Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:35:37 GMT

ارزیابی ۱۶۰ اثر تحقیقی دانش‌پژوهان استان فارس در داراب

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۷۰۴۰

ارزیابی ۱۶۰ اثر تحقیقی دانش‌پژوهان استان فارس در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش داراب، امیر جنیدی‌پور با اشاره به روند ارزیابی آثار علمی پژوهشی دانش‌آموزان اظهار کرد: اولین دوره جشنواره علمی - پژوهشی در رشته نجوم با ارزیابی بیش از ۱۶۰ اثر تحقیقی دانش‌آموزان از سراسر مناطق استان به میزبانی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فارابی داراب به عنوان قطب نجوم استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با شرایط به حضور دانش‌آموزان در این مسابقات گفت: این مسابقات برای تمام دوره‌های تحصیلی و به صورت انفرادی و گروهی برگزار شد و دانش‌آموزان علاقمند با شرکت در گرایش‌های ارائه محتوا (نقاشی- فیلم- پوستر، ساخت ابزار، عکاسی نجومی و مقاله‌های علمی ترویجی) با یکدیگر به رقابت پرداختند و آثار ارسالی، ۵ شهریور ماه جاری ، به قطب کشوری نجوم واقع در استان خراسان رضوی ارسال شدند.

 مدیر پژوهش‌سرای فارابی داراب با اشاره به نحوه ارزیابی آثار ارسالی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: به منظور برخورداری همه دانش‌آموزان از شرایط یکسان ارزیابی‌ها، کارشناسان داوری مجرب از مناطق مختلف استان با نظارت کارشناس ارزیابی عملکرد پژوهش‌سراهای استان فارس و به صورت مستقل تمام اثرات ارسالی را بررسی کردند، سپس نمرات و تحلیل صورت گرفته را جمع‌بندی نموده که امتیاز نهایی را تا ۵ شهریورماه به قطب کشوری نجوم ارسال شد.

 جنیدی پور ادامه داد: برگزاری این مسابقات موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این علم نوین می‌شود و در شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه نجوم و هم چنین در تفهیم دروس مرتبط دانش‌آموزان نقش مهم و شایسته‌ای ایفا کند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان پژوهش جشنواره نجوم آثار فارس داراب دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • ماهگرد ششم تهران
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم