Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:52:36 GMT

زنگ‌مدرسه «شهدای ایران‌خودرو» طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۰۱۲۴

زنگ‌مدرسه «شهدای ایران‌خودرو» طنین انداز شد

به گزارش تابناک به نقل از ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و حمایت از مناطق کم برخوردار، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه لار سیستان و بلوچستان را به پایان رساند و به این ترتیب امکان آموزش بیش از ۷۰۰ کودک جامانده از تحصیل که در انتظار راه اندازی این مدرسه بودند، فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه «شهدای ایران خودرو» بر اساس آخرین استانداردهای سازمان نوسازی،توسعه وتجهیزمدارس در زمین اهدایی اهالی روستای دایی آباد به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع بنا شده است. این مدرسه در دو طبقه شامل 1۲کلاس و یک آزمایشگاه و مجهز به سیستم اعلام حریق است.به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و رشد همه جانبه دانش آموزان ، در هر کلاس یک کتابخانه تعبیه شده که با مشارکت انتشارات علمی و فرهنگی با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب تجهیز شده است تا در اختیار آینده سازان این مرز و بوم قرار گیرد.

با این اقدام، کودکان جامانده از تحصیل در این منطقه با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو، در مسیر کسب دانش و تحصیل علم قرار گرفتند.
ایران‌خودرو لوازم‌التحریر و کیف دانش آموزانی که در آغاز سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند را نیز تامین کرده و در اختیار آنان قرار داده است.

گفتنی است، درحال حاضر ۷۱۰ هزار دانش آموز در سطح استان سیستان و بلوچستان، مشغول به تحصیل هستید.سرانه فضای آموزشی ۳/۱۱ متر مربع است که بیش از دو متر مربع با استاندارد کشوری فاصله دارد.درحال حاضر خیرین مدرسه ساز، نهضت ساخت مدرسه را در استان برپا کرده اند، به‌گونه ای که سه میلیارد تعهد آنان در سال ۹۲ به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد و بخشی از نیازمندی های آموزشی دانش‌آموزان تامین شود‌.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 ایران خودرو صنعت خودرو شهدای ایران خودرو سیستان و بلوچستان زاهدان مناطق محروم دارا دوم علیرضا پناهیان شارلی ابدو الکسی ناوالنی بازگشایی مدارس در سال 99 ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد