Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:18:41 GMT

تولید انار باغات سیروان به ۲۲۵ تن کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۳۳۹

تولید انار باغات سیروان به ۲۲۵ تن کاهش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛نورالدین فتاح زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیروان گفت: قبل از وقوع سیلاب سال گذشته مساحت باغات انار شهرستان سیروان ۱۰۰ هکتار بود که بعد از بروز سیلاب ۸۵ هکتار معادل ۸۵ درصد از کل باغات شهرستان به زیر آب رفت و خشک شد.

او افزود: در هر دوره از بازدهی ۱۰ تا ۱۵ تن انار مرغوب از این باغات تولید و در فصل برداشت یک هزار و ۵۰۰ تن محصول انار توسط باغداران برداشت می‌شد که بعد از سیلاب این رقم به ۲۲۵ تن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح زاده با بیان اینکه سیروان قطب تولید انار استان ایلام است، یادآور شد: عمده این باغات خشک شده در منطقه عرب رودبار قرار دارند که به زیر آب خروجی سد سیمره رفتند و قابلیت احیا ندارند.

او اضافه کرد: این اراضی باغی بعد از سیلاب پارسال به تملک سد سیمره درآمد و امکان احیا و بازسازی باغات توسط کشاورزان وجود ندارد.

فتاح زاده عنوان کرد: هم اکنون شهرستان سیروان دارای ۱۵ هکتار باغ انار است که در نقاط مختلف شهرستان از جمله ظهیری، ورگچ، لومار و شوراب خان علی پراکنده اند.

فتاح زاده افزود: یک ایستگاه پمپاژ در شهرستان سیروان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از این پروژه آب سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان تامین می‌شود.

او اضافه کرد: از این میزان اراضی ۷۰ درصد به باغات و ۳۰ درصد به زراعی اختصاص می‌یابد که سهم عمده‌ای از باغات، تولید ارقام انار خواهد بود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی سد سیمره شهرستان سیروان فتاح زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است