Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از فراهم شدن فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی از طریق حضور در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: علاوه بر این زمینه بازدیدهای علمی اساتید و دانشجویان از این واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شده است.

دکتر سیف‌الله سعدالدین در گفت‌وگو با ایسنا از هموارتر شدن حضور دانشگاهیان در واحدهای صنعتی و تولیدی از طریق اتاق حل مسئله خبر داد و اظهار کرد: این فرصت مطالعاتی از طریق "اتاق حل مسئله" که چندی است در استان شکل گرفته و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اتاق حل مسئله بسترهای لازم برای ورود دانشگاه به قلب صنعت را فراهم کرده ادامه داد: این مهم به توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حل مشکلات مبتلابه صنعت و تولید کمک شایانی می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که "اتاق حل مسئله" در این مدت مهمترین موانع و چالش‌های پیش روی صنعت را در چه دیده اظهار کرد: شکل‌گیری این اتاق زمینه حضور دانشگاهیان در صنعت و متعاقب آن ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات احتمالی واحدها را فراهم کرده است. بازدیدهای علمی همکاران ما از بخش صنعت به شکل‌گیری گفت‌وگوهای چندجانبه منجر شده و همکاران ما از دل این گفت‌وگوها به نتایج و راهکارهایی می‌رسند که ممکن است از چشم گردانندگان و مدیران این واحدها دور بماند.

وی با اذعان به اینکه بعد از شکل‌گیری اتاق زمینه حضور اعضای هیئت علمی در صنعت هموارتر شده افزود: علاوه بر این حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در واحدها و اجرای پروژه‌ها در این بخش نیز تسریع و روند عملیاتی‌تری به خود گرفته است.

سعدالدین با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در نمایی کلی به سه دسته قابل تقسیم هستند اضافه کرد: در این تقسیم‌بندی مشکلات واحدها را می‌توان در سه بخش تکنیکی، مدیریتی و مالی دسته‌بندی کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاهیان و پژوهشگران در رابطه با حل مسائل مالی واحدها می‌توانند، راهکار ارائه دهند افزود: البته مسائل مالی واحدها عمدتا ناشی از یک سری عوامل بیرونی است که خارج از دانشگاه‌ها است با اینهمه رائه راهکارهای گوناگون از سوی پژوهشگران می‌تواند به حل مسائل این بخش نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در دیگر بخش‌ها با فراغ بال بیشتری می‌توانند به حوزه صنعت و تولید کمک کنند اظهار کرد: اتاق حل مسئله و همکاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه، آمادگی دارند که در دو بخش مشکلات تکنولوژیکی و مدیریتی یاری‌گر فعالان حوزه تولید و صنعت باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعتگران و مدیران صنعتی می‌توانند مشکلات حوزه خود را احصاء و در اختیار دانشگاه قرار دهند گفت: این مسائل و مشکلات احتمالی می‌تواند موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا دانشجویان این دانشگاه باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه نگاه به آینده کمتر مورد توجه واحدهای صنعتی و تولیدی ما قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: پرداختن به این مهم در کنار دیگر مسائل و مشکلات واحدها در قالب طرح‌های پژوهشی می‌تواند بسیار راهگشا بوده و به صنعت در استان کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سمنان دانشگاه سمنان ارتباط صنعت و دانشگاه صنعت واحدهای صنعتی و تولیدی دانشگاه سمنان اتاق حل مسئله هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی استان سمنان است، تاکید کرد: طبیعتاً به لحاظ ظرفیت و توانمندی استان سمنان در بعد صنعتی، نگاه دولت نیز به صنایع استان حمایتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر طبیعی است که وقتی مزیت یک استان مانند سمنان بر محور صنعت قرار می‌گیرد، پیشرفت‌ها و موانع به تناسب پدیدار می‌شود، افزود: در سفر هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان مشکلات و مسائل مرتبط با صنایع استان احصا و مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم بهترین تصمیمات را برای صنایع این استان بگیریم.

وزیر صمت با بیان اینکه دیدگاه ما در بازدید از استان سمنان، ظرفیت فوق‌العاده صنعتی در نزدیکی و همجواری پایتخت است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که مشکلات صنایع استان سمنان حل شود.

علی آبادی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات صنایع استان سمنان زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، گاز و … است، گفت: تلاش می‌کنیم که با مشارکت مردم ذیل شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، مشکلات صنایع استان سمنان حل شود.

وی با بیان اینکه در تمام بازدیدهایی که از صنایع استان سمنان داشتیم نیز تحقق شعار سال لحاظ شد، گفت: صنعتگران استان سمنان خوشبختانه از ما مسئولان جلوتر هستند و پیام و شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی را زودتر از ما دریافت کرده و برای تحقق آن تلاش دارند.

کد خبر 6082324

دیگر خبرها

  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی