Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@19:16:54 GMT

قانون بانک مرکزی در زمینه نظارت اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۱۱۲

قانون بانک مرکزی در زمینه نظارت اصلاح می‌شود

به گزارش «نماینده» آقای محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به خلاء‌های موجود برای نظارت بر تسهیلات ارائه شده از سوی بانک مرکزی به واحدهای تولیدی، گفت: ما در قانون جدیدی که قرار است بزودی به صحن علنی مجلس ارائه شود، اصلاح قوانین و مقررات بانک مرکزی برای تشکیل معاونت نظارتی در دستور کار خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: براساس این اصلاحیه در قوانین و مقررات بانک مرکزی، این معاونت این امکان را فراهم خواهد کرد تا به صورت برخط و لحظه‌ای در ماموریت‌های نظام بانکی نظارت دقیق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای پورابراهیمی یکی از نقص‌های موجود در این حوزه را عدم نظارت جامع و دقیق بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در جای خود و پیشرفت کار براساس زمان بندی از سوی بانک مرکزی دانست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که بیشترین مشکل در رابطه با تسهیلات واحدهای تولیدی، گذر زمان و طولانی شدن اجرای پروژه‌های اقتصادی است، یادآور شد: همین امر عامل اساسی و مهم در خروج این واحدها از توجیه اقتصادی زمان بر شدن آن‌ها است.
آقای پورابراهیمی دلیل این امر را عدم نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها دانست و گفت: این موضوع یک خلاء جدی در زنجیره نظام بانکی است.
وی گفت: نحوه نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها برای اعطای تسهیلات و مهمتر از آن بر نظارت بر اجرای پروژه‌ها در قالب تسهیلات ارائه شده به روز نیست و نیازمند بروز رسانی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین گفت: نظارت بانک مرکزی، نظارت پس از وقوع است، در حالی که در تمام نظام‌های بانکی جهان این نوع نظارت به صورت فرآیند نرم افزاری و لحظه‌ای است و امکان نظارت بر عملیات تسهیلات نظام بانکی به واحدهای اقتصادی قابل رصد است.
وی همچنین گفت: در صورت اصلاح این نقص، بخش زمانی از حوزه نظارتی در بانک مرکزی، فعال خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بانک مرکزی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، گفت: بانک‌ها رویکرد مشتری محوری را به توسعه محوری تغییر دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک تجارت استان بوشهر با تبریک حماسه غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله پهپادی و موشکی به اسرائیل جنایتکار، اظهار داشت: این حماسه مهم و موفق شادمانی برای ملت ایران و جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیا به دنبال داشت.

وی با اشاره به تعامل مطلوب و هم‌افزایی مسئولان بوشهر و فارس در اجرا طرح‌های مشترک گفت: اکنون طرح‌های مهم و بزرگی از جمله خط ریلی شیراز، بوشهر و عسلویه و بزرگراه شیراز به بوشهر با تعامل مسئولان دو استان بوشهر و فارس در حال اجرا است و این تعامل نتایج قابل توجهی در تسریع این طرح‌ها داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خدمات و تلاش بانک تجارت استان بوشهر در ابعاد گوناگون توسعه استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی در اجرا طرح‌های عمرانی همکاری و تعامل بانک‌ها و تخصیص منابع اعتباری بسیار مهم و بانک تجارت در این حوزه موفق عمل کرده است.

باستین با بیان اینکه در قانون بودجه ظرفیت‌های مهمی برای بانک‌ها برای مشارکت در طرح‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی شده است تصریح کرد: طرح‌های عمرانی و اقتصادی پیشران از جمله تکمیل زنجیره ارزش در امور کشاورزی، پرورش آبزیان، خرما، معادن و دیگر عرصه‌ها نیاز به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع مالی است.

وی تسهیلات تکلیفی بانک‌ها را بر اساس قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی در عرصه اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های تولیدی هر ساله به بانک‌ها ابلاغ می‌شود که در این عرصه بانک تجارت موفق عمل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: لازم است بانک‌های استان بوشهر 50 درصد از منابع اعتباری خود را در اختیار بخش تولید قرار دهند و در عرصه مسئولیت اجتماعی هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

باستین با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور تامین منابع مالی طرح‌ها از سوی بانک‌ها است اضافه کرد: حداقل یک سهم برای هر بانک برای طرح‌های مصوب در نظر گرفته شده است.

وی تغییر رویکرد بانک‌ها در توسعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: یک رویکرد جدید مورد انتظار از بانک‌ها این است که بانک‌ها از مشتری محوری به توسعه محوری تغییر رویکرد دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به پرداخت تسهیلات بانکی به مردم با شرایط آسان افزود: برای رفاه و آسایش مردم در دریافت تسهیلات بانکی اقدامات لازم انجام شود و ضمن تکریم مردم فرایند پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی به ویژه مردم آسان‌سازی شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟