Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان استهبان فارس با دارا بودن بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین زیر کشت انجیر به صورت دیم به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم جهان شناخته می شود.در این شهرستان هرساله نزدیک به ۱۷ هزار تن انجیر تولید و صادر می گردد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بزرگترین انجیرستان دیم دنیا با یک اکوسیستم خاص در شهرستان استهبان قرار دارد که سنت‌ها و دانش بومی حاکم به توسعه این باغ‌های قدیمی کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزآوری 47 میلیون دلاری صادرات انجیر ایرانکهگیلویه و بویراحمد| اهالی 5 روستای «بیدانجیر» در غم نبود جاده و آب می‌سوزند+تصاویرامام جمعه پلدختر: اگر نیروهای سپاه نبودند باغات انجیر پلدختر زیر گل ولای مدفون می‌ماند

مکان‌هایی مانند انجیرستان استهبان که بر پایه دانش بومی بنیان نهاده شده و پایداری خود را به صورت طبیعی حفظ کردند به عنوان یک ظرفیت ویژه برای شهرستان استهبان، استان فارس و کشور مطرح هستند. جهاد کشاورزی استان فارس به دنبال ثبت جهانی این انجیرستان است.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!

یکی از بزرگترین قهرمانان ورزش جهان در دهه گذشته با شکستی غیرقابل پیش بینی المپیک را از دست داد.

به گزارش ورزش سه، دیوید تیلور مشهورترین کشتى گیر غیرایرانى در میان علاقه‌مندان میلیونى این رشته در ایران است. کشتى گیرى که به واسطه نمایش قدرتمندانه و نبردهاى انتقامى با حسن یزدانى فوق ستاره کشتى ایران در یاد‌ها مانده است.

تیلور که ابتدا در مسابقات جام جهانى کرمانشاه ٢٠١٧ با موهاى بلوند بلند در وقت دوم یزدانى را غافلگیر کرد و او را ضربه فنى کرد، در ابتدا چندان از سوى ایرانى‌ها جدى گرفته نمى شد، اما با گذشت زمان به یکى از مهمترین کشتى گیران رقیب در تاریخ کشتى ایران تبدیل شد و شهرتى فراتر از ستاره‌هایى مثل الکساندر مدوید، احمد آییک، بروس بومگارتنر، آرسن فادزایف، سرگی بلوگلازوف، هارون دوغان، الدار کورتانیدزه و… قرار گرفت.

نکته مهم درباره دیوید تیلور احترام فوق العاده او به حسن یزدانی رقیبش در وزن ۸۶ کیلو در تمامی‌این سال‌ها بود. او با بدنی ورزیده و سبک منحصر به فرد، درست مثل یزدانی تمامی کشتی‌گیران را قبل از پایان وقت قانونی کشتی و با امتیاز بالا شکست می‌داد و در فینالی که در این سال‌ها بدل به مهمترین کشتی جهان شده بود، اغلب از پس حسن برمی‌آمد. اتفاقی که ما دوستش نداشتیم، اما نمی‌توانستیم دست از تحسین او برداریم.

او در مرتبه آخر وقتی یزدانی را با اختلاف شکست داد و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت، خود را بهترین کشتی‌گیر تاریخ خطاب کرد. حرفی که چندان هم گزاف به نظر نمی‌آمد چرا که او برای بار پنجم از پس پهلوانی برآمده بود که اگر به حریفی به نام تیلور نمی‌خورد، امروز رکورد تاریخی تعداد طلا در کشتی جهان را در اختیار داشت.

برای این افسانه ۳۴ ساله کشتی جهان، اما روزگار چیز عجیبی در نظر گرفته بود. او که برای قهرمانی در دومین المپیک متوالی خود را آماده می‌کرد، در رقابت‌های کشتی آمریکا مغلوب آرون بروکس پدیده جدید کشتی این کشور شد. جالب اینکه بروکس پیش از رسیدن به کشتی فینال و تیلور، به سختی از سد زاهید والنسیا گذشته بود و شاید اگر لطف داوران در ثانیه‌های آخر کشتی شاملش نمی‌شد، در آن مسابقه شکست خورده بود. داوران به او یک امتیاز جنجالی را بدون اجرای فن دادند.

با وجود اینکه حریف به او یک فن ۴ امتیازی هم زده بود، او با نتیجه ۷-۶ کشتی را برد تا در فینال مقابل تیلور قرار بگیرد. شاید نتیجه متزلزل بروکس در کشتی قبلی، تیلور را از پیروزی مطمئن کرده بود، اما او از کشتی اول فینال شگفتی بزرگی را رقم زد و بدون آنکه به حریف باتجربه‌اش اجازه رسیدن به پایش را بدهد، با نتیجه ۴-۱ برنده شد. در شرایطی که این خبر بلافاصله در ایران پیچیده و همه منتظر کشتی دوم بودند، دومین کشتی با تاخیری طولانی و تقریبا بعد از ۱۰ ساعت و در ساعت ۵ بامداد روز یکشنبه برگزار شد و جالب اینکه در مرتبه دوم هم دیوید تیلور همان نمایش قبلی را تکرار کرد، یک کشتی آشفته. اولین باری که او را در وضعیتی می‌دیدیم که دستش به پای حریف نمی‌رسید و زورش به کشتی‌گیر مقابل نمی‌چربید، چیزی که تا به حال از تیلور ندیده بودیم.

به این ترتیب تصویر فرو کوفتن او در پایان مسابقه و تاسفش با نشستن روی دو زانو و سر پایینش منتشر شد، به خصوص این عکس را در سراسر شبکه‌های اجتماعی وایرال کردند. لحظه‌ای که یک قهرمان شکست ناپذیر و یک سوپرمن زمین خورده بود، انگار که افسانه دست نیافتنی بودن کشتی‌گیری که شمایل ابرقهرمان‌ها را برای ما ساخته بود، به ناگاه فرو می‌ریخت.

تیلور در این کشتی آشکارا توان بدنی دیدار‌های خود با حسن یزدانی را روی تشک نیاورد و از آن جست و خیز و سرعت عمل و زیرگیری‌های برق آسا و خیمه‌های سنگینش خبری نبود و در طرف مقابل انگار نیرو به بروکس منتقل شد و او در تمام لحظات کشتی همان سبک تیلور را روی تشک اجرا می‌کرد. این دو بیرون آمده از یک انستیتوی کشتی مشهور در آمریکا هستند و یک مربی هر دو را آموزش داده و بی دلیل نیست که انگار دو تیلور و دو بروکس روی تشک و سالن زیبای محل برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا مبارزه می‌کردند.

نکته مهم درباره دیوید تیلور سن و سال اوست (۳۴). او یک تورنمنت مهم یعنی المپیک پاریس را که به عنوان شانس اول وارد آن می‌شده را از دست داده و حالا تردید‌هایی درباره آینده او وجود دارد. لبته از آنچه که او پیش از این روی تشک به نمایش می‌گذاشت، مشخص است که او به دنبال یک بازگشت انتقامی‌و پیروزی مقابل حریف جوانی است که شاید انتظارش را نداشت او را چنین زمین‌گیر کند. پس اگر انتقامی در کار باشد، فعلا از بروکس خواهد بود و پس از آن نوبت به یزدانی خواهد رسید که خود برای حضور در المپیک فعلا با کتف مصدوم و عمل کرده‌اش مشغول جنگ است.

شاید تقدیر المپیکی بدون این دو ستاره بزرگ را برایمان در نظر گرفته و شاید هم حسن روی تشک بیاید و انتقام رقیب دیرینه‌اش را از بروکس جوان بگیرد. بین این دو رابطه عمیق در طول این سال‌ها پیش آمده، چرا که سال‌ها دیدن کشتی‌های یکدیگر، آنالیز، خیره شدن به همدیگر در تشک کشتی و دیدن تمرینات در سالن گرم حالتی را برای حسن و تیلور پیش آورده که تقریبا کمتر بین دو رقیب دیگری رخ داده است؛ بنابراین آنها هوای یکدیگر را خواهند داشت؛ در نهایت با یک رقیب مشترک و جوان که قصد دارد پرچمدار جدید این وزن باشد، اما به این سادگی‌ها نخواهد بود

tags # حسن یزدانی ، دیوید تیلور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد