Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از فارس : عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در کارگروه سلامت، زنان و خانواده استان فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تاکید بر اینکه اولویت نخست حفظ سلامت دانش‌آموزان است، اظهار داشت: هیچ اجباری از طرف دولت برای حضور در کلاس‌های درس نیست اما  باید زیرساخت‌های بهداشتی و آموزش مجازی و حضوری به صورت کامل فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور کارهای مطرح شده در جلسه گفت: فاضلاب و دفع فاضلاب به ویژه در شهر شیراز و شهر صدرا در دستور کار است؛ اعتبارات خوبی نیز تامین شده و امید است که به زودی این پروژه‌ها تکمیل شود.

رحیمی با اشاره به موضوع آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب افزود: محیط زیست و جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصول به ویژه سبزیجات و آب کشاورزی با همکاری و  تدابیری اتخاذ کنند که در هیچ کجای استان با فاضلاب محصولی آبیاری نشود چون با سلامتی مردم سروکار دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه تلاش آب و فاضلاب شیراز باید منجر به این شود که تا ۲ ماه آینده فاضلاب شهر صدرا را راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: هم شرکت عمران تعهداتی را دارد و هم آب و فاضلاب شیراز که  این موضوع باید هر چه سریع‌تر منجر به نتیجه شود. 

رحیمی در ارتباط با صنایعی که رودخانه چنار راهدار را آلوده می‌کنند، عنوان کرد: فرماندار شهرستان شیراز با مدیران کل مربوطه نشستی داشته باشند و نواقصی را که باعث آلودگی می‌شود، رفع کنند.

وی با اشاره به مطالبی که درباره عفاف و حجاب در جلسه مطرح شد، تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب به کارهای عمیق نیاز داریم، روند رعایت حجاب را باید بررسی میدانی کنیم .عفاف فقط آن نیست که پوشش داشته باشد بلکه یک موضوع درونی است. 

استاندار فارس با بیان اینکه حیا و عفافی که باید در جامعه داشته باشد یک موضوع درونی و ارزشمند است، گفت: ارزیابی مثبتی نسبت روند رو به تکامل عفاف در جامعه وجود دارد و حجاب هم باید بیشتر مطرح تا نسبت به گذشته هر روز وضعیت بهتر شود.

رحیمی با بیان اینکه مجموعه‌های مختلفی در این زمینه نقش و مسئولیت دارند و چیزی نیست که بگوییم دولت می‌تواند آن را به تنهایی به سرانجام برساند، افزود: باید کارهای اقناعی و عمقی صورت بگیرد و کارشناس مشخصی پیگیر این موضوع در استان باشد.

وی در ارتباط با کودکان کار و حقوق کودکان نیز گفت: در زمینه حقوق کودکان کارهای خوبی شده اما علاوه بر کودکان کار و خیابانی باید در این زمینه به کودک‌آزاری‌هایی که در محیط خانه نیز رخ می‌دهد توجه کرد و دستگاه‌های متولی تلاش بیشتری کنند تا مشکلات کودکان کاهش یابد.

استاندار فار  تاکید کرد: باید کارها به سمتی برود که کاهش کودکان کار را داشته باشیم؛ باید در این رابطه رفتار انسانی و توانمندسازی را سرلوحه قرار دهیم تا این مشکل و معضل اجتماعی نیز برطرف شود.

رحیمی در ارتباط با کودکان بازمانده از تحصیل گفت: باید به سمت ریشه‌یابی برویم و ریشه‌ها را درمان کنیم و در استان فارس روند شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل رو به رشد بوده است.

وی درباره محصولات استاندارد و گواهی شده در استان فارس نیز بیان کرد: محصولات گواهی شده هم می‌تواند در زمینه صادرات ارزآوری داشته باشد و هم با استفاده مناسب از توانمندی استان در زمینه ثروت‌افزایی نقش‌آفرینی کند.

استاندار فارس درباره مصوبات سفر نوبخت به این استان نیز گفت: استان فارس بیشترین تعداد تامین اعتبار طرح‌های عمرانی را در سفر معاون رئیس جمهور داشته و تعدادی از آنها اعتباراتشان تخصیص پیدا کرده و ابلاغ شده که از جمله آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادتشهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

رحیمی با اشاره به دیگر موارد سفر نوبخت به استان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال  برای کمک به احداث باغ موزه دفاع مقدس شیراز مصوب و تخصیص داده شده همچنین برای تکمیل بیمارستان آموزشی جهرم نیز ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی همچنین گفت: برای تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز نیز ۸۷.۵ میلیارد ریال تخصیص یافته تکمیل استخر استهبان و زمین چمن خشت هم ۵۰ میلیارد ریال در مجموع ۴۸۹.۵ میلیارد ریال مصوب و تخصیص یافته است.

استاندار فارس افزود: همچنین مبالغی در حال ابلاغ است که از جمله تجهیز مدارس عشایر، کپرزدایی، تامین ۱۰ تانکر آبرسانی سیار برای عشایر، تصفیه خانه آب فیروزآباد، راه‌های روستایی، تجهیز و تکمیل بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های صداوسیما و  هزار میلیارد ریال هم برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های لامرد و مهر متناظر بر بحث الایندگی است.

48

کد خبر 1430747

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس استاندار فارس میلیارد ریال استان فارس کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین

 میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در طرح آزمایشی کاهش مصرف پلاستیک، فروشگاه‌ها موظف به استفاده از کیسه‌های سازگار با محیط زیست هستند.

میرزاحسینی افزود: اجرای این طرح مستمر است و به صورت دوره‌ای هم از فروشگاه‌ها بازدید می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت رهاسازی پلاستیک‌های مصرفی در اراضی کشاورزی هم گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت‌ها به کشاورزان و نظارت آن بر عهده جهاد کشاورزی است و با کشاورزانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست