Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دو کاروان نظامی و راهبردی وابسته به ائتلاف آمریکا در شمال و جنوب بغداد هدف قرار گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن سه تن دیگر در پی هدف قرار گرفتن کاروان پشتیبانی راهبردی نیرو‌های آمریکایی در جنوب بغداد پایتخت عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ستاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک بمب در مسیر کاروان پشتیبانی راهبردی وابسته به نیرو‌های به اصطلاح ائتلاف بین المللی در بزرگراه الدیوانیه- بابل منفجر شد.
از سوی دیگر، منبع امنیتی از هدف قرار گرفتن کاروان نظامی آمریکا در مسیر بزرگراه التاجی در شمال بغداد خبر داد.

اعلام کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق
فرمانده سازمان تروریستی سنتکام، از کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق به 3 هزار نفر خبر داد.
شبکه تلویزیونی الجزیره روز چهارشنبه گزارش داد:بعد از اظهار نظرهای مختلف و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای کاهش تعداد نظامیان این کشور در عراق، امروز (چهارشنبه) سازمان تروریستی سنتکام این موضوع را تایید کرد.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از «فرانک کنت مک‌کنزی» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام نیز اعلام کردند این کشور تصمیم گرفت این ماه شمار نیروهایش در عراق را بر اساس هماهنگی با دولت این کشور از 5 هزار و 200 نفر به سه هزار نفر کاهش دهد.
مک‌کنزی، اما ماه گذشته گفته بود که احتمالاً آمریکا حضور طولانی مدتی در عراق داشته باشد.
پیش از این، یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی خبر داد که ترامپ امروز خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از عراق را اعلام می‌کند و طی روز‌های آینده، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را نیز اعلام خواهد شد.
ماه گذشته، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که طی ماه‌های آینده، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به زیر پنج هزار نظامی کاهش خواهد یافت.
با این حال، با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری2020 آمریکا، ترامپ لفاظی‌های ضدجنگ خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده است و علیرغم وعده انتخاباتی 2016 خود مبنی بر پایان دادن به جنگ‌های ناتمام آمریکا در جهان، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداده است.

نیروهای الحشد الشعبی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند
فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت، نیروهای این سازمان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند تا مانع از ورود عناصر داعش به خاک عراق شوند.
«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق از تحرکات عناصر تروریستی داعش در مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.
مصلح با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: «مرزهای سوریه و عراق به خوبی توسط مجاهدان الحشد الشعبی و لشکرهای ما (لشکرهای 13، 17، 18 و 19) و نیروهای مرزبانی تحت کنترل است».
این فرمانده الحشد الشعبی، در حال بازدید از نوار مرزی سوریه که از شهرستان «القائم» تا منطقه «التنف» سوریه امتداد دارد، این اظهارات را مطرح کرد.
وی با اشاره به هماهنگی بین الحشد الشعبی و نیروهای مرزبانی در بالاترین سطوح در زمینه تبادل اطلاعاتی و هماهنگی عملیاتی تصریح کرد، این بازدید میدانی شامل بازدید از خاکریز امنیتی در مرزهای دو کشور است تا امنیت آن به صورت کامل تأمین شود و بدین ترتیب، از نفوذ تروریستها جلوگیری به عمل آید.
پایگاه خبری الحشد الشعبی به نقل از مصلح گزارش داد، این بازدید همچنین شامل شماری از مناطق از جمله «وادی صواب»، «وادی الولج»، «وادی الخرش»، «الشیحیات» و مناطقی است که از نظر امنیتی، وضعیت مناسبی ندارند و عناصر داعش در آن مخفی شده‌اند.
وی تصریح کرد، در این بازدید از مناطق همجوار مرزهای عراق به ویژه مناطق نزدیک به منطقه التنف سوریه دیدن کرده است؛ منطقه‌ای که «شاهد تحرکات دشمن است، ولی قهرمانان ما در کمین آنها هستند».
نفوذ عناصر داعش به عراق از منطقه التنف در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان تروریست آمریکا این منطقه از سوریه را در اشغال خود دارند. کما اینکه پایگاه مهم «عین الاسد» که در اشغال آمریکا قرار دارد، در استان الانبار عراق واقع شده است.
آمریکایی‌ها با حضور خود در این قسمت از خاک عراق، مدعی هستند که مانع ورود داعش به این کشور می‌شوند، ولی «قصی الانباری» مسئول سازمان «بدر» در استان الانبار تأکید کرد که مناطق اشغالی الانبار توسط آمریکا، پناهگاهی امن برای داعش است .
مصلح همچنین تأکید کرد، این بازدیدها در برهه کنونی بسیار خوب است؛ به ویژه اینکه دشمن، حملاتی را به نیروهای امنیتی در مرکز استان الانبار انجام داده است.
این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به تحرکات برخی از عناصر داعش برای نفوذ از سوریه به عراق، تأکید کرد: «نیروهای ما در وضعیت آماده‌باش قرار دارند تا از هر گونه اتفاق غیر منتظره‌ای که می‌تواند در استان الانبار رخ دهد، جلوگیری کنند».


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق نظامیان آمریکایی استان الانبار تعداد نظامیان الحشد الشعبی کاهش تعداد عناصر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • زیان حکام عرب در پیروی از آمریکا/از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم