجاد شهر‌های ساحلی و تحقق این طرح مهم در دولت سیزدهم تبدیل به یکی از رنسانس‌های شهرسازی می‌شود.

وی توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را در تمامی بخش‌ها از مطالبات مردم عنوان کرد و بر اجرای این مهم برای توسعه کشور و رضایتمندی مردم در سال پیش رو تاکید کرد.

بذرپاش تقویت روابط انسانی درون سازمانی را از دیگر دستاورد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران مسئولیت خود برشمرد و افزود: رفع مشکلات حقوقی برخی از نیروی انسانی شاغل در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در برنامه است.

بذرپاش با بیان اینکه مطابق اعلام بانک مرکزی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است و تا پایان دولت باقیمانده‌های مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای امیدآفرین به شمار می‌رود، گفت: افزودن چندین فروند هواپیما، واگذاری زمین برای احداث مسکن، تولید مسکن، ارتقا و بهسازی راه‌ها و دیگر اقدامات، سبب امیدآفرینی در بین مردم می‌شود که باید در این کار برای سال آینده با نیروی بیشتری پیش برویم.

بذرپاش بر تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و گفت: تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها در کنار دیگر اقدامات تخصصی این وزارتخانه حائز اهمیت است و تمامی بخش‌ها بر انجام آن تمام داشته باشند.

بذرپاش با اعلام اینکه دبیرخانه‌ها و ستاد ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا محور در ستاد وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، گفت: همه این اقدامات حاکی از نقش‌های ملی وزارت راه و شهرسازی است.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • اجرای قانون فراتر از قانون در خراسان جنوبی انجام می‌شود
  • کاهش آمار فوتی‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته در آستارا
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید