Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رجبی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از این واحد تولیدی و فعال شدن همه هشت خط تولید این واحد کاشی و سرامیک موجب ایجاد ۶۵۰ فرصت شغلی مستقیم می‌شود.

وی ادامه داد: با تکمیل این کارخانه علاوه بر مشاغل مستقیم یاد شده، چند هزار شغل غیرمستقیم در بخش حمل و نقل و سایر فعالیتهای وابسته در همکاری با این واحد تولیدی ایجاد می‌شود که در نهایت رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرخس گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۹.۲ و معادل دو برابر میانگین استان خراسان رضوی است که علت آن تمایل اهالی به مشاغل اداری و عدم رغبت در فعالیتهای کشاورزی است بطوریکه در سرشماری‌های صورت گرفته بسیاری از مالداران و کشاورزان سرخس خود را به عنوان بیکار معرفی کرده‌اند. 

وی افزود: واحد تولید کاشی و سرامیک تندیس قابلیت تامین این محصولات برای داخل کشور و صادرات آن به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دارد.

رجبی مقدم ادامه داد: با رونق این واحد صنعتی در منطقه ویژه می‌توان صادرات ریلی محصولات به کشورهای منطقه بویژه آسیای مرکزی را نیز مد نظر قرار داد که تحقق این هدف میان مدت موجب رونق بیشتر منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش مشکلات اجتماعی شهرستان خواهد شد.

وی نبود جاده دسترسی مناسب به این شهرستان را یکی از عوامل نیامدن سرمایه گذاران و تجار به سرخس عنوان کرد و گفت: راه اندازی خط پروازی سرخس - تهران می‌تواند تا حد بسیار این خلاء را پر کند و امروز استاندار خراسان رضوی برای فراهم کردن زمینه برقراری این پرواز دستوراتی صادر کرد.

پیش خرید پرواز سرخس - تهران

فرماندار سرخس افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد آستان قدس رضوی و شرکتهای نفت و گاز فعال در منطقه هر کدام ۲۵ صندلی از این پرواز را پیش‌خرید نمایند و بقیه ۵۰ صندلی نیز برای بقیه به  فروش برسد تا پرواز مقرون به صرفه شده و برقرار گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشش قابل توجهی از سوی مردم محلی برای استفاده از پرواز برای تردد تا تهران وجود ندارد اما برقراری این خط پروازی به رونق تردد تجار و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه منجر خواهد شد.

کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم امروز در قالب مراسم ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

طرح احداث این کارخانه از طرحهای ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی استان است که برای بهره‌برداری آن ۲۲.۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

با افتتاح این کارخانه سالانه ۱۲ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌شود و با تکمیل همه خطوط تولید بالغ بر سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌گردد.

برچسب‌ها رونق تولید آستان قدس رضوی سرخس علی‌رضا رزم‌حسینی آسیای مرکزی منطقه ویژه اقتصادی سرخس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید آستان قدس رضوی سرخس آسیای مرکزی منطقه ویژه اقتصادی سرخس رونق تولید آستان قدس رضوی سرخس آسیای مرکزی منطقه ویژه اقتصادی سرخس اخبار کنکور کاشی و سرامیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر غفاری آثار عصر امروز در بازدید از یک کارخانه احیا شده بیان کرد: این کارخانه متأسفانه به صورت کامل تعطیل و راکد شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده توسط دادگستری استان و شهرستان و نیز با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان توانستیم این واحد صنعتی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید واگذار کنیم و مراحل احیای این واحد در حال انجام است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه سرمایه گذار جدید این کارخانه به عنوان یک هلدینگ و مجموعه کلان، چهارمین اقتصاد بزرگ کشور است، تصریح کرد: با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی بزرگ، در موضوع اشتغالزایی نیز به نتایج خوبی در سطح شهرستان دست خواهیم یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رزن در ادامه افزود: واحدهای انگشت شماری در سطح کشور در حوزه تولید فویل آلومینیومی در حال فعالیت هستند، و پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی بتواند سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی تولید کند و موجب مرتفع شدن نیاز کشور به محصول فویل آلومینیومی خواهد شد ضمن اینکه، این واحد صنعتی پیش از تعطیلی، به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادر می‌کرد.

کد خبر 6081367

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی