Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴به نظر می‌رسد هیچ کاری نمی‌تواند راحت‌تر از انجام لباسشویی با ماشین لباسشویی باشد. با این حال، حتی این کار بی نظیر ظرافت‌های بسیار بیشتری از آنچه تصور می‌کنید وجود دارد. اگر نمی‌خواهید در هنگام شستن لباس‌ها موجب خراب شدن آن‌ها شوید بهتر است نکات زیر را جدی بگیرید.

۱. دمای بیش از حد بالا آب

اگر لباس‌ها را در دما‌های پایین‌تر بشویید، لباس و شکل و رنگ خود را بهتر نگه می‌دارد و از کندتر فرسودگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، در صورت داشتن ماشین لباسشویی و شوینده مناسب، آب گرم یا خنک می‌تواند با آب و همچنین آب گرم کنار بیاید. فقط مواردی مانند کتان یا حوله را می‌توان در دمای ۱۹۰ درجه فارنهایت برای ضد عفونی شستشو داد. بقیه می‌توانند با درجه حرارت کمتری کار کنند.



۲. پر کردن لباسشویی با لباس‌های لکه دار

لباس‌های لکه دار را قبل از قرار دادن داخل لباسشویی، باید لکه گیری کنید. زیرا با قرار دادن آن داخل لباسشویی لکه از بین نمی‌رود و پاک نمی‌شود.

به جای حذف لکه، می‌توانید از وسایل جایگزین استفاده کنید. آب لیمو یک ماده پاک کننده خوب برای لکه‌های عرق است. مخلوطی از سرکه و مواد شوینده مایع می‌تواند اثری از چمن را از بین ببرد. لکه‌های شراب بعد از استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین با نسبت ۳: ۱ از بین می‌روند.

۳. مواد شوینده یا نرم کننده خیلی زیاد است

مازاد مواد شوینده می‌تواند ظرف مواد شوینده را مسدود کرده و باعث بو و بوی نامطبوع شود و همچنین نرم کننده بیش از حد باعث می‌شود لباس‌ها راحت‌تر شسته نشوند. دوز‌های ذکر شده روی بسته بندی را با دقت بخوانید و از استفاده از لیوان اندازه گیری را فراموش نکنید. اگر موارد شما واقعاً کثیف است، از حالت پیش شستشو استفاده کنید یا ۲ چرخه را اجرا کنید.


۴- استفاده از نرم کننده برای انواع لباس

علاوه بر اینکه پارچه را مخملی‌تر می‌کند، نرم کننده کتانی اتو را آسان می‌کند. با این وجود، این باعث می‌شود که جذب پارچه به مرور زمان کاهش یابد، بنابراین بهتر است از آن برای شستن حوله ها، لباس‌های ورزشی یا سایر موارد ساخته شده از میکروفیبر، الاستن یا اسپندکس استفاده نکنید.

۵- لباس زیر ماشین لباسشویی

با شستشوی اتوماتیک، سوتین‌ها به سرعت کشیده شده و شکل خود را از دست می‌دهند، بنابراین بهتر است آن‌ها را با دست بشویید. همین مورد در مورد لباس زیر توری و لباس شنا نیز صدق می‌کند.

در مقابل، در صورت رعایت چندین قانون ساده، جوراب‌های نایلونی در دستگاه قابل شستشو هستند:

برای شستشوی ظریف از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.

در دمای ۹۰ درجه فارنهایت و با سرعت کم بشویید.

لباس‌های تنگ را درون یک کیسه مخصوص شستشو قرار دهید.

لباس‌های تنگ را به بیرون بچرخانید.


۶. استفاده از سفید کننده برای پارچه‌های کشی

سفید کننده با کلرید یک ماده نسبتاً تهاجمی است که باعث ضعیف شدن الیاف می‌شود، بنابراین نباید از هیچ ماده‌ای استفاده شود. این امر به ویژه در مورد پارچه‌های الگانس، لیکرا، اسپندکس، تریکو و در کل پارچه‌های کشی صادق است که در صورت شستشو با سفید کننده، سرعت کشش را از دست می‌دهد. در اینجا چند نکته دیگر در مورد چگونگی مراقبت از این موارد آورده شده است:

آن‌ها را فقط در آب خنک بشویید.

از نرم کننده پارچه استفاده نکنید.

آن‌ها را در خشک کن اتوماتیک خشک نکنید.

آن‌ها را اتو نکنید.

۷. شستن جین بیش از حد مکرر

تولیدکنندگان جین در این باره نظر اساسی دارند: آن‌ها توصیه می‌کنند که برای بهتر ماندن رنگ جین تان از شست و شو با ماشین لباسشویی خودداری کنید. اگر نمی‌توانید با دست بشویید سعی کنید فاصله زمانی بین دو شستشو را زیاد کنید.

فاصله مطلوب بین ۲ شستشو بستگی به مدت زمانی که شلوار جین خود را می‌پوشید و به خصوصیات فردی بدن شما بستگی دارد.


۸- خشک کردن اشتباه لباس

خشک کردن نادرست، لباس‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در جلوگیری از اشتباه کمک می‌کند:

از خشک کردن اتوماتیک بیش از حد استفاده نکنید: باعث می‌شود همه چیز از بین برود و سریع‌تر رنگ خود را از دست بدهد. از آن برای خشک کردن پارچه‌های نازک و ظریف استفاده نکنید.

از خشک کن لباسشویی خودداری کنید، زیرا اتو کردن لباس را سخت‌تر می‌کند.

وسایل بافتنی و پشمی را آویزان نکنید، زیرا شکل خود را از دست می‌دهند. آن‌ها را روی حوله‌ای روی یک سطح افقی پهن کنید.

قبل از آویختن لباس‌های شسته شده، آن را تکان بدهید.

۹. مراقبت از ماشین لباسشویی بد

خاک، مواد باقیمانده از مواد شوینده و هر چیزی که به مرور زمان در ماشین لباسشویی جمع می‌شود دیر یا زود روی لباس‌های شما قرار می‌گیرد که منجر به بوی بد و لکه‌های سفید می‌شود. برای جلوگیری از این امر، چند قانون ساده را اجرا کنید:

درب لباسشویی را بعد از هر بار شستشو باز بگذارید تا کاملا خشک شود.

مواد شوینده باقیمانده را از اطراف واشر لاستیکی درب لباسشویی کاملا تمیز کنید.

محفظه‌ی مناسب مواد شوینده را مرتبا بشویید.

حدوداً یک بار در ماه، ماشین لباسشویی تان را خالی و با ۱ قاشق غذاخوری مواد شوینده و ۴ لیوان سرکه برای ضد عفونی کردن آن روشن کنید.



منبع:بیتوته

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سبک زندگی خانه داری ماشین لباسشویی استفاده نکنید مواد شوینده نرم کننده بیش از حد خشک کردن لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی  و ماشین آلات وابسته  که امروز با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن محلس و عضو هیئت رئیسه مجلس آغاز به کار کرد با استقبال چشمگیر شرکت‌های خارجی از جمله اروپایی مواجه شده و در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته است.   در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.   حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا (استارتآپی) بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.   در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی که به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.   رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.   علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های روز این صنعت را به نمایش گذاشته اند.   وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.   مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته از ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است
  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • اولین گل پرسپولیس به نفت | اشتباهی که جبران شد
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده