Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد جمیل المیاحی» روز پنجشنبه در اطلاعیه ای گفت که به سبب همه گیری ویروس کرونا، با ایرانی ها برای بسته بودن مرزها به توافق رسیده ایم و با توجه به شرایط بهداشتی عراق امسال از پذیرش زوار خارجی اربعین معذوریم.

وی اظهار کرد که در روزهای آینده جزئیات بیشتر این خبر اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا استاندار کربلا سه شنبه گذشته و در واکنش به برداشت اشتباه از سخنان او درباره آیین اربعین در برخی رسانه ها تاکید کرد که به دلیل شیوع گسترده ویروس همه گیر کرونا، کربلا امسال امکان استقبال و میزبانی از زائران اربعین کشورهای دیگر را ندارد .

«نصیف الخطابی» گفت که ممنوعیت ورود زائران با تصمیم و نظر ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست نخست وزیر برای حفاظت و سلامت جان زائران در برابر این ویروس انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق هم گفته بود که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، ورود زائران خارجی اربعین به کشور ممنوع است و هیچ تصمیم جدیدی در باره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است.

«سیف البدر» افزود که نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست «مصطفی الکاظمی»، هیچ تصمیم خاص و تازه ای در مورد بازگشایی مرزها در ایام اربعین حسینی به روی زائران خارجی اتخاذ نکرده و تصمیم های پیشین مبنی بر ممنوعیت ورود زائران و مسافران به خاک عراق به قوت خود باقی است.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز دوشنبه هفته جاری در مصاحبه اختصاصی با تاکید کرد.

که پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی اجازه ورود برای انجام آیین اربعین را نمی دهد.

وی گفت که دولت مرکزی عراق با توجه به بحران همه گیر کرونا به ما اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه ورود زوار اربعین از ایران و دیگر کشورهای خارجی را نمی دهد و در عمل این به معنای آن است که پرونده اربعین ۹۹ و ورود زوار خارجی در این کشور بسته شده است.          

مسجدی افزود که دولت عراق مدت هاست که این تصمیم را اعلام کرده است و به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به کشور را نمی دهد.

پربیننده ترین فعلا بلیت پروازهای ترکیه را نخرید کدام ایرلاین در آسمان ایران پرواز می‌کند؟ خانه‌های خالی هتل می‌شوند؟! دو مزیت ایران برای توریست‌های روس وخامت بازار گردشگری در غرب کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا عراق واردات صادرات استاندار اربعین زائران اربعین مرز مهران ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود