Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-تحلیلگر سیاسی لبنان با اشاره به اینکه ایران؛ خطری نزدیک علیه رژیم صهیونیستی است، گفت: پیشرفت موشکی و سایبری ایران تهدیدی علیه امنیت رژیم صهیونیستی است که نمی‌تواند با این موضوع مقابله کند.

خبرگزاری میزان -طبق گزارش تلویزیون العالم، حسان علیان در گفتگو به این شبکه و با بیان این موضوع که معتقدم اسرائیل به خوبی می‌داند محور مقاومت و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین تهدیدی فراروی این رژیم در برهه کنونی است، ادامه داد: محور مقاومت و از جمله ایران ذخایر عظیم علمی و توانمندی‌های نظامی فوق‌العاده‌ای دارند و همواره در حال خودکفا و توسعه‌مند کردن خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگر سیاسی لبنان افزود: اسرائیل همواره از تهدیدها، از جمله سایبری و موشکی، علیه امنیت خود را با نگرانی بالا صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: سرلشکر سلامی:به اسرائیلی‌ها اخطار می‌دهیم مراقب شرارت‌های خودشان باشند

وی ادامه داد: آمریکا زمانی‌که از توافق هسته‌ای خارج شد یکی از شروط آن برای بازگشت مجدد به توافق، بحث و رایزنی پیرامون موشک‌های دوربُرد بود و طی چند روز گذشته، ایران توانست دو موشک با نام‌های شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را که بردشان بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر مربع است، تولیدت کند.

العلیان با بیان این موضوع که رژیم صهیونیستی پیشرفت موشکی و سایبری ایران را تهدیدی علیه امنیت خود می‌داند، خاطر نشان کرد: این رژیم اشغالگر نمی‌تواند با این موضوع مقابله کند و حتی به رغم برخورداری از حمایت‌های آمریکا، توانمندی‌ها و ابزار لازم برای چنین رویارویی را ندارد.
انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی پیشرفت موشکی ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی پیشرفت موشکی ایران رژیم صهیونیستی پیشرفت موشکی علیه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق مشروع دفاعی بود

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو، سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین در گفتگو با خبرگزاری فنا و تارنمای پر مخاطب کلیکس (klix) اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.
ابوذر ابراهیمی درباره حمله و اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی روز اول آوریل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که مکان دیپلماتیک و دارای مصونیت دیپلماتیک است، حمله کرد و تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی ایران را که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند به شهادت رسانید. خوب روشن است که اقدام نابخردانه رژیم صهیونیستی مصداق نقض منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین المللی بخصوص کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین و نیز کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی از جمله ماموران دیپلماتیک ۱۹۷۳ نیویورک است.
وی درباره اقدامات اولیه پس حمله تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از اقدامات دیپلماتیک و بین المللی را بلافاصله پس از این حمله آغاز کرد؛ و طی نامه‌های رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ضمن توضیح لازم درخواست نمود نشست شورای امنیت به صورت فوری و اضطراری تشکیل شود که متعاقب آن جلسه اضطراری شورای امنیت تشکیل گردید. پس از آن شاهد محکومیت این اقدام تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی از سوی تعداد قابل توجهی از کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی بودیم. اما متاسفانه تعداد معدودی از کشور‌ها با صدور بیانیه محکومیت، از سوی شورای امنیت مخالفت کردند و در عمل شورای امنیت به عنوان نهاد مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی از صدور یک بیانیه محکومیت اقدام نابخردانه رژیم صهیونیستی هم ناتوان ماند.
دیپلمات ارشد کشورمان افزود: در اصول حقوق بین الملل، دفاع از خود در برابر تجاوز، مشروع و حق تلقی می‌شود و جمهوری اسلامی ایران که همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن داری و صبر راهبردی نشان داده است تصمیم گرفت که این بار، تجاوز رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نگذاشته و از حق دفاع مشروع استفاده کند.
وی افزود: اقدام مزبور در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله نظامی این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴، اتخاذ شده است و هدف اصلی نیز پایگاه هوایی بوده که جنگنده رژیم صهیونیستی از آنجا برای حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق استفاده کرده است.
ابراهیمی ترکمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به پایبندی خود به اصول و اهداف منشور ملل متحد، متعهد است و از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیر قانونی از زور و تجاوز، دفاع قاطعانه انجام خواهد داد. ما امنیت همسایگان و امنیت منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.
سفیر ایران افزود: هدف ما در دفاع مشروع، صرفا تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود و اقدامات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تنها پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.
وی تصریح کرد: اکنون از نظر کشور ما پاسخ اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی بر اساس حقوق ذاتی داده شد و این پایان اقدام ما بود و قصد ادامه تنش و درگیری وجود ندارد. اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد جنایات اولیه را تکرار کند، پاسخ در خور و قوی تری داده خواهد شد. بنابر این جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه دامنه جنگ در منطقه نیست.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق مشروع دفاعی بود
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • ایران با وجود تحریم‌ها چگونه توانسته تا این حد پیشرفت نظامی کند؟
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان : واشنگتن تحریم های جدید علیه ایران وضع می‌کند