Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:17:34 GMT

ضرورت اعمال پيوست ايمني براي ساخت‌وساز‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۴۸۴

ضرورت اعمال پيوست ايمني براي ساخت‌وساز‌ها

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تصویب و اعمال پیوست ایمنی برای پروژه‌های ساخت و ساز شهری تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رضا کرمی محمدی در دیدار با شهردار منطقه 6 گفت: تعریف طرح‌ها و پروژه‌های محله محور موجب شناسایی مخاطرات محله می‌شود و باید برای انجام هر طرح عمرانی پیوست ایمنی تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی محمدی افزود: منطقه 6 از ظرفیت‌های خوبی مثل پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران والفجر که به زودی به بهره برداری می‌رسد، برخوردار است که می‌تواند به عنوان مهم‌ترین قطب آموزشی در مرکز شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اقدامات انجام شده تا کنون مناسب بوده، اما هنوز کافی نیست و راهی طولانی برای تحقق شهری ایمن در برابر حوادث و سوانح پیش رو داریم.
وی ادامه داد: منطقه 6 در انجام برنامه‌های مدیریت بحران شهر تهران پیشرو است و همکاری ستاد مدیریت بحران این منطقه در پیشبرد اهداف مدیریت بحران بسیار خوب است، اما در تهران هر چقدر هم که کار کنیم باز هم نیاز به کار‌های بیشتری دارد.
تورج فرهادی شهردار منطقه 6 نیز در این دیدار تاکید کرد که فضا‌های باز و عمومی واقع در این منطقه از ظرفیت مناسبی برای آموزش‌های گروه‌های دوام و برگزاری مانور‌های آمادگی برخوردار است و شهرداری منطقه از اجرای برنامه‌های مدیریت بحران در این منطقه استقبال می‌کند.
فرهادی گفت: حدود 87 مراکز دانشگاهی، 33 بیمارستان مرجع و مهم و 200 هتل در این منطقه وجود دارد و خوشبختانه در این منطقه بافت فرسوده نداریم. اما مشکل اصلی در این منطقه ناپایداری سازه‌های قدیمی است و باید نسبت به این موضوع تدابیری اندیشه شود.
شهردار منطقه 6 در بازدید از مرکز مدیریت بحران تهران افزود: با توجه به وسعت و جمعیت پایتخت، هر منطقه از تهران نیازمند برخورداری از مجموعه‌ای مجهز همچون مرکز مدیریت بحران است.
در ادامه جلسه، اسماعیل سلیمی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران تهران با بیان اینکه منطقه 6 مرکز ثقل تهران است و با وجود مراکز مختلف فرهنگی، سیاسی و آموزشی در منطقه، پیش بینی کار‌های پدافندی بسیار با اهمیت است.
وی افزود: برای ارائه تسهیلات در زمان وقوع بحران با مسائل بسیاری مواجهه خواهیم بود، برهمین اساس طراحی سناریو‌های متفاوت برای هر منطقه با توجه به خصوصیات آن و معیار‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نظر گرفته شده لازم و ضروری است.
حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان نیز در این نشست گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه 6 یکی از فعال‌ترین ستاد‌های مناطق است که در عضو گیری گروه‌های داوطلب دوام نیز نقش مهمی دارد و کیفی‌ترین گروه‌های دوام را تشکیل داده که در بحران کرونا هم کمک‌های بسیار خوبی کردند.
وی افزود: جهت آموزش شهروندان از طریق شبکه 5 سیما و برنامه رادیویی شهر آماده برنامه ریزی بعمل آمده است که از طریق ستاد‌های مدیریت بحران مناطق با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله اعضای گروه‌های دوام برنامه‌های آموزشی ویژه شهروندان تولید و پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضرورت اعمال پیوست مدیریت بحران شهر تهران منطقه 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد  هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

حامد یزدی مهر افزود: تا پنج شنبه نهم فروردین، احتمال وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی تاکید کرد و از شهروندان خواست هنگام فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف زیر بنا‌های نیمه کاره و پرواز با هواپیما‌های سبک خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در این مدت از برپایی چادر‌های مسافرتی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از عشایر هم خواست هنگام چرای دام و تردد در مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان هم توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران