Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: امام سجاد(ع) در روزهای بعد از حادثه کربلا و واقعه عاشورا توانست با زبان دعا و نیایش مردم را از اتفاقات آن روز با خبر سازد.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: امام سجاد(ع) بعد از امام حسین توانستند احیاگر دین و سنت پیامبر با زبان دعا و نیایش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: امام حسین(ع) در آن برهه از زمان شمشیر و جهاد را احیا گر سنت پیامبر و دین اسلام دانست و سپس امام سجاد(ع) زبان دعا و نیایش راجهاد دانسته و از این طریق تمام حرف ها و واقعیت های موجود در جامعه و درس های دینداری را به مردم انتقال دادند.

 

 این مسئول با بیان اینکه توافق های اولیه در راستای برگزاری کنگره امام سجاد در استان هرمزگان  صورت گرفته است، تصریح کرد:در(۲۲ شهریور) این کنگره را به صورت وبینار و با هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان برگزار می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: توافقات اولیه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و همچنین صحبت هایی با نمایندگان اهل سنت و برخی ماموستا ها در بحث امام سجاد(ع) و تبیین معارف اسلامی امام سجاد(ع) صورت گرفته است.

 

بیگی خاطرنشان کرد: صحبت های اولیه نیز با کشیش انجمن آشوریان شرق کشور «کشیش عزیزیان» و شورای خلیفه گری ارامنه شهرستان ارومیه انجام شده است که در رابطه با دعا و نیایش در ادیان ابراهیمی بحث و بررسی شود.

 

این مسئول با بیان اینکه در این وبینار با حضور نماینده فقیه ولی فقیه نمایندگان اهل سنت و ادیان الهی حضور خواهند داشت، گفت: در این برنامه درباره دعا و نیایش در ادیان مختلف بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی اضافه کرد: دراین وبینار ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) و تبیین معارف اسلامی با حضور ادیان الهی و توحیدی در بحث دعا و نیایش در ادیان ابراهیمی و توحیدی برگزار می شود.

 

 وی تصریح کرد: این مراسم در مسجد بازارباش ارومیه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برای دهمین سال است که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بيت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ و جامعه المصطفی(ص) از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان و مذاهب برگزار می شود.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع آذربایجان غربی کانون های مساجد ستاد هماهنگی کانون امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عملیات وعده صادق از زبان جوانان فلسطینی

عملیات «وعده صادق» از همان لحظات اول در سرتاسر دنیا واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. تصویر موشک‌های ایرانی در آسمان فلسطین اشغالی مدام منتشر می‌شد و کاربران فضای مجازی لحظه به لحظه این حماسه را روایت و تحلیل می‌کردند، اما در این میان روایت فلسطینی‌ها که شاهدان این صحنه بودند و شب متفاوتی را با حضور موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی گذراندند شنیدنی است. شبی که برعکس همیشه آنها آسوده خوابیدند و موشک‌ها و پهپاد‌ها بر سر اسرائیلی‌ها فرود آمد.

این شبی است که مردم غزه آن را دوست دارند!

محمد هنیه خبرنگار اهل غزه در چند رشته توئیت خوشحالی اهالی غزه را پس از دیدن پهپاد‌های ایرانی در آسمان این طور شرح داده است: «من در رفح هستم و نور شرق رفح را می‌بینم که ناشی از بمباران رژیم اشغالگر توسط ایران است. قلب ما آواز می‌خواند، قسم می‌خورم»، «مردم نوار غزه در کل ... شنیدن صدای انفجار و نور موشک‌های رهگیری و پهپاد‌ها گفتیم: این شبی است که مردم غزه آن را دوست دارن»، «صبح بخیر.. ایران اسراییل را زد! وقتی اسرائیل مورد حمله قرار می‌گیرد، ما خوشحال می‌شویم.»

زیباترین ویدیویی که در زندگی‌ام دیدم!

ایمان عاصی یکی از زنان اهل غزه با انتشار تصویر پرواز پهپاد‌های ایرانی بر فراز مسجدالاقصی، عملیات «وعده صادق» را این‌طور توصیف کرده است: «زیباترین ویدیویی که تا به حال در زندگی خود دیده‌اید. اسرائیل زیر بمباران است. انتشار این ویدیو ارزشش رو داره!»

یک شب بدون وزوز هواپیما‌های اسرائیلی

«شادی‌مان وصف ناپذیر است، بسیار شادیم ????????»، «ما از ایران برای این شادی تشکر می‌کنیم که از ۱۶ مهر تا کنون نشنیده بودیم»، «شب اولی است که پس از ۱۹۰ روز، بدون وزوز هواپیما‌های بالای سرمان می‌خوابیم.» این جملاتی است که عبود خبرنگار اهل غزه عملیات گسترده پهپادی ایران را با آن توصیف کرده و از ایران و مردمش تشکر کرده است.

برای ایران، غزه و مقاومت دعا کنید!

«آسمان فلسطین و کل کرانه باختری اشغالی به معنای واقعی کلمه در آتش است، راهپیمایی‌ها و تکبیرها، صدای آژیر خطر با صدای بلند، جنگ در آسمان، موشک‌ها و پهپاد‌ها به اهداف خود در نقب و بئرشبه؟ اصابت می‌کند. برای غزه و ایران و مقاومت دعا کنید.» این توئیتی است که سلوا عمر یکی از دختران اهل غزه پس از آغاز عملیات ایران در صفحه خود منتشر کرده است. 

او همچنین با اشاره به رفتار اردن نوشته است: «فراموش نکنیم که در لحظه تاریخی که ایران با انبوهی از پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک به دشمن حمله کرد، رژیم دست نشانده اردن ترجیح داد جای خود را در پست‌ترین نقطه شرم و خیانت محفوظ نگه دارد و به عنوان ادای احترام به مقابله با موشک‌های ایران بپردازد. اسرائیلی که مردم غزه را سلاخی کرد و همچنان به سلاخی خود ادامه می‌دهد.»

شرم برآن‌هایی که فقط ما را تماشا کردند!

علی یکی دیگر از جوانان ساکن جنوب نواز غزه است که از ایران تشکر کرده است. او با انتشار فیلمی خطاب به مردم ایران می‌گوید: «از مردم ایران متشکرم! ایرانیان در کنار ما ایستادند. حتی اگر اندک بود، اما آنها با ما همبستگی دارند، کاش کشور‌های عربی هم کنار ما بایستند.» 

او همچنین با انتشار پستی در فضای مجازی‌اش نوشته است: «از مردم ایران که کنار ما ایستادند تشکر می‌کنیم، کاری که کرده‌اید در قلب ما خواهد ماند و ما هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم و شرم بر بقیه رهبران کشور‌های عربی که فقط ما را تماشا می‌کنند.»

چرا اردن موشک‌هایی که بر سر مردم غزه ریخته شد را رهگیری نکرد؟!

در ادامه بازخورد چند جوان دیگر از اهالی غزه را خواهید داشت که به اقدام ایران علیه اسرائیل واکنش نشان داده‌اند. 

«خوابم برد و بیدار شدم دیدم ایران حمله به رژیم صهیونیستی را شروع کرده است. خواب می‌بینم یا بیدارم؟»

«در تاریخ ثبت کنید که کشور‌های عربی موشک‌ها و پهپاد‌هایی را که در راه اسرائیل بودند رهگیری کردند، در حالی که این کشور‌ها موشک‌های اسرائیل را که ۱۹۰ روز است بر سر مردم بی‌گناه غزه می‌بارد، رهگیری نکردند.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • روایت عملیات وعده صادق از زبان جوانان فلسطینی