Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با هدف گسترش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم استان، متقاضیان در این مناطق از بخشودگی ۵۰ درصدی اقساط بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  محمد اهلی صبح امروز در بازدید از شهرک صنعتی رضی اظهار داشت:  با مشوق های ارائه شده تلاش شده تا حجم سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم استان گسترش یابد و به همین منظور سیاست‌های تشویقی در مناطق محرومی که دارای شهرک صنعتی هستند لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا به دلایل مختلف، سرمایه گذاران میلی برای حضور در ناحیه صنعتی رضی نداشتند اما با تکمیل زیرساخت ها و ارائه مشوق های سرمایه گذاری، در سالیان اخیر حضور متقاضیان در این ناحیه از افزایش چشمگیری برخوردار گردید به نحوی که در حال حاضر زمینی برای واگذاری در آن وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از جمله مشوق های ارائه شده برای شکوفایی این ناحیه صنعتی را اعطای مشوق 50 درصدی در قیمت حق بهره برداری زمین بیان کرد و افزود: طبق این طرح متقاضیانی که طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به اخذ پروانه بهره برداری می شوند از بخشودگی 50 درصدی در اقساط واریزی خود بهره مند می شوند که بر این اساس تعدادی از متقاضیان از این مشوقات استفاده نموده و طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانند.

اهلی میزان قرارداد منعقده در ناحیه صنعتی رضی با سرمایه گذاران را 14 قرارداد برشمرد و افزود: در قالب این 14 قرارداد تاکنون 3 واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و مابقی در حال احداث طرح صنعتی خود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شهر صنعتی رشت در کما؛ صنعت دخانیات گیلان روز به روز ضعیف‌تر می‌شودنماینده مردم یزد خبر داد: پیگیری تامین اعتبار پروژه برق شهرک‌های صنعتی در نشست با وزیر نیرومعاون وزیر صنعت: 1500‌ واحد صنعتی راکد کشور دوباره فعال شد

وی یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برای شکوفایی هرچه بیشتر ناحیه صنعتی رضی را طرح توسعه این ناحیه برشمرد و افزود: مقدمات توسعه ناحیه صنعتی رضی از جمله تصویب در شورای برنامه ریزی استان انجام شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، 50 هکتار زمین برای توسعه این ناحیه در نظر گرفته شده است که طی فرآیند قانونی و پس از کسب مجوز از ادارات مربوطه، نسبت به توسعه آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/132/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناحیه صنعتی رضی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲