Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار قم گفت: ۱۲ روستا از روستاهای بخش قمرود با مشکل جدی آبرسانی روبرو هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، با تأکید بر لزوم به حداقل رساندن مشکلات استان اظهار داشت: توزیع آب بدون توجه به تأمین آن خود مسئله‌ای است که می‌تواند برای استان مشکل‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قم با بیان اینکه "12 روستا از روستاهای بخش قمرود با مشکل جدی آبرسانی روبرو هستند" اظهار داشت: شرکت شهرک‌ها تعهد کرده بود که بخشی از مشکل آب روستاها را حل کند اما در این زمینه کاری انجام نداد.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به این روستاها با اعتبار تقریباً کمتر از 40 میلیارد تمام می‌شد اما در حال حاضر 60 میلیارد اعتبار نیاز است، انتظار این بود که شرکت شهرک‌ها تغییر رفتار داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد.

فرماندار قم با اشاره با تخصیص اعتبارات ارزش‌افزوده برای حل مشکل آب‌رسانی به این بخش گفت: 5 میلیارد دیگر تأمین‌شده است و در صورت تأمین آب این روستاها، استان قم نیز جزو روستاهایی خواهد بود که مشکل آب نخواهد داشت.

کمبود آب شرب در ‌نظر‌آباد، ساوجبلاغ و طالقان‌ / وزارت نیرو حق آبه را از سد طالقا‌ن پیگیری کند + فیلمکمبود آب ویژه شرب و پرورش دام، از مشکلات اصلی عشایر در قم استگزارش| کمبود آب در روستاهای پلدختر؛ مردم مجبور به استفاده از آب غیربهداشتی شده‌اند

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در خصوص جایگزینی کلر اظهار داشت: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و متأسفانه اخیراً دریکی از روستاهای استان‌های غربی کشور گاز کلر منفجرشده و اعضای این روستا مسمومیت پیداکرده‌اند، بنابراین لازم است موضوع جایگزینی کلر حتماً در دستور کارمسئولان استان کار گرفته و برای آن جایگزین صورت گیرد.

مهدی متقیان تأکید کرد: لازم است در پروژه‌هایی که اجرا می‌شود حتماً اصول پدافند غیرعامل رعایت شود چراکه در صورت بروز حادثه حتماً مسئولان بخش آب و فاضلاب باید پاسخگو باشند.

سپس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به چگونگی تأمین آب شهرک‌های صنعتی گفت: مدیریت مصرف آب در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعت بوده که کمتر از سه درصد آب به بخش صنعت اختصاص داده‌شده اما 46 درصد اشتغال استان به این بخش ‌برمی‌گردد.

محمود سیجانی با بیان اینکه محور قم- تهران محور توسعه صنعتی است، ادامه داد:  40 میلیون مترمکعب آب استان به بخش صنعت برمی‌گردد و برای ایجاد صنایع موجود با کمبود شدید آب در محور قم- تهران روبرو هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به محدودیت منابع آگاهی داریم اما اگر می‌خواهیم واحدهای تولیدی موجود دچار مشکل نشوند قطعاً باید شورای برنامه‌ریزی استان برای موضوع زیرساخت آب فکر جدی کند.

انتهای پیام/451/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد به رشد ۴۱ درصدی عملکرد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به شهرستان گناباد در حوزه آبرسانی اشاره و اظهار کرد: برای دور نخست سفر استانی ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای شهرستان گناباد تعریف شده بود، در حالی که افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی گناباد از طریق خط انتقال و ۳۰ درصد از سایر بخش‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان تعیین تکلیف شده و ۱۶ کیلومتر آن فرسوده و نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه گناباد از شهرستان‌های پیشگام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: تأمین زیرساخت‌های آبرسانی واحدهای نهضت ملی مسکن و رفع مسائل و مشکلات آبرسانی این واحدها رویکرد مهم فعالیت‌های این شرکت است.

امامی میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه آب شرب استان خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تصریح کرد: با هدف تأمین آب شرب پایدار و کاهش مشکلات این بخش بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یک سال اخیر در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

کد خبر 6088147

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد