Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@14:47:44 GMT

چند ماده خوراکی مناسب برای پاکسازی رگ‌های قلبی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۴۶۸

چند ماده خوراکی مناسب برای پاکسازی رگ‌های قلبی

گرفتگی عروق یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد است که منجر به سکته قلبی شده و سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌برد.

به گزارش شریان نیوز،از شایع‌ترین  بیماری‌هایی که می‌تواند روزانه جان بسیاری از افراد را بگیرد، سکته‌های قلبی است. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن برنامه غذایی مناسب، سبک زندگی اشتباه، عادت‌های نادرست و افراط در مصرف بی‌رویه برخی از مواد غذایی مضر به سکته قلبی دچار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بروز سکته قلبی از مسدود شدن رگ‌های قلبی ایجاد می‌شود که این امر نتیجه مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی چرب است که به مرور در رگ‌های خونی و قلبی فرد رسوب کرده و در نهایت گرفتگی عروق و سکته را به همراه خواهد داشت. بیشتر افراد برای پیشگری از بسیاری بیماری‌ها معمولا به پاک سازی بدنشان می‌پردازند، اما کمتر کسی برای حفظ سلامتی خود به پاک سازی رگ‌های قلبی‌اش می‌پردازد. 

یکی از راه‌هایی که به راحتی می‌توان از طریق آن به  پاک‌سازی رگ‌های قلبی پرداخت مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی است که به شما در فرآیند پاک‌سازی کمک می‌کند.

سیر

یکی از عواملی که در گرفتگی و مسدود شدن رگ‌های قلبی و بروز سکته در افراد بسیار تاثیرگذار است کلسترول بالاست. زمانی که افراد بدون در نظر گرفتن عوارض حاصل از مصرف غذا‌های چرب به زیاده رویی در این دسته از غذا‌ها می‌پردازند به بیماری کلسترول خون بالا مبتلا می‌شوند که در اکثر مواقع نیز بدون علامت است. زمانی که چربی موجود در خون افزایش می‌باید به مرور بسته شدن رگ‌های قلبی را به همراه دارد.

قرار دادن سیر در برنامه غذایی روزانه  حتی به عنوان چاشنی و ادویه به کاهش میزان کلسترول کمک می‌کند و هنگامی که کلسترول و چربی‌های اضافه موجود در بدن و رگ کاهش یاید این امر سبب می‌شود تا خون در رگ‌ها به خوبی جریان داشته و احتمال سکته قلبی ناشی از چربی خون در افراد کاهش یابد.

جو دوسر

در بین غلات جو دوسر از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است که به شما در پاک سازی رگ‌ها کمک می‌کند. جودوسر حاوی مقدار مشخصی چربی سالم است که برای بدن برخلاف دیگر چربی‌ها، مفید است. در بین انواع فیبر‌های موجود فیبر‌های محلول در آب تاثیر بسیار زیادی را در کاهش چربی و کلسترول خون دارد که جو دوسر از مقدار قابل توجه و بسیار زیادی فیبر محلول در آب برخوردار است که به کاهش کلسترول در بدن و رگ‌های قلبی و خونی می‌پردازد. علاوه بر این مصرف این غلات می‌تواند قند خون شما را نیز کاهش دهد، پس از مصرف جودوسر غافل نشوید.

سیب

در بین میوه‌ها مصرف برخی از آن‌ها نه تنها سبب تقویت قلب و عروق می‌شوند بلکه به کاهش کلسترول و چربی خون می‌پردازند. سیب یکی از میوه‌هایی است که به پاک سازی عروق قلبی می‌پردازد و سبب می‌شود تا شما تا حدی از ابتلا به سکته قلبی در امان باشید، زیرا همانطور که گفته شد سیب مانند جودوسر حاوی فیبر محلول در آب است و همچنین مواد معدنی موجود در سیب مانند فلانوئید نه تنها فشار خون را کاهش می‌دهد بلکه از شما در برابر سکته‌های قلبی حفاظت می‌کند.

ماهی

شاید برایتان جالب باشد که قلب برای بهبود کارکرد و بهتر شدن جریان خون در رگ‌ها به یک سری چربی‌هایی احتیاج دارد که به چربی‌های خوب و مفید معروف هستند. چربی‌های مفید را که نام مستعار آن امگا ۳ است، می‌توان از طریق مصرف انواع غذا‌های دریایی از قبیل ماهیدریافت کرد؛ پس ماهی هم در کنار دیگر خوراکی‌های که نام برده شد می‌تواند غذای موثری برای پاک سازی رگ‌های قلبی و عروقی شما باشد.

انار

با نزدیک شده به فصل زمستان انار یکی از میوه‌های است که در این فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای میوه انار خواص بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که تصفیه خون یکی از هزاران فواید این میوه است. همچنین انار در بین گروه مرکبات از میزان بیشتری آنتی اکسیدان برخوردار است که این امر عامل اصلی است که سبب می‌شود تا مصرف آب انار موجب جلوگیری از گرفتگی و مسدود شدن عروق قلبی و در نهایت بروز سکته‌ شود.

روغن زیتون

در بین انواع روغن‌های موجود، روغن زیتون نه تنها سلامتی را به خطر نمی‌اندازد بلکه می‌تواند تامین کننده سلامتی نیز باشد. روغن زیتون به دلیل داشتن چربی‌های اشباع نشده به شما کمک می‌کند تا بر اثر مصرف این روغن کمتر در معرض ابتلا به سکته قلبی قرار بگیرید.

منبع: شریان

کلیدواژه: سکته قلبی چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید