Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسب رتبه‌های نخست در مسابقات ملی و فراملی یک موضوع دوسویه است که یک طرف آن تلاش و زمینه‌سازی مدیران و پیشکسوتان قرآنی را در بردارد و بخش دیگر آن آمادگی شرکت‌کنندگان خوزستانی برای حضور در مسابقات مختلف را می‌طلبد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان با همه سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در تاریخ 14 شهریور پس از برگزاری 2 روز  رقابت در 2 بخش خواهران و برادران به پایان رسید و نفرات برگزیده این دوره از مسابقات از سوی هیئت داوران اعلام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دوره از مسابقات تغییرات بسیار جدیدی در روند ثبت‌نام تا برگزاری مسابقات را شاهد بودیم و امسال و برای اولین بار ثبت‌نام در مسابقات به صورت اینترنتی و از طریق سامانه اعلام شده از سوی اداره قرآنی سازمان اوقاف انجام پذیرفت، هرچند که این مهم کاهش چشمگیر شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته و انتقاد برخی‌ها را به همراه داشت اما نوید یک نظم دائمی در سال‌های آینده برای برگزاری دقیق‌تر و منظم‌تر را داد.

 

استان خوزستان با توجه به ظرفیت‌های غنی قرآنی که در خود جای داده همواره یکی از مدعیان اصلی فعالیت‌های قرآنی در کشور است که این مهم را می‌توان از تیم داوری بین‌المللی و کاملا خوزستانی این دوره از مسابقات شاهد بود؛ شاید در کمتر استانی از کشور این مهم وجود داشته باشد که هر پنج داور این مسابقات از خوزستان باشند و این نشان از ظرفیت بالای نخبگان قرآنی در این استان دارد.

 

تصمیم جدی و قاطع ثبت‌نام اینترنتی شرکت‌کنندگان و پایان آن در زمان مقرر بدون تمدید هرچند اعتراضاتی را به همراه داشت اما قطعا نتایج مثبت آن میان نسل‌های آینده فعالان قرآنی به خوبی نمود خواهد داشت.

 

کارگاه آموزشی برای برگزیدگان مرحله استانی برگزار شود

نفر نخست این دوره از مسابقات در رشته ترتیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: کیفیت این دوره از مسابقات هم از لحاظ مکانی و هم از لحاظ تدارکاتی عالی بود، هر چه برگزاری اینگونه مسابقات در فضای مذهبی همانند حسینه‌ها و مساجد بیشتر شود بر معنویت این مسابقات افزوده خواهد شد.

 

«یوسف حمادی» توجه به تلاوت‌های معنامحور را یکی از اتفاقات بسیار مطلوب این دوره از مسابقات می‌داند و اضافه می‌کند: امسال با توجه به حضور مدیریت جدید امور قرآنی اوقاف تغییرات بسیار مطلوبی از نحوه ثبت‌نام تا نحوه برگزاری مسابقات را شاهد بودیم که بر کیفیت این مسابقات افزود.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اینترنتی ثبت‌نام بسیاری از قاریان خوزستان در این مسابقات حاضر نبودند ادامه می‌دهد: سال‌های گذشته نفرات برتر این مسابقات جهت اعزام به مسابقات کشوری از هزینه‌های شخصی خود استفاده می‌کردند و این امر مشکلات بسیاری را برای برگزیدگان خوزستان ایجاد کرد؛ اعزام به مسابقات کشوری آن‌هم یک روز قبل از برگزاری با اتوبوس لایق نمایندگان خوزستان نیست.

 

نفر نخست این دوره از مسابقات در رشته ترتیل تصریح می‌کند: مطلوب است از هم‌‌اکنون که کمتر از 60 روز به برگزاری مرحله کشوری مسابقات باقی مانده است تدارکات لازم برای اعزام شرکت‌کنندگان انجام شود.

 

حمادی بر لزوم برگزاری کارگاه آموزشی برای برگزیدگان استانی جهت آمادگی بیشتر برای اعزام به مسابقات کشوری تاکید می‌کند و اذعان می‌دارد: برگزاری این کارگاه با حضور اساتید بین‌المللی قرآن باعث افزایش سطح علمی و فنی شرکت‌کنندگان خوزستانی در مسابقات کشوری می‌شود.

 

با تخصیص بودجه لازم زمینه آسایش اعزام شرکت‌کنندگان خوزستان فراهم شود

همچنین نفر نخست رشته حفظ کل قرآن در این دوره از مسابقات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: روند برگزاری مسابقات امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود و شرکت تنها یک نفر در رشته حفظ کل تا حدودی تاثیرات خود را بر کیفیت این مسابقات قرار داد.

 

«اسحاق زویدات» ابراز می‌کند: خوزستان در رشته حفظ قرآن کریم 2 سهمیه برای شرکت در مسابقات کشوری دارد که امسال یک سهمیه آن به دلیل نبود شرکت کننده حذف شد، باید منتظر بمانیم که مسئولان برای این مهم چه تصمیمی خواهند گرفت.

 

وی به کیفیت بالای داوران در این دوره از مسابقات اشاره می‌کند و می‌افزاید: نسبت به اعزام مسابقات کشوری در سال  گذشته از مسئولان قرآن خوزستان گله‌مند بودیم انتظار می‌رود که با تخصیص بودجه لازم زمینه آسایش اعزام شرکت‌کنندگان خوزستانی در مرحله کشوری فراهم شود.

 

نفر نخست رشته حفظ کل قرآن عنوان می‌کند: خوزستان ظرفیت بسیار خوب قرآنی را در خود جای داده است اما متاسفانه به فعالیت‌های قرآنی کم‌لطفی می‌شود، اگر این کم‌لطفی‌ها از بین روند قطعا نتایج بسیار خوبی را در آینده نچندان دور برای خوزستان مشاهده می‌کنیم.

 

شرایط سخت ارتباط گیری با اساتید در بحران کرونا

همچنین نفر نخست رشته قرائت قرآن کریم در این دوره از مسابقات به خبرنگار حبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: روند برگزاری مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب بود و هم مسابقات شهرستانی و هم مرحله استانی از نظم بسیار مطلوبی برخوردار بودند.

 

«کاظم آذرپیرا» با بیان اینکه داوران بسیار خوبی در این مسابقات حاضر بودند ادامه می‌دهد: هر چند که بحث ثبت‌نام اینترنتی این دوره از مسابقات اعتراضات بسیاری را به همراه داشت اما قطعا نتایج مثبت آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

 

وی از سختی ارتباط گیری با اساتید قرآن به دلیل شرایط کرونا می‌گوید و اظهار می‌دارد: در سال‌های گذشته به صورت حضوری با اساتید ارتباط برقرار می‌کردیم اما امسال مجبور به ارتباط از طریق تماس تصویری با مدرسان هستیم، هر چند که این کار انجام می‌شود اما دشواری‌های مخصوص خود را دارد.

 

نفر نخست رشته قرائت قرآن کریم از مسئولان قرآنی خوزستان خواستار پیگیری هزینه‌های ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان در این مسابقات شد و ابراز می‌کند: مسئولان قرآنی خوزستان باید برنامه منظم‌تری برای تقدیر از برگزیدگان قرآنی و تامین هزینه‌های شرکت در مسابقات داشته باشد.

 

وی به کیفیت بالای داوران در این دوره از مسابقات اشاره می‌کند و می‌افزاید: نسبت به اعزام مسابقات کشوری در سال گذشته از مسئولان قرآن خوزستان گله‌مند بودیم انتظار می‌رود که با تخصیص بودجه لازم زمینه آسایش اعزام شرکت‌کنندگان خوزستانی در مرحله کشوری فراهم شود.

 

نفر نخست رشته حفظ کل قرآن اضافه می‌کند: خوزستان ظرفیت بسیار خوب قرآنی را در خود جای داده است اما متاسفانه به فعالیت‌های قرآنی کم‌لطفی می‌شود، اگر این کم‌لطفی‌ها از بین روند قطعا نتایج بسیار خوبی را در آینده نه‌چندان دور برای خوزستان مشاهده می‌کنیم.

 

داور بین‌المللی این دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می‌کند: با توجه به مشکلات پیش آمده انتظار این استقبال مطلوب در مرحله استانی را نداشتیم و رقابت‌های بسیار زیبا و جذابی را میان جوانان حافظ و قاری در این مرحله را شاهد بودیم.

 

«مهدی دغاغله» با بیان اینکه این مرحله از سطح مطلوبی برخوردار بود تصریح می‌کند: امیدواریم که برگزیدگان این دوره از مسابقات نمایندگان شایسته‌ای برای خوزستان در مسابقات کشوری باشند و نتایج مطلوبی را کسب کنند، اگر کسب رتبه‌های مطلوب در کشور برای ما حائز اهمیت است باید کارگاه‌های تقویتی ویژه متسابقین برگزار کنیم که قطعا با برگزاری این کارگاه نتایج بهتری را کسب می‌کنیم.

 

همچنین «قاسم مقدمی» دیگر داور این مسابقات به خبرنگار شبستان می‌گوید: برگزاری کارگاه آموزشی و هماهنگی برای نفرات برگزیده این مسابقات قطعا لازم است و این کارگاه باید با حضور اساتید برتر کشور و در همه رشته‌ها و بخش‌ها برگزار شود.

 

دوره فشرده آموزش قرآن برای برگزیدگان خوزستان برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآنی اوقاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز ابراز می‌کند: خوشبختانه با تلاش و کوشش فراوان مسابقات بسیار خوبی برگزار شد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی قرار گرفت، سعی ما بر این است که کیفیت برگزاری این مسابقات را افزایش دهیم.

 

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» عنوان می‌کند: در تلاش هستیم تا پیش از آغاز مسابقات کشوری یک دوره فشرده برای برگزیدگان خوزستان با حضور اساتید بین‌المللی قرآن برگزار کنیم و با توجه به اینکه زمان برگزاری مرجله کشوری این مسابقات آبان ماه اعلام شده کارگاه آموزشی برگزیدگان در مهرماه جاری برگزار می‌شود.

 

وی می‌افزاید: برگزاری دوره آموزشی منجر به آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان خوزستانی در مسابقات می‌شود و موفقیت این نمایندگان از اهداف ما است.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف خوزستان از برگزاری آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن خبر می‌دهد و یاد آور می‌شود: این مراسم به منظور تجلیل از عوامل اجرای مسابقات و همچنین اعطای هدایای نفرات برگزیده و هدایای هیئت داوران در روزهای پایانی شهریور برگزار می‌شود.

 

در هر حال خوزستان به‌عنوان مهد فعالیت‌های قرآنی کشور و بلکه جهان اسلام هموار انتظاراتی از نمایندگان خود در مسابقات مختلف دارد؛ کسب رتبه‌های نخست در مسابقات ملی و فراملی یک موضوع دوطرفه است که یک طرف آن تلاش و زمینه‌سازی مدیران و پیشکسوتان قرآنی را می‌طلبد و در بخش دیگر آن حفظ آمادگی شرکت‌کنندگان خوزستانی در مسابقات مختلف است.

 

نمایندگان خوزستان در چند سال اخیر در بخش تلاوت متاسفانه رتبه‌های چشمگیری را دریافت نکردند که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد و در حالی که چیزی به آغاز مسابقات کشوری باقی نمانده لازم است از هم‌اکنون همه زمینه‌ها از سوی مسئولان قرآنی استان فراهم شده و با برگزاری کارگاه‌های مختلف آمادگی نمایندگان را برای شرکت موفق و کسب رتبه‌های نخست به حداکثر برسانند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کسب رتبه برتر شرکت کنندگان خوزستانی خبرنگار خبرگزاری شبستان دوره از مسابقات شرکت کنندگان خوزستان اعزام شرکت کنندگان فعالیت های قرآنی برگزاری مسابقات برای برگزیدگان اوقاف خوزستان کارگاه آموزشی مسابقات کشوری نفر نخست رشته سال های گذشته مرحله استانی مسئولان قرآن کسب رتبه رشته حفظ کل بسیار خوبی بین المللی قطعا نتایج ثبت نام کم لطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات دوچرخه سواری گلبهار گفت: این مسابقات انتخابی تیم ملی بوده که در تقویم فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان نیز ثبت شده است.

مجتبی گلمکانی  افزود: چند کشور آسیایی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح دو چرخه سواری، استعداد یابی  و معرفی برای حضور در کلاس جهانی از جمله اهدافی است که دنبال می شود.

گلمکانی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف