Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در تازه‌ترین گزارش موسوم به «سیاره زنده» که جزئیات آن روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است که بیش از دو سوم حیوانات وحشی طی کمتر از پنجاه سال گذشته به دلیل فعالیت‌های انسانی از بین رفته‌اند.

 

صندوق جهانی طبیعت ضمن طرح این هشدار یادآور می‌شود که هنوز برای جلوگیری از این تلفات بزرگ جانوری زمان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در گزارش یاد شده ضمن اشاره به کاهش چشمگیر جمعیت گونه‌های جانوری و زوال کم سابقه حیوانات وحشی نسبت به خطرات ناشی از این فروپاشی برای آینده بشریت هشدار داده شده است.

 

بر اساس این گزارش جمعیت مهره‌داران جهان، اعم از پرندگان، ماهی‌ها، پستانداران، دوزیستان و خزندگان طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۶ به طور متوسط ۶۸ درصد کاهش یافته است.

 

صندوق جهانی طبیعت روز پنجشنبه سیزدهمین گزارش دوسالانه خود را در خصوص وضعیت تنوع زیستی در جهان با به روز رسانی کامل «شاخص سیاره زنده» منتشر کرد.

 

«شاخص سیاره زنده» امسال توسط انجمن جانورشناسی لندن محاسبه شده و در آن داده‌های علمی مربوط به ۲۰ هزار و ۸۱۱ جمعیت مختلف به نمایندگی از ۴ هزار و ۳۹۲ گونه جانوری مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

صندوق جهانی طبیعت در به روز رسانی دو سال گذشته گزارش «شاخص سیاره زنده» خود بر انفجار مصرف گرایی و نقش آن در کاهش چشمگیر جمعیت حیوانات تاکید کرده بود.

 

این گزارش همچنین با اشاره به بهره برداری‌های انسانی از منابع طبیعی یادآور شده بود که تنها کمتر از یک چهارم از مناطق خشک زمین از دسترسی و بهره برداری انسانی مصون هستند و ادامه شرایط موجود سبب خواهد شد تا میزان خشکی‌های در امان مانده از تبعات فعالیت‌های انسانی به ده درصد کاهش یابد.

 

شاخص سیاره زنده در به روزرسانی تازه خود بار دیگر بر زیاده روی در بهره‌برداری انسانی از منابع طبیعی به خصوص در پهنه‌ها و رودخانه‌های آب شیرین تاکید می‌کند و یادآور می‌‌شود که تخریب حدود ۹۰ درصدی تالاب‌های جهان از سال ۱۷۰۰ تاکنون و دستکاری و ایجاد تغییرات در میلیون‌ها کیلومتر رودخانه در جهان تاثیر چشمگیری بر جمعیت شناسی گونه‌‌های جانوری آبزی داشته است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بشریت انقراض حیوانات وحشی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خود منتهی به 29 اسفند 1402 را منتشر کرده که بر این اساس همچنان قرمزها جزء شرکت‌های زیان‌ده بازار فرابورس محسوب می‌شوند.

با این حال آنطور که بورس 24 گزارش داده، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ زیان خالصی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل نیز زیان خالصی معادل ۱۴۵ میلیارد تومان داشته است. بررسی گزارش این شرکت حاکی از کاهش ۱۰ درصدی زیان خالص در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. پرسپولیس به ازای هر سهم نیز ۱۲۴ ریال زیان شناسایی کرد.

درآمد عملیاتی ۹ ماهه %۱۱۱ رشد داشت و با افزایش کمتر و معادل ۲۲% در بهای تمام شده، زیان عملیاتی با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید. شرکت ۲۳ میلیارد تومان نیز درآمد غیر عملیاتی به ثبت رساند. درآمد عملیاتی به معنای درآمدی است که از فعالیت اصلی و مستمر شرکت پدید می‌آید و در اینجا حاصل از درآمد اسپانسری سرخپوشان است و اساسا اهمیت بیشتری دارد.

پرسپولیس در سال جاری با شش اسپانسر مختلف کار خود را پیش برده که البته همگی روی هم چیزی کمتر از 200 میلیارد تومان عایدی برای این باشگاه داشتند که البته قرمزها امیدوارند تا پایان فصل این رقم را بیشتر کنند.

نکته مهم اینکه با واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی، حالا آنها امیدوارند که از حال زیان‌ده خارج شوند.

دیگر خبرها

  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور
  • زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی