Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت دفاع در پی عدم اجرای تعهدات ۴۰ ساله انگلیس در پرداخت بدهی به ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روابط عمومی وزارت دفاع در پی عدم اجرای تعهدات ۴۰ ساله انگلیس در پرداخت بدهی به ایران بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه روابط عمومی وزارت دفاع به این شرح است:
 
علی‌رغم پیگیری‌های به عمل آمده توسط وزارت دفاع،  شرکت انگلیسی IMS به علت عدم اجرای توافقات قراردادهای نظامی حاضر به پرداخت مطالبات نشده و لاجرم با تلاش های حقوقی و قضایی به عمل آمده در مراجع داوری بین‌المللی و همچنین محاکم داخلی انگلیس حقانیت طلب ایران به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با این وجود مقامات مربوطه در انگلیس با بهانه‌های مختلف واهی و با استناد به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از پرداخت دیون خود استنکاف ورزیده و باعث خدشه و آسیب به جایگاه تعهدی خود در عرصه بین المللی و به ویژه نزد ملت  ایران شده اند.
 
 تردید در بدهی انگلیس به ایران وجود نداشته و ندارد و وزارت دفاع نیز مصرانه و با جدیت به دنبال احقاق حقوق حقه ملت ایران است که تسویه و تاکید اخیر وزیر دفاع انگلیس در این راستا است.
 
در حالی که وزیر دفاع انگلیس  به بدهی چهل ساله انگلیس به ایران در راستای تحکیم اصول و مقررات بین‌المللی و تأمین حقوق ملی ایران اذعان دارد؛ انتظار می‌رود لندن برای جبران گذشته گام‌های عملی و فوری بردارد تا نارضایتی و اعتراض دولت و ملت ایران نسبت به انگلیس تداوم نیابد.
 
موضوع بدهی انگلیس به ایران نتیجه صدور حکم محاکم بین‌المللی داوری و برمبنای پرونده مستقل حقوقی است که ارتباطی با آزادی زندانی و سایر مسائل ندارد و آراء صادره سال ها قبل از وقوع موضوع مجرمین زندانی صادر شده است.

در حالی که  آرا و مستندات مربوطه در اختیار طرف انگلیسی قرار گرفته و آنها نیز این بدهی را پذیرفته اند؛ جدیت و سرعت عمل دولت انگلیس در حل و فصل این بدهی و مطالبات، مربوطه مورد انتظار است.

در میزان بدهی انگلیس، اعلام اعداد و ارقام نادرست در فضای رسانه‌ای صرفاً گمانه‌زنی بوده و دور از واقعیت است و متناسب با زمان پرداخت ارقام نهایی با احتساب اصل و بهره مربوطه محاسبه و مبنای تسویه مطالبات و آرای نهایی است.
 
روابط عمومی وزارت دفاع اعلام میدارد: وزارت دفاع با اتکا به ساز و کارهای حقوقی و مدیریتی و با همکاری وزارت امورخارجه و بانک مرکزی به طور جدی و هماهنگ مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بدهی انگلیس وزارت دفاع روابط عمومی وزارت دفاع ساله انگلیس بین المللی عدم اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست بعد از دیدار مقابل اورتون از ‏عملکرد داوری و وی‌ای‌آر به شدت عصبانی بود و با انتشار بیانیه‌ای ‏خواهان منتشر شدن فایل صوتی مکالمه داور با وی‌ای‌آر شد. لیگ ‏برتر انگلیس امروز به این بیانیه فارست واکنش نشان داد تا مشخص ‏شود از اتهام‌هایی که فارست به سازمان لیگ برتر و داورانش وارد ‏کرده بود راضی نیست. ‏

فارست دیروز در گودیسون پارک مهمان اورتون بود و با نتیجه 2-0 ‏شکست خورد. فارست که در پایین جدول برای سقوط نکردن تلاش ‏می‌کند مدعی شد که اتاق وی‌ای‌آر در این مسابقه به نفع لوتون عمل ‏کرده. آنها در واقع مدعی شدند که لیگ برتر می‌خواهد هر طور شده ‏لوتون‌تاون را در لیگ برتر حفظ کند. ‏

بعد از بیانیه امروز لیگ برتر، ناتینگهام فارست بار دیگر بیانیه‌ای ‏منتشر کرده و به آن پاسخ داد. در بیانیه باشگاه آمده است:" روشن ‏است که کمیته داوران باید قوانینش را تغییر داده و قبل از معرفی ‏داوران و داورهای وی‌ای‌آر این را بسنجد که هر داور حامی چه تیمی ‏است، به خصوص وقتی تیمها در صدر جدول یا در قعر جدول رقیب ‏مستقیم هستند. باشگاه ناتینگهام فارست از موضع خود برای ‏شفافیت بیشتر عدول نکرده و از کمیته داوران می‌خواهیم برای حفظ ‏آبروی فوتبال انگلیس و لیگ برتر در قوانین و قواعد خود تجدیدنظر ‏کند. در این فصل نه تنها هواداران و بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها بلکه ‏اکثر کارشناسان هم به عملکرد وی‌ای‌آر در لیگ برتر انگلیس انتقاد ‏داشتند و باید اقدامات بیشتری برای بازگشت اطمینان و اعتماد به ‏این لیگ در دستور کار قرار گیرد". ‏

دیگر خبرها

  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران