Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه صدیق با اشاره به اینکه مهدکودک‌ها تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند گفت: متأسفانه خیلی اوقات آنچه در مهدکودک‌ها به‌عنوان آموزش به کودکان که در سنین بسیار حساس و مهم قرار دارندارائه می‌شود بر اساس محتواهای آموزشی و پرورشی نبوده در برخی موارد با ارزش‌های جامعه دینی ما تطبیق ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه صدیق در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار داشت: در دهه های اخیر مهدکودک ها به عنوان یک جایگزین برای خانواده ها در بحث نگهداری و آموزش و پرورش کودکان عمل می کنند و تبدیل به ضروریات زندگی شده اند این مسئله به درستی در فرمایش مقام معظم رهبری نمود پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی خاطرنشان کرد : علی رغم همه دغدغه هایی که خانواده ها در بحث تربیت فرزندان خود دارند و این مسئله برای ایشان مورد تأکید بوده اما مسئله ای که بروز  و ظهور بیشتری داشته بحث نگهداری و ارائه خدمات بوده است در بحث بازرسی ها و آیین نامه ها و پیگیری‌ها و نظارت هایی که بهزیستی بر مهدکودک ها دارد شاخص هایی که در این زمینه مدنظر دارند بیشتر بر بحث ایمن‌سازی  و سرانه کافی بر مهدکودک ها سخت گیری داشتند اما بر محتوای آموزشی و شاخص های آموزش و پرورشی مهدکودک ها این نظارت وجود نداشته است.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه خیلی اوقات آنچه که در مهد کودک ها به عنوان آموزش به کودکان که در سنین بسیار حساس و مهم قرار دارند و پایه های زندگی آنها شکل می گیرد ارائه می شود بر اساس محتوا های آموزشی و پرورشی نبوده  در برخی موارد با هنجارهای اجتماعی و ارزشهای جامعه دینی ما تطبیق ندارد.

مهدکودک ها تبدیل به بنگاههای اقتصادی شده‌اند

صدیق ادامه داد: در بسیاری از مهدکودک های خصوصی حتی برخی از مهدکودک های دولتی مهد کودک ها تبدیل به بنگاههای اقتصادی شده‌اند که بتواند جاذبه بیشتری برای جذب خانواده ها داشته باشد و گاهی به برخی اموری پرداخته می شده که با هنجارهای ما سازگاری و همخوانی نداشته است و حتی در نوع پوششی که برای مهدکودک انتخاب شده و نوع آموزشی که ارائه می شده مانند آهنگ ها، متن ها و محتوا ها منطبق با هنجارهای جامعه دینی ما نبوده است البته این انتقاد ها همیشه وجود داشته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم  عنوان کرد: بهزیستی یک موسسه حمایتی است و همواره یک نقش حمایتی و نگهداری از اقشاری که در معرض آسیب بوده اند و یا آسیب دیده اند را ایفا کرده و رنگ و بوی آن یک رنگ و بویی حمایتی است طبق قانون محتواهای آموزشی و نظارت بر محتواهای آموزشی بر عهده آموزش و پرورش است اما از آنجا که ارائه مجوزها و نظارت‌ها بر مهد کودک ها بر عهده بهزیستی بوده است این کار هم درست انجام نمی شده است در این مسئله باید به وحدت رویه برسیم، تا یک نهاد مسئول و متولی امور باشد تا امکان بازخواست پیگیری است نهاد امکان پذیر شود.

پایین سن آموزش در دنیا

 صدیق تأکید کرد: باید این مسئله را بپذیریم که سن آموزش در دنیا پایین آمده است و در بسیاری از کشورها کودکان از ۴ و پنج سالگی وارد مدرسه می‌شوند و نمی توان سن ۴ و ۵ سالگی را در این دوره سن آموزش ندانست همه آموزش هایی که در مهد کودک ها ارائه می شود باید در راستای آموزش های باشد که کودکان در مقطع ابتدایی کسب می کنند در سال‌های گذشته برخی از مهدکودک ها آموزش الفبا را کامل به کودکان آموزش می دادند که این‌ها بعدها وقتی وارد مقطع اول ابتدایی می شدند دچار بی رغبتی می‌شدند زیرا این آموزش ها را در مهدکودک ها دیده بودند باید یک برنامه منظم شکل بگیرد تا فرایند آموزش از ۵ سالگی شروع شود و بعد از ورود به مقطع ابتدایی آموزش های قبل از آن در راستای آموزش های مقطع ابتدایی باشد.

 مدرس دانشگاه افزود: برای مسئله مهد کودک ها چه آموزش و پرورش انتخاب شود و چه ساز و کار دیگری دیده شود بحث محتوای آموزش و پرورشی باید مورد توجه قرار گیرد مخصوصاً  مسئله پرورشی باید مورد توجه قرار گیرد که البته این انتقاد به آموزش و پرورش هم وارد است که به مسئله پرورش زیاد نپرداخته است تأکید بر مسئله پرورش در مهد کودک ها باید دغدغه اصلی خانواده ها و مسئولان باشد تا جایی که پرورش در این مقطع سنی جلوتر از متن مسئله آموزش است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم  ادامه داد: باید عادت های صحیح را در کودکان تقویت کنیم و پایه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در این ایام به کودکان آموزش دهیم همچنین نهادینه کردن ارزش ها و مفاهیم دینی به صورت غیر مستقیم باید در سنین کودکی در قالب برنامه هایی که در مهد کودک ها ارائه می شود گنجانده شود همه این مسائل با رعایت شرایط جسمی روانی کودکان باید انجام شود.

 وی افزود: در مسئله پرورش این دغدغه را در آموزش و پرورش و در مقاطع تحصیلی نیز داریم تا یک برنامه ریزی صحیح و جامع صورت بگیرد و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه ورود کند و مصوباتی در این زمینه داشته باشد چارچوب‌های اساسی بر روی محتوا های ارائه شده در مهد کودک ها به تصویب رسیده و تعریف شود و تنها یک نهاد مشخص مسئولیت آن را به عهده داشته باشد تا خروجی مهدکودک‌های ما متناسب با هنجارها و ارزش‌های جامعه ایرانی و اسلامی باشد و خانواده ها بتوانند با خیال راحت فرزندان خود را به مهدکودک ها بسپارند.

 صدیق تصریح کرد: برخی از خانواده ها به دلایل کاری مجبور هستند که فرزندان خود را به مهدکودک ها بسپارند و البته در شرایط حاضر هم برای این افراد و هم برای خانواده هایی که شاغل نیستند و ضرورتی برای سپردن فرزندان خود به مهد کودک ها ندارند باید امکاناتی فراهم شود چون سن آموزش پایینتر آمده است  باید از خانواده هایی که فرزندان زیادی دارند و امکان سپردن آن‌ها به مهد کودک ها را ندارند حمایت شود و این مسئله باید در قالب آموزش های رایگان مانند مقطع ابتدایی برای همه کودکان فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مهد کودک ها آموزش و پرورش مقطع ابتدایی ارائه می شود مسئله پرورش فرزندان خود مهدکودک ها خانواده ها کودک ها آموزش ها سن آموزش شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، بر خلاف آنچه که اسرائیل پیش بینی می‌کرد، نتایج جنگ غزه به نفع تل‌آویو رقم نخورده و نماد آن ضربات ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در گزارشی که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: عملیات در غزه دو هدف کلی را دنبال می‌کند، اول شکست حماس و دوم بازگرداندن ربوده شدگان اما هدف مهمتری هم در این گیر و دار دنبال می‌شود که می‌توان آن را چنین خلاصه کرد باید در خاورمیانه نشان می‌دادیم آنهایی که جرات حمله به اسرائیل را پیدا می‌کنند چه بلایی سرشان می‌آید و اینکه 7 اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد و هر کسی که به فکر نقض حاکمیت اسرائیل باشد نتایج جنگ در غزه را در مقابل چشمان خود قرار خواهد داد.

اما در چارچوب این نگاه اقدام تهاجمی ایران خبرهای خوشی برای اسرائیل به همراه نداشت و نشان داد که دشمنان اسرائیل چنین پیامی را از این جنگ دریافت نکرده‌اند تا در 14 آوریل به بی سابقه‌‌ترین شکل ممکن حاکمیت اسرائیل در معرض تاخت و تاز قرار بگیرد، گرچه هنوز اطرافیان نخست وزیر این حادثه را به عنوان یک فرصت سیاسی تصور می‌کنند.

داونی لیال نویسنده این یادداشت در ادامه آورده است: نتانیاهو چگونه می‌تواند این تحقیر صورت گرفته علیه اسرائیل از طریق تهاجمی که توسط ایران انجام شد را یک فرصت و ظرفیت سیاسی تفسیر کند؟

پیش از هر چیز باید گفت که در سیاست مسئله مهم است نه محتوا؛ مسئله ایران امروز به نحوی مترادف با بنیامین نتانیاهو شده است او یکی از کسانی است که به شدت به این مسئله وابسته شده است و تفاوتی هم نمی‌کند که سیاست هایش برای اسرائیل نتایج معکوس در پی داشته است، روز به روز ایران بر توان هسته‌ای خود می‌افزاید اما در مقابل اسرائیل به شکل خفه کننده‌ای در محاصره نیروهای همسو با ایران قرار گرفته است و اکنون نیز شاهد آن هستیم که ایران مستقیما اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، به هر شکل مسئله وقتی به ایران مربوط شود همه توقع دارند نتانیاهو اولین کسی باشد که به این امر اعتراف کند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: در حالی که حماس در غزه همچنان روی پای خود ایستاده است و در شمال نیز حزب الله سیر مانورهای خود را به شکل شگفت انگیزی  ادامه می‌دهد، ایرانی‌ها به شدت گرفتن حضور جبهه‌ها نگاه می‌کنند، در مقابل نتانیاهو هم خوب می‌فهمد که نباید برای ورود به یک جنگ منطقه‌ای عجله کند، همانطور که در مورد انتخابات گفته می‌شود که شما می‌دانید چگونه وارد آن می‌شوی اما نمی‌دانی چگونه خارج خواهی شد، این امر در رابطه با جنگ‌ها هم صدق می‌کند با این تفاوت که هزینه اشتباه کردن در جنگ‌ها بسیار بالاتر است.

نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اقدامی انجام داده و آن را در افکار عمومی بزرگ جلوه دهد و در عین حال باعث واکنش هم نگردد، البته این کار ساده‌ای هم نخواهد بود، بخصوص که محور کشورهای معتدل حاضر به شنیدن افزایش هرچه بیشتر فشار در منطقه نیست.

در بخش دیگری از یادداشت هم آمده است: شاید اریه درعی رهبر شاس تنها فرد از 64 عضو ائتلاف باشد که این هفته نظرات متفاوتی در این رابطه داد، او در این رابطه گفت: باید به یاد داشته باشیم که ما جنگی ناتمام در غزه داریم، هنوز ربوده شدگانی در آنجا هستند، یکصد هزار نفر از مردم (شهرک نشینان) ساکن شمال هنوز آواره‌اند و امکان بازگشت به خانه‌های خود را ندارند، پس اصلا درست نیست که به صرافت گشودن جبهه جدیدی برای خود باشیم، درعی عضو کابینه نیست اما فردی است که می‌تواند بقا یا عدم بقای ائتلاف را مشخص کند.

به اعتقاد نویسنده، درعی از رفتارهای ایتمار بن گویر (وزیر امنیت داخلی) خسته شده و او را مبتلا به جنون آتش افروزی می‌داند که می‌خواهد از طریق تاثیر گذاری جادوی‌اش بر نتانیاهو تمام منطقه را به آتش بکشد... از اینرو اگر درعی به این نتیجه برسد که در سایه تلاش برای به سربازی بردن یهودیان افراطی زیان‌های کابینه بیشتر از نفعش باشد راه برای برگزاری انتخابات کوتاه خواهد شد.

در پایان یادداشت شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اذعان شده است: باید گفت که اسرائیل به طور بالفعل با پایان جنگ غزه موافقت کرده، اما هنوز چیزی در مقابل این موافقت دریافت نکرده است، تنها توافق که روی میز قرار دارد پایان رسمی جنگ در مقابل بازگشت ربوده شدگان است، اگر می‌خواهیم که تحت فشار بین المللی و بدون هیچ نتیجه‌ای جنگ به پایان نرسد باید در اسرع وقت ممکن از اشتباهاتمان درس گرفته و تجربه اندوزی کنیم.

حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالیشکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیای‌بی‌سی: ایران بین 400 تا 500 پهپاد شلیک کرد

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت
  • مصدومیت من مسئله خاصی نیست
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • نام پدر از کارت ملی حذف شد!
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!