Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@00:19:58 GMT

جلوی خام‌فروشی معادن اسفندقه گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۴۸۰

جلوی خام‌فروشی معادن اسفندقه گرفته شود

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از خام‌فروشی معادن اسفندقه شد و گفت: «شرکت معادن اسفندقه پس از انقلاب صرفا خام‌فروشی کرده‌اند که ضرورت دارد جلوی آن گرفته شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صمدالله محمدی در نشست توسعه زیرساخت‌های معدنی استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان افزود: «در مورد تولید مشتقات کرومیت و فولاد ترکیبی می‌توان مطالعات کرد و این مطالعات در شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه با وجود ظرفیت‌ها قابل انجام است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: «۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شده‌اند و تمامی این معادن در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در گذشته جزو محدوده اسفندقه محسوب می‌شدند که امروز فعالیتی ندارند و نیروهای خود را بازنشسته کرده‌اند».

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «از معادن اسفندقه بازدیدی داشتیم که مدیرعامل ایمیدرو وعده‌ی رفع مشکلات را داد و تا امروز اکتشاف مناسبی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نشده و برخی پهنه‌ها متعلق به ایمیدرو است که می‌تواند مطالعات و اکتشافات روی آن انجام شود».

محمدی بیان کرد: «اکتشاف علمی تا امروز در منطقه‌ی اسفندقه انجام نشده که ظرفیت‌های ایمیدرو می‌تواند آن را محقق کند».

وی افزود: «فولاد بافت نقطه‌ی امیدی برای مردم محسوب می‌شود که راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مسائل مربوط به آن پیگیری می‌شود».

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «احداث صنایع پایین‌دستی فولاد می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری را در شهرستان بافت رفع کند و زمینه‌ی انجام کارهای خاص در این شهرستان وجود دارد».

وی از شرکت مس و ایمیدرو برای احداث جاده معدن درآلو - رابر - کرمان قدردانی کرد و گفت: «معدن درآلو ذخایر خوبی دارد و تولید شمش و سایر تولیدات این معدن در رابر می‌تواند مشکل اشتغال این شهرستان را رفع کند».

محمدی اضافه کرد: «انتظار داریم همان‌گونه که با انرژی مضاعف فعالیت می‌شود، پس از کارخانه‌ی کنستانتره نسبت به صنایع دیگر نیز در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اقدام شود».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رابر و ارزوئیه شهرستان های بافت معادن اسفندقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه