Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:12:03 GMT

کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی هفت برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۸۹۰۰

کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی هفت برابر افزایش یافت

عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در بازدید رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از شهرک گلخانه ای ساریگل اسفراین گفت: توسعه کشت گلخانه‌ یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: هم اکنون ۶۰ درصد گلخانه های خراسان شمالی در شهرستان اسفراین قرار دارد.

یوسفی گفت: هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای به مساحت ۵۰۵ هکتار در دست اجراست که شهرک گلخانه مانه و سملقان با ۱۱۵ هکتار و شهرک گلخانه اسفراین با ۵۰ هکتار از مهم‌ترین شهرک های گلخانه ای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد شهرک گلخانه ساریگل اسفراین ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی آماده واگذاری به سرمایه گذاران می شود.

یوسفی افزود: با افتتاح شهرک گلخانه ای ساریگل اسفراین سالانه ۱۸ هزار تن محصولات صیفی و سبزی تولید می شود که ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در سفر یک روزه به اسفراین از پروژه علاج بخشی سد بیدواز و شهرک گلخانه ساریگل این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اسفراین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اسفراین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی اسفراین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی شهرک گلخانه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، با اشاره به اینکه وضعیت آب موجود در سدهای استان مناسب نیست و باید به مدیریت مصرف توجه ویژه داشت، افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت و طبق آمار ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: اما میزان بارندگی‌های انجام شده نسبت به دوره آماری بلند مدت روند کاهشی داشته است و از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان دمای هوا دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. مرتضوی اظهار کرد: در واقع هر یک درجه افزایش دما، مصارف را به صورت تصاعدی بالا می‌برد و کاهش میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت و افزایش دما سبب می‌شود تا مصرف کنندگان در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به زحمت بیفتند. وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: در این موقع از سال در سال گذشته سدهای استان ۵۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت که هم اکنون به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم. به گفته این مقام مسئول، ۵۰ درصد از حجم سد شیرین دره، ۴۶ درصد از حجم سد چندیر، ۴۲ درصد از حجم سد گلول، ۱۱ درصد از حجم سد بیدواز و ۶ درصد از حجم سد بارزو دارای آب است. وی ادامه داد: طی ۲۸ روز گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده‌ که بیشترین آب وارد شده به سد شیرین دره با مقدار ۶ میلیون متر مکعب بوده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی