Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پس از انتشار گزارشی از آبگرفتگی‌های آسانسورهای بلوک ماراب ماهبد  مسکن مهر ماهدشت و پیگیری های انجام شده توسط خبرگزاری فارس، آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آبگرفتگی، درزگیری نشتی لوله‌های بخشی از شهرک پیام توسط شرکت آبفا بود که با تایید ساکنان، این اقدام نتیجه بخش بوده و خوشبختانه آبگرفتگی آسانسورها و باغچه پشتی ساختمان ها، پس از چندین ماه خشک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

حالا با اعلام یکی دیگر از ساکنان شهرک پیام، ظاهرا پروژه صدرا نور در بخش دیگری از شهرک نیز دچار مشکل آبگرفتگی آسانسورهاست.

آقای شریفی ساکن بلوک A8 پروژه صدرانور می‌گوید: چندوقتی هست که  آسانسورهایمان پر از آب می شود اما علت آن مشخص نیست.

پاسخ آقای شریفی وقتی از او می پرسم برای رفع این مشکل به مسئولان و دستگاه های مربوطه مراجعه کرده اید یا خیر؛ جالب است و می گوید: مسئولان امتحان خود را پس داده اند. برای هر مشکلی با دستگاه های مربوطه مراجعه کردیم، پاسخی نگرفتیم. برای این مورد هم با هرجایی تماس گرفتیم، هیچ کس حتی برای بازدید هم نیامد.شرکت سازنده هم زیر بار مسئولیت نمی رود.

وی ادامه می‌دهد: وقتی دیدم کسی پیگیر مشکلات نیست، خودم دست به کار شدم و با حفر چاهی، آب درون آسانسور ساختمان خودمان و ساختمان مجاور را به این چاه هدایت کردم.‌

آقای شریفی مدعی است که علاوه بر  چهار بلوک همجوار پروژه صدرانور،  بلوک های دیگر و مناطق مختلف شهرک پیام دچار این مشکل هستند و احتمال می دهد که شهرک بر بستر آب های زیرزمینی بنا شده و به همین دلیل پروژه های پایین تر از سطح زمین، همه دچار آبگرفتگی در چال آسانسورها هستند.‌

نشتی شبکه آبرسانی شهرک پیام شناسایی و ترمیم شد

در این راستا شهرام حافظ مدیرعامل آبفای کرج با بیان اینکه به اینکه مشکل آبگرفتگی در محل گودبرداری ساختمان‌ها و یا چال آسانسورها علاوه بر مسکن مهر، در ماهدشت و محمد شهر نیز دیده شده است؛ گفت: در راستای خدمت به مردم از طریق یکی از پیمانکاران شرکت آبفای البرز که مجهز به تجهیرات ماهواره ای با قابلیت رصد نشتی آب تا عمق ۱۵ متری خاک، بررسی  نشتی آب در منطقه مسکن مهر ماهدشت انجام شد و ۳ نقطه نشتی شبکه آبرسانی شناسایی و ترمیم شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های موجود پس از ترمیم شبکه آبرسانی شهرک پیام، افزود:  به نظر نمی رسد مشکل آبگرفتگی در چال آسانسورهای مسکن مهر ماهدشت به نشتی شبکه آبرسانی مربوط باشد؛ مشکل آبگرفتگی در چال آسانسورها و باغچه یکی از بلوک های مسکن مهر (منظور پروژه ماراب ماهبد مربوط به گزارش قبلی فارس) پس از ترمیم شبکه، برطرف شد.

 

مدیرعامل شرکت آبفای کرج با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی در چال آسانسورهای مسکن مهر ماهدشت می تواند علت های فنی مختلفی داشته باشد که باید بررسی شود، اظهار کرد: عدسی‌های محبوس در لایه‌های زیرین خاک، وجود چاه های جذبی که در زمان احداث مسکن مهر حفر شده و به دلیل نفوذ ناپذیری خاک منطقه، امکان نفوذ و حذب در خاک را ندارد و در  گودی ها و منافذ جاری می شودو آب های تحت الارضی که مطابق با شیب زمین حرکت می‌کند، همه از عواملی است که می تواند موجب آبگرفتگی در چال آسانسورها و نگرانی ساکنان منطقه شده باشد.

وی با یادآوری اینکه آبفا مسئول آبرسانی به مردم است و بررسی اینگونه آبگرفتگی ها باید توسط متولیان شهر انجام شود، تصریح کرد: مشکل آبگرفتگی در منطقه باید به صورت فنی مورد بررسی قرار گیرد و آبفا در این خصوص آمادگی همکاری را به شهرداری اعلام کرده است.

حافظ گفت:  با توجه به نگرانی های ساکنان منطقه در نشستی که با حضور شهردار، اعضای شورا و برخی ساکنان مسکن مهر ماهدشت در فرمانداری برگزار شد؛ در جهت رفع مشکل موجود و خدمت به مردم، پیشنهاد کردیم تا شهرداری برای شناسایی علت آبگرفتگی، در بالادست محل های آبگرفته، به حفر گمانه (چاه کوچک) یا ترانشه (گودی‍‌های بزرگ) اقدام کند تا درصورت وجود آب های زیرزمینی، آب به این قسمت ها وارد و علت نشتی مشخص می شود.

آنچه از وضعیت کلی شهرک پیام، نه تنها آبگرفتگی‌های عجیب درچال آسانسورها، بلکه از نبود امکانات و خدمات در این شهرک برمی آید؛ گویا اراده ای برای مدیریت مسکن مهر ماهدشت وجود ندارد.

حالا که به گفته مدیرعامل آبفا نشتی‌های شبکه آبرسانی ترمیم شده، چه کسی باید پاسخگوی آبگرفتگی های عجیب در شهرک پیام باشد؟! جانمایی برای احداث این شهرک که از هیچ خدمات و امکاناتی بهره مند نیست چگونه صورت گرفته است؟!  آیا نباید بررسی شود شهر در بستر آب های زیرزمینی یا مسیر رودخانه  احداث شده است و حالا راهکار رفع آبگرفتگی‌ها چیست؟! آیا این امر نیاز به بررسی کارشناسی ندارد؟!

 

شایان ذکر است آبی که از زمین می جوشد،آبی زلال و بدون بو است؛ پس تصور اشکال در شبکه فاضلاب را از بین می برد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آب آبگرفتگی مسکن ماهدشت آبفای استان البرز مشکل آبگرفتگی مسکن مهر ماهدشت شبکه آبرسانی مسکن مهر آبگرفتگی ها شهرک پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۸ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است