Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر کل بندر بیروت ادامه داد:  آتش‌ سوزی مهار شده اما به علت آتش‌گرفتن لاستیک‌های اطراف محل آتش سوزی، دود زیادی به هوا برخاسته است. 

 وی افزود: آتش‌سوزی در نتیجه انفجار نبوده است اما اکنون زود است اکنون علت آن مشخص شود.

ویدئوی دیگری از آتش سوزی بندر بیروت را در لینک زیر ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئو | بندر بیروت دوباره آتش گرفت

کد خبر 548072 برچسب‌ها حوادث جهان انفجار بیروت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث جهان انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا «نون.خ» پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون شد؟/ فرار طنازانه از دام کلیشه ها

به گزارش قدس آنلاین، فصل اول این سریال در نوروز 98 پخش شد و جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی بود بطوریکه فصل چهارم آن در نوروز پارسال پرمخاطب ترین سریال نوروزی شد.

فصل پنجم سریال «نون. خ» هم به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی با فیلمنامه‌ای از امیر وفایی ساخته شد و بازیگرانی چون سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و … در آن نقش آفرینی می کنند.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون معتقد است استقبال مخاطبان از فصل پنجم «نون‌.خ» نشان می‌دهد که تنوع در لوکشین و نمایش فضاها و موقعیت‌های گوناگون کاراکترها باعث شده تا این سریال گرفتار دام کلیشه ها نشود. ضمن اینکه خلاقیت در متن، نوآوری در پردازش شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و تصویرسازی‌های مناسب باعث غنی‌تر شدن محتوای داستان در مسیر تبدیل شدنش به اثری فرهنگ‌ساز و خلاق شده است.

اما این سریال چه ویژگی هایی دارد که مردم آن را دوست دارند؟ آذین پاسخ می دهد: یکی از ویژگی های مهم آثار طنز تلویزیون، استفاده از عناصرسرگرم کننده و موقعیت های درست کمدی است. مردم دوست دارند که ضمن سرگرم شدن، محتوایی غنی و آموزنده هم ببینند. این سریال شادمانی، سرگرمی، امید و توجه به فرهنگ رنگین اقوام را به عنوان عیدانه سال نو به مخاطبان تلویزیون هدیه داد.

* یکه تازی در برهوت آثار کمدی

به باور وی، هر چقدر قصه های آثار کمدی برگرفته از زندگی و واقعیت های جامعه باشد و به شکلی حرفه ای و هنرمندانه بیان شوند، مخاطبان بیشتری پیدا می کنند و یادآور می شود: مسیری که سریال «نون.خ» از فصل نخست شروع کرده و تا فصل پنجم ادامه یافته، مسیر یکنواختی از نظر میزان استقبال و کیفیت ساخت نبوده و فرازو و فرودهایی داشته است مثلا فصل سوم این سریال نسبت به فصل دوم، ضعیف تر بود اما آنچه مهم است اینکه در برهوت آثار خوب کمدی در تلویزیون «نون.خ» یکه تاز میدان است.

آذین ادامه می دهد: از سوی دیگر بکارگیری هنرمندان مطرح و باتجربه، و تسلط و تجربه سعید آقاخانی در تولید آثار طنز، منجر به ساخت سریالی قابل قبول شده است. همچنین توجه به فرهنگ اقوام ایرانی بویژه در فصل پنجم، سبب شده که مخاطب ضمن تماشای یک قصه جذاب و پخته تر شدن بازیگران در ایفای نقش هایشان، آشناپنداری بیشتری با کلیت قصه و شخصیت ها داشته باشد.

به گفته این منتقد سینما و تلویزیون، ماجرای ماه عسل سلمان و شیرین در فصل پنجم بهانه ای شد تا مخاطب همراه با شخصیت های سریال از منطقه کردستان خارج شود، به مناطق جنوب شرقی کشور سفر کند و با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان آشنا شود در واقع گروه طناز «نون.خ» به رهبری سعیدآقاخانی در این فصل با رویکردی متفاوت از فصل‌های پیشین و با طرح چند موضوع فرعی بر بستر خط اصلی داستان به موقعیتی جدید سفر کردند.

وی با اشاره به امتیازات سریالهای چند فصلی که باعث احساس نزدیکی بیشتر مخاطب با شخصیت ها و قصه های هر فصل می شود، خاطرنشان می کند: البته پربیینده شدن «نون.خ» به این معنا نیست که اثری درجه یک و فاخر است بلکه تنها پهلوان رینگ کمدی تلویزیون است و آثار کمدی دهه های هشتاد و نود تلویزیون، جلوتر از آن هستند.

* «نون.خ» به سرنوشت «پایتخت» دچار نشود

او با بیان اینکه سریال «نون.خ» با توجه به ویژگی ها و مختصات سریال «پایتخت» ساخته شده است، می گوید: این مجموعه از آثار رضا عطاران و مهران مدیری که برای چندمین بار از تلویزیون بازپخش می شوند، عقب تر است اما چون رقیبی ندارد، نظر مردم را جلب کرده است.

این منتقد سینما و تلویزیون یکی از دلایل توقف «پایتخت» را افتادن در ورطه تکرار و کلیشه دانسته و می افزاید: آنچه می تواند به حیات آثاری همچون «نون.خ» کمک کند، همسویی با اتفاقات و واقعیت های روز جامعه و مطالبات مردم است. نوآوری، خلاقیت و غنی تر کردن محتوا با ترسیم مناسبات اجتماعی از ضرورت های نگارش فیلمنامه برای فصل های بعدی این سریال است.

به گفته آذین، سریالهایی که پیش تر ساخته شده اند و در مقاطعی موفق بودند پس از مدتی به دام کلیشه افتادند و تماشاگر شاهد بازی ها، دیالوگ ها و فضاسازی های تکراری بود به طوریکه همه اتفاقات برایش قابل پیش بینی می شد، این به معنای مرگ تدریجی یک سریال است در حالیکه یک اثر هنری باید نوآورانه و خلاقانه باشد و حرفهای جدیدی برای مخاطب داشته باشد.

او تاکید می کند: موقعیت های کمدی در چنین آثاری بایستی با دقت و حساسیت ترسیم شوند تا به دام تمسخرهای قومی و لهجه ای نیفتند. وجود نگاه انتقادی به مسائل روز و اتفاقات جاری هم مهم است چون اثری که خنثی نباشد، مخاطبانش را راضی می کند.

* ضرورت تعامل تلویزیون با طنازان محبوب مردم

آذین درباره اینکه از جمع طنازان دهه هشتاد تلویزیون، تعداد محدودی همچون سعید آقاخانی با صدا و سیما همکاری دارند درباره اینکه مدیران سازمان برای نگه داشتن هنرمندان باتجربه چه باید بکنند، می گوید: تلویزیون باید در یک تعامل گسترده و هدفمند درهایش را به روی همه هنرمندان متعهد و دغدغه مند باز کند. نگاه فعلی مدیران سازمان به تولیدات، محدود و انحصارطلبانه است یعنی عده ای خاص در گونه هایی خاص با تلویزیون همکاری می کنند در حالیکه عرصه کمدی، هنرمندان ماهر و باتجربه زیادی دارد اما به دلایلی با تلویزیون همکاری ندارند و این عدم همکاری دوطرفه است در حالیکه دوطرف می توانند پای یک میز بنشینند و در راستای خواسته های مردم با هم صحبت کنند تا به تعامل برسند.

او اضافه می کند: وقتی درهای تلویزیون بسته باشد شاهد تولید آثار توسط چند هنرمند محدود هستیم و عجیب اینکه همین هنرمندان محدود هم در حوزه های تخصصی خودشان به کار گرفته نمی شوند یعنی مهران غفوریان و جواد رضویان به جای اینکه در یک سریال طنز بدرخشند در قامت مجری دیده می شوند!

به باور آذین، اگرچه تلویزیون بایستی در راستی منافع مردم با هنرمندان تعامل کند اما قرار نیست که به هنرمندان مطرح و سلبریتی ها، باج بدهد و می گوید: برخی از هنرمندان با این تصور که تلویزیون به حضورشان نیاز دارد برای همکاری، تقاضای دستمزدهای غیرمتعارف و بالا دارند ولی عرصه هنر، جای کاسبی و تجارت نیست بلکه عرصه خدمت به مردم است. تنگ شدن دایره هنرمندان در تلویزیون، نه به نفع صدا و سیما است و نه مردم چرا که تمام سبد آثار کمدی و درام سیما به چند سریال با سازندگانی تکراری محدود می شود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • چرا «نون.خ» پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون شد؟/ فرار طنازانه از دام کلیشه ها
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!+ عکس
  • شبی که اسراییلی‌ها فرار می‎‌کردند/ مثل یک عید بزرگ!
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • تجمع و شادی مردم بندر بوشهر در حمایت از عملیات انتقامی سپاه
  • وقوع انفجار قوی در ایلات
  • لغو تعدادی از پرواز‌های فرودگاه رشت
  • فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم
  • شادی مردم بیروت از آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل را ببینید