Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و توسعه از کاهش ۴۰ درصدی درخواست بازنشستگی فرهنگیان نسبت به سال گذشته خبر داد و این موضوع را برای آموزش‌وپرورش و دولت در رفع کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش مؤثر دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن با اشاره به تأمین اعتبار مالی ۵,۴۰۰ میلیارد تومان و پرداخت پاداش ۴۷ هزار فرهنگی بازنشسته سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به تغییراتی احکام حقوقی فرهنگیان شاغل رخ‌داده است باعث شده بسیاری از آن‌ها برای استفاده از مزایای استمرار افزایش حقوق سال ۹۸ و ۹۹ در تعیین میزان حقوق بازنشستگی، ترجیح دهند فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش استمرار دهند و بازنشسته نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با تاکید بر اینکه در سال جدید به‌طور دقیق تاکنون ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کرده‌اند، که این تعداد نسبت ۴۷ هزار بازنشستگان سال قبل کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: همه‌ساله در دو مقطع زمانی اول مهرماه و پایان بهمن‌ماه برای افراد ذیصلاح، حکم بازنشستگی زده می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری در تعداد بازنشسته‌ها داریم و درخواست همکاران فرهنگی برای بازنشستگی خیلی کمتر از سال گذشته است.

الهیار ترکمن ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با افراد باتجربه فرهنگی در ادامه فعالیت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: وجود افراد باسابقه در آموزش‌وپرورش به افزایش کیفیت کار مدارس کمک می‌کند و تجارب ارزنده این افراد به انتقال بهتر آموزش‌ها به دانش آموزان مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت توانستیم ضرایب افزایش حقوق را برای همکارانی که سابقه بین ۳۰ تا ۳۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، لحاظ کنیم. همچنین در حکم بازنشستگی افرادی که سنوات کاری آن‌ها از ۳۰ سال بیشتر می‌شود، بند کسورات بازنشستگی حذف خواهد شد و همکاران فرهنگی که بین ۳۰ تا ۳۵ سال به فعالیت خود با سازمان ادامه می‌دهند از مزایای بیشتر و بهتری بهره خواهند برد.

کد خبر 443556

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان بازنشسته حقوق تامين اعتبار آغاز سال تحصیلی جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش وپرورش سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های اخیر روزنه امیدی برای جبران بخشی از کسری آب سدها شده حتی سرازیر شدن آب از سد هیرمند این بخشی از نگرانی‌های تأمین آب سیستان و بلوچستان را در ماه‌های گرم سال رفع کرد، اما به طور کلی سدهای کشور چه وضعیتی دارند آیا وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته دارند یا ممکن است در تابستان با چالش‌های آبی مواجه شویم

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران ورودی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۲۵ میلیارد متر مکعب بوده که سال گذشته ۲۷ میلیارد متر مکعب بوده است این در حالیست که خروجی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۵.۷۱ میلیارد متر مکعب بوده که این عدد در سال آبی گذشته اندکی کمتر بوده است. و در حال حاضر پرشدگی سدها به ۶۱ درصد است.

بر اساس آمار ارائه شده، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹,۹ میلیمتر می‌باشد.این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۲۰۹,۲ میلیمتر ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۸۰,۸ میلیمتر ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084089 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود