Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@20:57:41 GMT

ده فرمانِ کومان؛ نسخه‌ای برای رستاخیز بارسا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۴۳۴۹

ده فرمانِ کومان؛ نسخه‌ای برای رستاخیز بارسا

رونالد کومان برای بارسلونا ده دستورالعمل اعلام کرده و از همه سطوح باشگاه خواستار عمل به آنها شده است. دستوراتی که از آنها به عنوان " ده فرمانِ کومان" یاد شده است.

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان سرمربی هلندی که تا حدود یک ماه پیش هدایت تیم ملی کشورش را به عهده داشت از همان روزها به عنوان جانشین کیکه ستین به بارسلونا آمد و از او خواسته شد هر طور شده تیم کاتالان را به بام دنیای فوتبال برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غول کاتالان در فصلی که گذشت قهرمانی لالیگا را به حریف سنتی شان رئال مادرید واگذار کردند و به شکلی تحقیرآمیز توسط بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان حذف شدند.

 

روزنامه کاتالان اسپورت در یادداشتی به دستورالعملهای ویژه‌ای پرداخته که رونالد کومان در بارسا معرفی کرده و خواهان آن شده که در این باشگاه همه، از بازیکنان گرفته تا مدیریت باشگاه، از آنها تبعیت کنند. دستورهایی که از آنها به عنوان "ده فرمانِ کومان" یاد شده است.

 

1 شایسته سالاری

کومان توضیح داده که بازیکنان بارسا فقط به خاطر اسم و شهرت شان انتخاب نخواهند شد بلکه هر بازیکنی که آماده‌تر بوده و در پازل تکنیکی تیم قرار بگیرد به میدان فرستاده می‌شود. درحالیکه رونالد کومان سعی می‌کند مفهوم ساختار سلسله مراتبی را بار دیگر در بارسا پیاده کند او نامهای بزرگی مثل لوئیس سوارز و آرتور ویدال را به سمت در خروجی هدایت کرده است.

 

 

2 آمادگی بدنی

بارسلونا سه سال با سه شکست تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان مواجه شده و تحقیر در مقابل رم‌، لیورپول و بایرن را تجربه کرده. این شکستهای تحقیرآمیز در هر سه سال در اواخر فصل اتفاق افتاده و کومان برای آمادگی بیشتر بدنی بازیکنانش یک مربی بدنساز به نام آلبرت روکا را به استخدام درآورده و این آمادگی را بسیار مهم می‌داند.

 

3 توپهای مرده

کومان در دوران بازی خودش یکی از متخصصین گلزنی از روی ضربات ایستگاهی بود و حالا می‌خواهد آمار موفقیت در گلزنی بارسلونا از روی این ضربات را افزایش دهد. حضور ستاره هایی مثل لیونل مسی و میرالم پیانیچ در تیم او مسلماً از این بابت کمک بزرگی خواهد بود.

 

4 پرس از زمین حریف

پیروزی 8-2 بایرن مونیخ بر بارسلونا در لیگ قهرمانان به لطف انرژی بالا و خستگی ناپذیری بازیکنان بایرن در لیسبون بدست آمد. بارسلونا در آن بازی نمی‌توانست از این نظر با بایرن هماوردی کند و هر زمان که بارسا توپ را از دست می‌داد آسیب پذیر می‌شد. کومان بازگشت به این تاکتیک که در زمان گواردیولا به خوبی اجرا می‌شد را برای تیمش ضروری می‌داند.

 

5 آکادمی

آنسو فاتی و ریکی پوچ دو ستاره جوانی که فصل گذشته از آکادمی به تیم اصلی پیوستند در دوران کومان و از فصل آینده نقش مهمتری خواهند داشت. همچنین گفته می‌شود که چند بازیکن دیگر از تیم ب بارسا از این به بعد به صورت منظم با تیم اصلی تمرین خواهند کرد.

 

 

6 رختکن متحد

بارسلونا در سالهای اخیر با تنش‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی مواجه بوده و کومان می‌خواهد این شرایط را به کل تغییر دهد. سرمربی هلندی معتقد است بازیکنان تیم باید بتوانند به همدیگر اعتماد کامل داشته باشند و اتفاقات بیرون از زمین چمن را فراموش کرده و در زمین به هیچ چیز به جز فوتبال فکر نکنند.

 

7 حرفه ای

رونالد کومان به اخلاق و رفتار حرفه ای اهمیت زیادی می‌دهد و انتظار دارد کل تیم با رفتاری باکلاس و حرفه‌ای از باشگاه بزرگ شان نمایندگی کرده و وظایف خود را جدی بگیرند.

 

8 سیستم و سرعت

کندی یکی از انتقادهایی بود که از سرمربی سابق بارسا کیکه ستین و سرمربی قبل از او ارنستو والورده می‌شد. کومان قصد دارد با اضافه کردن به سرعت بازی بارسلونا و استفاده از پاسکاری تک ضرب و دو ضرب از بلوگرانا تیمی هیجان انگیزتر بسازد.

 

9 شخصیت

چند نفر از بازیکنانی که اخیراً به بارسلونا پیوستند نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت بدرخشند. بازیکنان گران قیمیت مثل آنتوان گریزمان و فیلیپ کوتینیو از جمله مهمترینها بودند. عثمان دمبله و فرانکی دی یونگ هم نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت جایگاه شان به عنوان پیش قراولان نسل آینه ستاره‌های بزرگ بارسا را تثبیت کنند. رونالد کومان می‌خواهد مطمئن باشد که ستاره‌های گران قیمت جدید بارسلونا به این باور می رسند که می‌توانند شخصیت یک ستاره بزرگ را از خود نشان بدهند.

 

 

10 لیونل مسی

مهمترین فرمان رونالد کومان به لیونل مسی برمی گردد. او در بلوگرانا برای همه روشن کرده که لیونل مسی مهمترین دارایی این تیم است و اگر او با تمام قوا برای تیمش بازی نکند بقیه موارد اهمیتی نخواهد داشت. بعد از چندین روز پر تنش و دراماتیک مسی در نهایت اعلام کرد که دست کم این فصل را در بارسا خواهد ماند اما کومان می‌داند برای بازگشت بارسا به بام فوتبال دنیا لازم است ابرستاره آرژانتینی این تیم از هر نظر در اوج آمادگی و رضایت باشد.

 

 

 

رونالد کومان (سرمربی) بارسلونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رونالد کومان سرمربی بارسلونا رونالد کومان لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد

به گزارش "ورزش سه"، حذف در لیگ قهرمانان به دست پاری سن ژرمن باید تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی سرمربی تیم اصلی فصل آینده بارسا خواهد بود را تسریع بخشد. 

فعلا در بارسا تمرکز روی بازی هفته بعد برابر رئال است چون یک پیروزی باعث می‌شود که بارسا به پنج امتیازی صدرنشین برسد و رقابت قهرمانی داغ شود. هر چیزی غیر از پیروزی به معنای خداحافظی با لیگ است. فصل برای مردان ژاوی تمام می‌شود و باید هر چه زودتر مربی فصل بعد مشخص شود.

ژاوی 27 ژانویه گذشته بعد از شکست برابر ویارئال اعلام کرد که در پایان فصل می‌رود و بارها تکرار کرده که نظرش عوض نشده اما چه کسی جانشین او می‌شود؟

اسپورت و آاس امروز نوشتند که دکو، مدیر ورزشی باشگاه، روی رافا مارکز اصرار دارد، اگرچه همه می‌دانند که نظر رئیس لاپورتا شرط اصلی است. فعلا همه چیز نشان می‌دهد که گزینه منتخب مدیریت ورزشی، مربی فعلی تیم دوم باشگاه، رافا مارکز، است. او در اوج مشکلات اقتصادی بارسا و به دلیل گران بودن گزینه‌های مربیگری مشهور دنیا، دست بالاتر را برای جانشینی ژاوی دارد و احتمالا لاپورتا در مورد ایده دکو نظر موافق را خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال
  • رونالد آرائوخو: صحبت‌های گوندوعان؟ من اصول و ارزش‌هایی دارم که باید مورد احترام قرار بگیرد
  • تبعات حرکت عجیب رونالد آرائوخو؛ احتمال محرومیت بیشتر مدافع بارسلونا از سوی یوفا!
  • عذرخواهی آرائوخو از هواداران بارسلونا: فوتبال سیلی سختی به من زد / عکس
  • اولین واکنش آرائوخو: متاسفم، فورزا بارسا!‏
  • جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد
  • عملکرد ضعیف رونالد آرائوخو مقابل پاری سن ژرمن / فیلم
  • معنی حرکت دست آرائوخو پس از اخراج مقابل پاری سن ژرمن چیست؟
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • انریکه: با حضور آرائوخو هم می‌توانستیم بارسلونا را ببریم؛ کارت قرمز عادلانه بود؟ ندیدم!