Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال بیشترین شرکت کنندگان را در مرحله شهرستانی در مقایسه با دیگر استان‌ها در استان کرمانشاه داشتیم، گفت : ۴۰۸ نفر از متسابقین مرحله شهرستانی شامل ۲۰۹ نفر در بخش تفسیر و مابقی در رشته‌های آوایی به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند که ۴۴ نفر از این افراد شامل ۲۲ خواهر و ۲۲ برادر به مرحله کشوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برگزاری مسابقات بخش آوایی مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن با حضور ۱۹۹ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی از روز ۱۵ شهریور، گفت : ۱۱۷ نفر از متسابقین خواهران و ۸۲ نفر برادران بودند که با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: ۲۰۹ نفر برگزیده مرحله شهرستانی نیز مربوط به بخش‌های معارفی بودند که ۲۴ مرداد امسال در مسابقات کتبی با هم رقابت کرده بودند.

صالحی افزود: برگزیدگان مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله کشوری که آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد، با هم رقابت خواهند کرد.

او از برگزاری مسابقات قرآن کریم به عنوان یکی از مهمترین وظایف مجموعه اوقاف یاد کرد و گفت: امسال اگرچه همه فعالیت‌ها و کار‌ها متاثر از شیوع کرونا بود و شیوع این بیماری در برنامه‌های قرآنی هم تاثیر گذاشت بگونه‌ای که مسابقات بین المللی قرآن برگزار نشد، اما سعی کردیم مراحل شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار کنیم تا شرمنده قرآن نباشیم.

او برگزاری مسابقات قرآنی را در قرآنی‌تر شدن فضای جامعه اثرگذار دانست و ادامه داد: برگزاری این نوع مسابقات بتواند در مانوس کردن جامعه با قرآن نقش داشته باشد.

او گفت: در پایان ۴۴ برگزیده مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در دو بخش تفسیر و آوایی معرفی شدند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه قرآن کریم قرآن و عترت مسابقه قرآنی استانی چهل و سومین دوره مسابقات مرحله شهرستانی مسابقات قرآن مرحله استانی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 

رضا مراد صحرایی، وزیرآموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران گفت: آنچه که مساله جدی ما است موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کار‌های مهمی انجام داد؛ یکی از کار‌های بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد. بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند، اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وی فزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود و سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد تا این امر ساماندهی شود.

او ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ، قاری قرآن و همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کنند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود، اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید در رفع این موضوع همراه باشند.

وی افزود: ما مدعی هستیم و از همه می‌خواهیم تا برای اجرای طرح اتقان به ما کمک کنند. طرح اتقان باید حداقل در ۱۵ استان اجراسازی شود و برای کاهش هزینه‌ها برخی از جلسات را غیر حضوری کرده و از معلمان نیز هزینه دریافت کنیم.

او ادامه داد: آموزش و پرورش باید به معلمان آموزش قرآن بدهد و تمام معلمان، روخوانی قرآن و انس قرآن را بلد باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد که بیش از نیم میلیون معلم در طرح مسطورا شرکت کنند که تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: در گوگل، سایت آموزش و پرورش یکی از پر مشاهده‌ترین سایت‌های ایرانی است.

وی افزود: ۶۰۰ هزار نفر در کنکور فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند. ما باید مدارس را تقویت کنیم نه این که مدرسه را در کنار مدرسه بسازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • معلمان نمونه استان سمنان، شناسایی شدند
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • داوران چهارمحالی رقابت‌های کشوری کوراش را سوت می‌زنند
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم