Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پیام نور، در بخشی از این تفاهمنامه آمده است: به منظور ایفای نقش موثر در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به لزوم هماهنگی میان نهادهای مردمی و مراکز علمی و در راستای سیاست گذاری و  برنامه ریزی های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی و نیز بسترسازی برای اجرای اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و در راستای اجرای مفاد سند توسعه و اقتدار علمی کشور؛ این تفاهم نامه با تاکید بر همکاری، مشارکت و بهره مندی طرفین از امکانات و ظرفیت های یکدیگر جهت تحقق اهداف مشترک، فی مابین " دانشگاه پیام نور " و " شورای و عالی استان ها" منعقد، امضا و مبادله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری میان طرفین، بهره مندی متقابل از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر و توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات فرهنگی و علمی فی مابین مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه و اعضای شورای عالی و سایر سطوح شوراهای اسلامی در سطح کشور از اهداف این تفاهمنامه ذکر شده است.

دانشگاه پیام نور آمادگی تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی شوراها را دارد

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه با تاکید بر اهمیت همکاری ‌دانشگاه پیام نور با شورای عالی استان‌ها گفت: دانشگاه پیام نور آماده است امکانات خود در سراسر کشور را در اختیار شوراها قرار داده و نیازهای آموزشی و پژوهشی این نهاد مردمی را تامین کند.

وی با حضور در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها و در مراسم تفاهم نامه با این شورا گفت: امروز یکی از روزهای خوب مسوولیت من است چرا که در جمعی هستم که از سراسر کشور جمع شده اند.

وی در خصوص دانشگاه پیام نور و رسالت آن گفت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است و بر اساس قوانین وزارت علوم اداره می‌شود.

زمانی افزود: دانشگاه پیام نور ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال در کشور دارد که توسط ۴ هزار عضو هیئت علمی در رشته های مختلف علمی آموزش دیده و توسط ۱۰ هزار کارمند اداره می شود. بنابراین دانشگاه پیام نور از نظر کارمند و استاد و دانشجو ۴۵۰ هزار عضو دارد. رئیس دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: این دانشگاه در سراسر کشور ۳۶۰ مرکز مستقل همراه با ۱۴۰ مرکز وابسته دارد. همچنین ۵۶ مرکز و واحد در کشورهای دیگر تاسیس شده است.

زمانی یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور را سیستم آموزش ترکیبی آن دانست و بیان داشت: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری فعالیت می‌کند. در سال‌های اخیر حدود ۱۰ درصد کلاس‌ها و ۳۰ درصد امتحانات به صورت مجازی برگزار می‌شد و رشد ملایمی داشت اما پس از شروع کرونا ظرف کمتر از یک ماه آموزش و امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت صددرصد مجازی شد.

زمانی بیان کرد: آموزش به صورت تمام مجازی و کشوری در تابستان به صورت آزمایشی برگزار شد و موفقیت آمیز بود. از این رو در این ترم نیز آموزش و آزمون‌های دانشگاه پیام نور به صورت صددرصد مجازی برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور خود در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: خوشحالم که امروز در کنار یک شبکه دیگر حضور دارم. به این صورت که افراد آن از سراسر کشور از روستاها تا کلانشهرها یک شبکه عظیم و سراسری را ایجاد کرده‌اند و فکر می‌کنم همکاری این دو شبکه می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

وی در خصوص همکاری دانشگاه پیام نور و شورای عالی استانها گفت: ما آمادگی داریم تمام امکانات دانشگاه پیام نور در سراسر کشور را در اختیار شوراها قرار دهیم و می‌توانیم نیازهای شوراها را هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ پژوهشی تامین کنیم.

زمانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان داشت: دانشگاه پیام نور در این زمینه نیز فعالیت‌ می‌کند. به این صورت که ما تلاش می‌کنیم ظرفیت استان‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آن نیروی کار تخصصی آموزش دهیم. در این رابطه نیز تفاهم‌نامه‌ای با معاونت ریاست جمهوری امضا کرده‌ایم. از این رو تقاضا داریم شوراها در سراسر کشور ظرفیت های منطقه خود را به دانشگاه پیام نور معرفی کنند تا ما بتوانیم زمینه آموزش آن را فراهم نماییم. استانداری ها نیز بر اساس تفاهم نامه موجود و داشتن مدرک دانشگاه پیام نور در آن رشته تخصصی برای هر ایده اشتغال زایی ۱۰۰ میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

برچسب‌ها محمدرضا زمانی شورای عالی استان ها دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا زمانی شورای عالی استان ها دانشگاه پیام نور محمدرضا زمانی شورای عالی استان ها دانشگاه پیام نور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحدها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآوردهای مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیازهای جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

کد خبر 6081313

دیگر خبرها

  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور