Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از اخطار نیروی پدافند هوایی ارتش به پرنده‌های فرامنطقه‌ای به منظور فاصله گرفتن از منطقه عمومی رزمایش خبر داد.

وی با اعلام این خبر، گفت: از روز گذشته و با اعلام آغاز برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، قرارگاه پدافند هوایی با اعلام هشدار به پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین بیگانه که در نزدیکی محل برگزاری رزمایش پرواز می‌کردند،‌ به آنها به منظور فاصله گرفتن از حریم هوایی منطقه عمومی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش اخطار داد که در همین مدت، شاهد تغییر رفتار محسوس پرنده‌های بدون سرنشین آمریکایی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> عملیات مشترک و پیچیده تکاوران و تفنگداران ارتش /بمباران هوایی و انهدام نیروهای متخاصم در رزمایش جنوب کشور

دریادار دوم ایرانی ادامه داد: همزمان یگان‌های پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش شامل هواپیماهای P3F، F-27 و پهپادهای شناسایی نیز با انجام گشت‌های دریایی مستمر و رصد و پایش منطقه عمومی رزمایش در آب‌های محل برگزاری رزمایش، هشدار و اخطارهای لازم به یگان‌های فرامنطقه‌ای را برای ترک منطقه رزمایش ابلاغ کرده است.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با بیان اینکه طی مدت برگزاری این رزمایش شاهد فعالیت متفاوت و متمرکز پرنده‌های بدون سرنشین آمریکایی برای جمع آوری اطلاعات از منطقه رزمایش بودیم، گفت: این فعالیت‌ها توسط سامانه‌های شناسایی سیگنالی ارتش کشف شد و پرنده‌های بدون سرنشین از سوی پدافند هوایی اخطار گرفتند و پس از احراز میزان آمادگی سامانه‌های مراقبتی، شناسایی و پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به ترک منطقه شدند.

انهدام پهپاد متخاصم در ارتفاع بالا توسط موشک بهینه‌شده شلمچه

در رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش، موشک بهینه شده شلمچه نیروی پدافند هوایی تحت هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی موفق به انهدام هدف متخاصم شد.

بنابر گزارش فارس، در این بخش از رزمایش، پرنده متخاصم که یک هدف با سرعت بالا و در ارتفاع زیاد در حال پرواز بود و قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، درحالی‌که از سطح مقطع راداری بسیار کمی برخوردار بود، توسط سامانه‌های راداری تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشف و به منظور رهگیری و انهدام به سامانه پدافندی بومی نیروی پدافند هوایی ارتش واگذار شد که با شلیک موفق موشک سطح به هوای بهینه شده شلمچه از این سامانه، سرنگون شد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی با اشاره به توانمندی‌های بومی در مقابله با ریزپرنده‌ها، گفت: مقابله ریزپرنده‌ها و ممانعت از ورود هرگونه ریزپرنده به منطقه وسیع رزمایش و هدایت آنها به محیط‌های دلخوان از جمله مواردی بود که در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تمرین شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش با بیان اینکه وظیفه ذاتی و حقیقی پدافند هوایی رصد کامل فضای کشور از بیرون از مرزها است، عنوان کرد: در خلال رزمایش ذوالفقار ۹۹ تحرکات نیروهای منطقهای و فرامنطقهای کاملاً رصد میشود و پروازهای تهاجمی آفندی، تعیین مسیرها و موقعیت‌های اهداف در مواقع ضروری و اضطراری راهبری می‌شود.

27215

کد خبر 1430934

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی پهپاد هواپیمای بدون سرنشین موشک ایالات متحده آمریکا رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش منطقه عمومی رزمایش پدافند هوایی بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

بنابر گزارش جماران، جلال زاده درباره اتفاق اصفهان، گفت: اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کارهای کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد. لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

وی افزود: در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آنها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رفتار اردن در برابر رفتار اسرائیل، گفت: اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشورها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898556

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس
  • فیلم| انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم