Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به رونمایی از اطلس راه‌های عشایری کشور تا پایان امسال گفت: ۳۵ هزار خانوار عشایری کشور از سیستم‌های خورشیدی بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود ، کرم‌علی قندالی در حاشیه سفر خود به منطقه عشایری «چاه بابیا» واقع در دهستان طرود شاهرود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قولی که به فرماندار محترم شاهرود جهت سفر به این شهرستان داده بودیم؛ خوشحالیم که امروز در جمع عشایر و شاهد افتتاح لوله‌کشی آب شرب این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از وظایف اصلی سازمان امور عشایری کشور را تأمین آب سالم برای جامعه عشایری عنوان و بیان کرد: در سال 1398 مبلغ 2530 میلیارد ریال و امسال نیز مبلغ 1800 میلیارد ریال صرفاً برای تأمین آب و شبکه‌های مربوطه اختصاص‌ یافته است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: در سال 1398 برای 17 هزار خانوار آب شرب تأمین شد و امسال نیز با اجرای 666 پروژه آب‌رسانی، تعداد خانوارهای عشایری که در این 2 سال از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند به حدود هفت هزار خواهد رسید که این میزان معادل 25 درصد جمعیت جامعه عشایری کشور است.

370 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در خراسان جنوبی پرداخت شد دپارتمان ملی عشایر کشور در لرستان ایجاد می‌شود موافقت دولت با اختصاص اراضی برای ساماندهی عشایر 5 میلیارد ریال کمک بلاعوض به جامعه عشایری استان خراسان جنوبی اختصاص یافت

قندالی با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه راه نیز عنوان کرد: در کل کشور، 66 هزار کیلومتر راه عشایری داریم که امسال اطلس راه‌های عشایری کشور رونمایی خواهد شد و این راه‌ها هرساله باید مورد مرمت و بازسازی قرار بگیرد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور تقویت حوزه انرژی‌بخش عشایری را یکی از اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: در حوزه انرژی، باهدف تسهیل دسترسی عشایر به نیرو، در قالب طرحی به نام جایگزینی سوخت فسیلی در دست انجام است که بخشی از آن با استفاده از نفت سفید و کپسول گاز انجام می‌شود؛ اما در این چند سال طرح بسیار خوبی که انجام شد، جایگزینی انرژی خورشیدی بود که نزدیک به 35 هزار خانوار به این سیستم متصل شدند و مشغول استفاده از آن هستند.

وی اضافه کرد: 12 هزار و 300 خانوار نیز امسال به انرژی‌های خورشیدی متصل می‌شوند و برنامه این است که تا سال 1400 نزدیک به 55 هزار خانوار مجهز به این سیستم‌ها بشوند که این میزان 27 درصد خانوارهای عشایری کل کشور است.

انتهای پیام/363/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان امور عشایری کشور هزار خانوار راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، خلاف پنل‌های خورشیدی روی زمین، یک نیروگاه خورشیدی در فضا منبع تغذیه ثابت ۲۴/۷ را فراهم می‌کند و نخستین نمایش آزمایشگاهی در نوع خود، نشان می‌دهد که چگونه انتقال انرژی خورشیدی از فضا می‌تواند شکل واقعیت به خود بگیرد.

در این نمایش که توسط استارت‌آپ «اسپیس‌سولار» (Space Solar) مستقر در انگلیس انجام شد، دستگاه پرتوی ویژه‌ای آزمایش شد که می‌تواند به صورت بی‌سیم انرژی را ۳۶۰ درجه به اطراف منتقل کند. این میزان از آنجایی برای نیروگاه فضایی مهم می‌شود که موقعیت آن نسبت به خورشید و زمین در طول هر روز به دلیل چرخش سیاره ما تغییر می‌کند.

مارتین سولتائو، مدیر این طرح، در جریان کنفرانسی که در ۲۷ آوریل گذشته در لندن برگزار شد اعلام کرد که تمام فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی این نیروگاه فضایی که «CASSIOPeiA» نام گرفته، هم اکنون وجود دارد و چالش اصلی در این پروژه، تعیین انداز بزرگی آن است، اما در حال حاضر این چالش نیز برطرف شده و توسعه آن به واقعیت نزدیک شده است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که نیروگاه فضایی مذکور می‌تواند ظرف یک دهه در فضا باشد و گیگاوات انرژی پاک را بسیار کارآمدتر از نیروگاه‌های خورشیدی روی زمین ارائه کند.

 سولتاو در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: ما از اینکه می‌توانیم مرحله بعدی توسعه فناوری خود را به نمایش بگذاریم، هیجان زده هستیم و آزمایش موفقیت‌آمیز این پروژه (فناوری تابش انرژی ۳۶۰ درجه)، لحظه‌ای مهم در مأموریت ما برای ایجاد انقلابی در انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا است.

این نیروگاه خورشیدی درنهایت در مدار۲۲۰۰۰ مایلی بالای سیاره ما (۳۶۰۰۰ کیلومتری) قرار می‌گیرد و حرکت آن در این مدار نیز بگونه‌ای طراحی شده است که همواره رو به خورشید باشد؛ که در آن سرعت مداری یک ماهواره با سرعت چرخش زمین مطابقت دارد. در نتیجه، یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر می‌رسد که در بالای یک منطقه ثابت روی زمین معلق است.

این آزمایش با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توانست به صورت موفقیت‌آمیز انرژی خورشیدی را از فضا به زمین منتقل کند و نشان دهد که این فناوری قابلیت اجرا دارد.

این پیشرفت مهم می‌تواند راهی برای تولید انرژی پاک و پایدار در زمین باز کند و به کاهش وابستگی به منابع انرژی فسیلی کمک کند. توسعه این نیروگاه یک گام مهم در راه بهبود محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است و نشان می‌دهد که تکنولوژی فضایی می‌تواند نقش مهمی در تأمین انرژی برق پایدار در آینده ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • فعالیت ۶۰ هزار نفر در ایلام در زمینه دامداری
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت