Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@00:09:01 GMT

تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۰۲۶۴

تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بروجرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، عزت اله نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در سالجاری هشت هزارو ۷۰۰ متر مربع از اراضی مرغوب باغی و زراعی آزاد شد.

نباتی اظهار داشت: تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز با هدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضایی و با حضور مسوولان ذی ربط قلع و قمع شد و در این راستا از تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی که تامین کننده قوت و عامل تولید است جلوگیری بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان‌کرد: در این عملیات ۲ فقره دیوار کشی، چهارفقره فنس کشی و ۱۲ فقره بنای غیر مجاز تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: احداث بنا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی است و طبق قانون با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد میشود.

نباتی تاکید کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوز‌های قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود ننمایند و در صورتی که شخصی قصد خرید زمین، ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام نماید تا در دام زمین خواران و سود جویان گرفتار نشود.

او ضمن تشکر از همکاری‌های مردم بروجرد که تخلفات را با سامانه ۱۳۱ و اداره امور اراضی اطلاع می‌دهند، افزود: این ملت در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از مرز و بوم ایران با جان و مالشان مردانه ایستادند و بهای بسیار گزافی برای حفظ این زمین‌ها پرداخته اند و اکنون که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم انتظار می‌رود بار دیگر برای حفظ امنیت غذایی که تامین کننده بخش اعظم امنیت کشور است مشارکت فعال داشته و دست زمین خوارانی که با تغییر کاربری اراضی، تولید محصولات زراعی و باغی را کاهش می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد  با انتقاد از برخی افراد سودجو که با ساخت و ساز غیرمجاز تیشه به ریشه تاب آوری اقتصادی میزنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی بدست می‌آورند اظهار داشت: قانون در برار زیاده خواهی این افراد ایستاده و امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمین‌های کشاورزی ارجحیت اساسی دارد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تخریب ساخت و ساز تغییر کاربری جهاد کشاورزی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۴ هزار و ۹۸۴ مترمربع تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم قطعی ماده ۳ مربوط به سنگ ریزی، دیوارکشی، پلاک بندی زمین و احداث بنای غیرمجاز در چهار روستای این شهرستان قلع و قمع شد.

علی درویش نیا گفت: اسفند ماه سال گذشته ۶ مورد تبصره ۲ شامل سنگ ریزی و دیوارکشی و یک مورد حکم قطعی ماده ۳ احداث بنا در چهار روستای شهرستان قائمشهر به مساحت ۴ هزار و ۹۷۴ مترمربع به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر اظهار کرد: ۶ مورد تبصره ۲ قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یک مورد سنگ ریزی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، ۱۱ قطعه پلاک بندی و ۴ مورد تفکیک زمین به متراژ ۳۲۰۰ مترمربع، ۳ مورد دیوارکشی به طول ۲۳۰ متر و تعداد یک مورد اجرای حکم صادره قطعی ماده ۳ احداث بنا به متراژ ۵۴ مترمربع واقع در روستا‌های مهدی آباد، واسکس، افرا و پایین لموک انجام و قلع و قمع شد.

‌وی افزود: بر اساس تبصره ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جهاد کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی موضوع این قانون در روستا‌ها طبق ضوابطی که جهاد کشاورزی تعیین می‌کند مجاز است.

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی