Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@16:52:14 GMT

حمام تاریخی بردبل ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۸۷۷۶

حمام تاریخی بردبل ثبت ملی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه ۱۳۸۳ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۱۵ تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۸۴ این اثر طبیعی ثبت شد.

وسعت این بنای تاریخی حدود ۲۲۲ متر مربع است و مصالح به کار رفته در آن آجر، سنگ و ملات گل و آهک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر به شماره ۳۲۶۵۷ در فهرست میراث غیر منقول کشور به ثبت رسیده و مراتب ثبت آن در تاریخ پنجم شهریور سال جاری به استاندار لرستان ابلاغ شده است. اجزای معماری گرمابه فعلی از جمله سردر، راهرو هشتی شکل، سربینه، گرمینه، خزینه و آتش‌خانه، کاملاً سالم و پابرجا هستند که عملیات مرمتی و حفاظتی آن در دستور کار قرار گرفته است.

قدمت این بنا به دوره قاجار برمی‌گردد و در روستای «بردبل» از توابع دهستان «والانجرد» شهرستان بروجرد قرار دارد. با ثبت این اثر تعداد آثار غیر منقول ثبت شده در فهرست میراث ملی استان لرستان به ۲۴۲۲ اثر رسیده است.

کد خبر 547733 برچسب‌ها استان لرستان فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان فرهنگ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که امروز در سالن فجر در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: ۲۱۲ نقطه از پایگاه‌ها و اماکن تاریخی میزبان مسافران نوروزی بودند. از این تعداد ۷۳ پایگاه ملی و جهانی هستند.

وی گفت: در دو بازه زمانی، آمار بازدیدها احصا شد، که از ۲۴ اسفند تا ۱۲ فروردین ۵ میلیون و ۳ هزار و ۸۴۰ بازدید و تا پایان تعطیلات عید فطر ۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۱۶ بازدید ثبت شده است، از میان این آمار، ۳ میلیون نفر آمار بازدید متعلق به پایگاه‌های میراث ملی و جهانی است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر رایگان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه: برخی پایگاه‌های میراث جهانی بلیت‌فروشی ندارند، از جمله اورامانات، جنگل‌های هیرکانی، محور ساسانی و خلیج فارس و بسیاری از بافت‌های تاریخی که به عنوان اماکن عمومی در نظر گرفته شده‌اند و در سرجمع آمار لحاظ نشده است.

کد خبر 6078913 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی
  • ۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مرمت حمام خواجه نصیر در مراغه
  • ردپایی از کریم‌خان زند که نابود می‌شود / شاه پیش از فتح شیراز این‌جا حمام کرده بود (فیلم)
  • تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • نمایی از حمام تاریخی وکیل شیراز از لنز دوربین گردشگران