Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:02:13 GMT

طرح های نیمه تمام ستاد احیای دریاچه ارومیه خاتمه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۶۸۹۳

طرح های نیمه تمام ستاد احیای دریاچه ارومیه خاتمه می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالغفار شجاع ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از طرح‌های ستاد احیا در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی اظهارکرد: امسال سال آخر دولت بوده و تمام طرح‌های بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خصوص طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه خاتمه می‌یابد.

وی طرح انتقال آب از سد کانی سیب، تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه را مهمترین طرح‌های نیمه تمام ستاد احیا عنوان کرد و گفت: تا پایان سال این طرح‌ها توسط رئیس جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاع ادامه داد: با اتمام طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه چهار هزار میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود که زمینه ساز احیای کامل این دریاچه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح صرفه جویی ۴۰ درصدی آب در حوزه کشاورزی با هدف احیای دریاچه ارومیه گفت: از ۶ سال گذشته طرح صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و زراعت شروع شده اما برای تحقق صرفه جویی ۴۰ درصدی باید از کشاورزان حمایت شده و امکانات مورد نیاز برای استفاده از فناوری در این حوزه تأمین شود.

شجاع با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند در این حوزه تاکید کرد: سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی حمایت می‌شود و امکانات و زیرساخت‌های لازم در این بخش را فراهم می‌کنیم.

امروز چهارشنبه مسعود تجریشی مدیر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه و فرخ مسجدی رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از شرکت کشت بافت رویان پژوهش به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز کشت بافت در زمینه تولید انواع پایه رویشی نهال درختان میوه، گل و گیاه در استان آذربایجان غربی بازدید کردند.

بازدید از اولین گلخانه الگویی تولید خربزه تلخ و گلخانه هیدروپونیک تولید خیار در شهرستان ارومیه، اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در جهت کاهش مصرف آب کشاورزی اعم از پروژه احداث خزانه جهت تولید نشا، احداث سایبان باغی، طرح جامع زراعت، باغات الگویی پایه رویشی، سیستم‌های نوین آبیاری و … در شهرستان ارومیه از دیگر طرح‌های بازدید شده امروز هستند.

کد خبر 5019857

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد احیای دریاچه ارومیه کشاورزی محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان ماه محرم مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی ستاد احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ داود توفیقی معاون عمرانی فرمانداری صومعه سرا در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با اشاره به تعطیلی و یا کُند شدن طرح‌های جاده سازی در شهرستان صومعه سرا مانند جاده ۴ بانده پونل، فومن به صومعه‌سرا و پیربازار به نوخاله و افزایش تصادفات جاده‌ای در این شهرستان، گفت: برای تسریع در اجرای این طرح‌های نیمه تمام جاده‌ای به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که مسئولان شهرستان و استان باید برای تامین آن تلاش کنند.
معاون عمرانی فرمانداری صومعه سرا افزود : در آستانه فصل کشاورزی و برای پیشگیری از تصادف در جاده‌های روستایی، رانندگان تراکتور و تیلر باید بر روی ماشین‌های کشاورزی علائم هشدار دهنده و شبرنگ نصب کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه