Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون وزیر کشور گفت: آسیب شناسی و ارزیابی روند اجرای ماده ۵۴ احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و دستورالعمل اجرایی آن در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است. خبرگزاری میزان -  طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست در سفر خود به شهرستان‌های مُهر و لامرد در جنوب استان فارس به بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی ۱۰ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی در سفر به استان فارس، ضمن بازدید از چند طرح مهم توسعه‌ای، صنعتی و سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مُهر و لامرد از نزدیک نیز در جریان وضعیت این طرح‌ها و موانع موجود بر سر فعالیت سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها قرار گرفت.
واحد تولیدی طالب صنعت سپاهان، طرح پترو پیمان دانا (بنزین یورو۴) طرح بزرگ صنعتی پالایش پارسیان سپهر و همچنین مجتمع صنعتی آلومینیوم جنوب و نیروگاه غدیر انرژی با سرمایه‌گذاری افزون بر هفت هزار میلیارد ریال از جمله طرح‌های مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در شهرستان‌های مُهر و لامرد بود.
دین پرست در نخستین بازدید خود از طرح تولیدی و صنعتی طالب صنعت سپاهان شهرستان مُهر دستورات لازم را برای رفع موانع این طرح بزرگ صنعتی صادر کرد و بر اجرای فوری مصوبات قبلی، مبنی بر تخصیص ۸۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش از طریق بانک آینده به این طرح مهم صنعتی تاکید نمود.
این طرح بزرگ صنعتی، با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ وارد مدار بهره‌برداری شد و هم اینک نیز با توجه به برخی مشکلات و موانع موجود با حدود ۴۰ درصد نیروی کار خود، نیمه فعال است.
معاون وزیر کشور، همچنین با حضور در شرکت پالایش پارسیان سپهر شهرستان مُهر، از پروژه در دست اجرای طرح استحصال اتان با سرمایه‌گذاری ۱۰۱۶ میلیون یورو نیز بازدید کرد.
دین پرست، با اشاره به ظرفیت تولیدی طرح استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر در شهرستان مُهر به میزان روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب اتان، گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی این پروژه و رفع برخی مشکلات فرا روی آن، این طرح تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول، برخی موانع موجود این طرح را شامل معطلی برخی تجهیزات خریداری شده در گمرکات استان‌های فارس و هرمزگان، تامین نشدن زیرساخت‌های مرتبط از جمله در زمینه آب، تملک زمین برای طرح توسعه و همچنین مشکلات حقوقی واختلاف با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد.
دین پرست اظهار داشت: هفته آینده نشستی با محوریت استانداری فارس، دستگاه قضایی و برخی ادارات ذیربط برای حل مشکلات و چالش‌های فراروی سرمایه‌گذار این طرح تشکیل خواهد شد و معضلات و چالش‌های اساسی این طرح با حضور مدیرعامل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دین پرست، همچنین مشکلات و موانع موجود برای تامین زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، مخابرات، گاز و راه در شهرک صنعتی شهرستان مُهر را مورد بررسی قرار داد.
وی بیان داشت: طبق مصوبات موجود مقرر بوده مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس برای رفع برخی مشکلات موجود در این شهرک صنعتی تخصیص یابد که با پیگیری انجام شده و طی تماس تلفنی که با رییس این سازمان در استان حاصل شد، مقرر گردید که طی هفته آینده اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، در راستای حمایت از استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رقابت پذیری تولیدات صنعتی و معدنی، به دولت اجازه داده می‌شود، در قالب بودجه‌های سنواتی، کمک‌های لازم را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به ویژه در امور تامین راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودی واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها انجام دهد.
دین پرست، با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در سطح کشور، در راستای تامین اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت‌ها مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی برای این منظور استفاده شود و متقابلا برای آن‌ها نیز مشوق‌ها و شرایط ویژه‌ای فراهم کنیم.
وی، به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس ماموریت داد با تشکیل کارگروهی با عضویت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان، ظرف مدت یک هفته با بررسی قوانین و مقررات موجود، پیشنهاد‌های مورد نظر خود را برای چگونگی استفاده از مشارکت بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ارائه دهند.   بیشتر بخوانید:  معاون وزیر کشور: با عوامل سرگردانی سرمایه گذاران در دستگاه‌های اجرایی برخورد شود   دین پرست بیان کرد: استان فارس به عنوان استان پایلوت کشور در این زمینه، با جمع‌بندی نظر‌ها و دیدگاه‌های سایر استان‌ها، پیشنهاد‌های نهایی را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور ارائه دهد تا این پیشنهاد‌ها برای اصلاح و وضع قوانین و مقررات و راهکار‌های اجرایی مناسب و متناسب، به هیات دولت ارائه شود.
معاون وزیر کشور، همچنین در ادامه سفر خود به جنوب استان فارس از کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در شهرستان لامرد نیز بازدید کرد.
دین پرست در این بازدید گفت: تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تولید این طرح صنعتی که هم اکنون با یک سوم ظرفیت اسمی خود فعالیت داشته و قریب به ۸۰۰ نفر در آن اشتغال دارند، به بیش از ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید و ظرف ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ این کارخانه به ظرفیت نهایی که ۳۰۰ هزار تن است، می‌رسد.    کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب، چهارمین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور است که اردیبهشت ماه ۹۹ از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.
طرح انرژی غدیر در شهرستان لامرد با سرمایه‌گذاری اولیه افزون بر هفت هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های بزرگ صنعتی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از آن بازدید کرد.
این طرح، روزانه ۲۵۰ مگاوات برق برای مجتمع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد را تامین می‌کند و با توسعه آن این میزان به بیش از ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.
دیدار چهره به چهره با برخی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شهرستان‌های مُهر و لامرد از دیگر برنامه‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در سفر به این دو شهرستان بود.
شهرستان‌های مُهر و لامرد به ترتیب در فاصله ۳۲۵ و ۳۶۵ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده‌اند.   انتهای پیام/  برچسب ها: بابک دین پرست معاون وزیر کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بابک دین پرست معاون وزیر کشور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور معاون وزیر کشور سرمایه گذاری آلومینیوم جنوب میلیارد ریال شهرستان م موانع موجود زیرساخت ها بزرگ صنعتی استان فارس وزارت کشور دین پرست توسعه ای شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد

محقق پسادکتری دانشگاه شیراز در پژوهشی با حمایت بنیاد ملی علم ایران، اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی را ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی - آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز که در قالب طرح پسادکتری خود با راهنمایی حسن علیپور در حال انجام این تحقیق است، در خصوص ضرورت انجام این پژوهش گفت: کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی کشور ایران به شمار می‌‎رود. سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد. نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و استراتژی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد. همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. در همین راستا، ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است. با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن در پایان خاطر نشان کرد: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است