Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:09:51 GMT

هیچ کار فرهنگی بالاتر از کارهای قرآنی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۷۱۰۱

هیچ کار فرهنگی بالاتر از کارهای قرآنی وجود ندارد

مهدی قره شیخلو , رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه جامعه ای که با قرآن ‌مانوس باشد بدون شک جامعه ای پویا خواهد بود، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات جذب مردم به سوی قرآن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، امروز چهارشنبه مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجتمع فرهنگی، رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

 

برگزاری رقابت های سراسری قرآن در ۶ منطقه/  ۴۰۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: خدمت به قرآن یکی از وظایف مهم اوقاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی می تواند نقش مهمی در قرآنی شدن جامعه داشته باشد و زمینه انس به قرآن و عمل به دستورات الهی را در جامعه فراهم‌کند‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: امسال رقابت های سراسری قرآن در ۶ منطقه برگزار شد که در نهایت ۴۰۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا مرحله نهایی این دوره از مسابقات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در۴ روز برگزار شد، گفت: از این تعداد ۲۰۹ نفر در رشته تفسیر و مابقی در رشته های آوایی شرکت کردند.

این مسئول بیان داشت: نفرات اول رشته های مختلف قرآنی طی امروز مشخص و به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

وی در پایان افزود: استان کرمانشاه نسبت به درصد جمعیت رتبه اول کشور را در تعداد شرکت کنندگان مرحله شهرستانی کسب کرد که این نشان می‌دهد جامعه قرآنی کرمانشاه بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

گفتنی است، ۵۲ نفر از شرکت کنندگان که ۳۰ نفر آنها از خانم ها و ۲۲ نفر از آقایان بودند برگزیده شدند و نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی جذب مردم به سوی قرآن است

مهدی قره شیخلو امروز چهارشنبه ضمن تاکید بر تلاش در راه انس با قرآن اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۴ دهه است که مسابقات قرآنی در کشور برگزار می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: هدف از برگزاری این مسابقات این است که ابزار و وسیله ای برای جذب مردم به سوی قرآن باشد.

وی بیان داشت: در دین اسلام انس با قرآن یک کار مستمر و جاری است و نباید فقط به صورت مناسبتی باشد و باید تلاش کنیم‌تا هر روز در زندگی روزمره وقتی را برای تدبر در قرآن قرار دهیم.

قره شیخلو با بیان اینکه جامعه ای که با قرآن ‌مانوس باشد بدون شک جامعه ای پویا خواهد بود، گفت: اینکه آیه را بدون مفهوم و معنای آن بدانیم کفایت نخواهد کرد لذا باید به لحاظ مفهومی بدانیم آیه قرآن چه می گوید و مضامین آیه را چه هست. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هنر تلاوت قرآن که هنر اصیل اسلامی است در کشور ایران طی این ۴۰ رشد چشمگیری داشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب در مسابقات فقط دو رتبه بین المللی داشتیم اما در طول انقلاب بیش از ۴۰۰ رتبه بین المللی در رشته‌های مختلف در سطح جهان اسلام کسب کردیم. 

قره شیخلو گفت: اما ظرفیت کشور ما برای توسعه این هنر اسلامی بیش از این است و ما باید عادت به قرآن خواندن و قرآن شنیدن را سرلوحه کار خود کنیم.

وی اظهار داشت: قرآن برای زندگی کردن است لذا باید با شنیدن آن شادی و شعف به انسان دست بدهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: متاسفانه در فرهنگ عمومی ما قرآن ‌خواندن ضعیف است و ما می‌توانیم برای ارتقاء آن در مسیر رفت و آمدها با قرآن انس بگیریم و در همان مدت حتی اگر شده دو آیه از قرآن را تلاوت کنیم و عادت کنیم که در زندگی روزمره یک وقت را برای خلوت کردن با قرآن قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به اختتامیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه،گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز در آبانماه به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: نتیجه این مسابقات در استان باید طوری باشد که انس مردم با قرآن نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

قره شیخلو  ظرفیت استان کرمانشاه را در حوزه تلاوت قران خوب ارزیابی کرد و گفت: قول می‌دهیم که با کمک مدیرکل اوقاف، وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌های مربوطه زمینه رشد بیشتر قاریان استان کرمانشاه را برای حضور در صحنه‌های بین‌المللی فراهم کنیم.

 

هیچ کار فرهنگی بالاتر از کارهای قرآنی وجود ندارد

آیت الله مصطفی علما قرآن را سند هویت مسلمانان دانست و اظهار داشت: بدون شک رمز دوام اسلام در حقیقت قرآن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: بالاترین هدف قرآن هدایتگری است و با دقت در آیات آن در می یابیم که برای این هدف خاص بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

وی خروج از ظلمات به سوی نور و روشنایی را حاصل پذیرش کلام وحی عنوان کرد و بیان داشت: با پذیرش ولایت خداوند و همچنین عمل به دستورات پروردگار که در قرآن آمده است در دل مومن نور ایجاد می شود.

آیت الله علما با اشاره به تاکیدات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر انجام کارهای فرهنگی، خاطر نشان کرد: هیچ کار فرهنگی بالاتر از کارهای قرآنی چه در بخش تلاوت و چه در بخش تفاسیر، وجود ندارد اما فهم قرآن در راس آن قرار دارد.

وی قرآن را کارخانه آدم سازی معرفی کرد و اظهار داشت: مهم این است که دست پرورده قرآن باشیم و در این راه فرق ندارد که در چه مقام و مسئولیتی قرار داریم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر قرآنی باشیم برکات بسیاری به دنبال خواهد داشت چنانچه امام(ره) با تکیه بر قرآن توانست کره زمین را تکان دهد.

وی افزود: هرکس با قرآن انس داشته باشد و در عمل با قرآن رفاقت کند می تواند دنیا را تکان دهد همانطور که به تعبیر غربیها امام‌ توانست در کره زمین زلزله ای ایجاد کند.

آیت الله علما اظهار داشت: امروز اگر می بینیم دشمنان اسلام به قرآن اهانت می کنند به واسطه ترس آنها از توانمند بودن و تاثیرگذاری قرآن در بین جوامع اسلامی است.

وی بیان داشت: شاید این کار آنها مزاحمت برای جوامع اسلامی ایجاد کند اما به دلیل گمراهی و دور بودن از قرآن نمی توانند کاری از پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: زمانی اسرائیل شعار از نیل تا فرات و شیراز را سر می داد اما الان اگر بتواند اسرائیل را نگه دارد هنر کرده است و همه این خفت و خواری آنها به خاطردور بودن از دستورات الهی و قرآن است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سراسری قرآن قره شیخلو جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف