Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@07:31:30 GMT

دستگیری سرکرده اصلی داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۰۸۰۴

دستگیری سرکرده اصلی داعش در عراق

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق گفت که رشته عملیات ضد تروریستی ارتش این کشور علیه داعش در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

وی در بیانیه‌ای افزود که نیرو‌های عراقی عملیات غافلگیرانه‌ای را در شهر «شرقاط» از توابع استان صلاح الدین انجام دادند که در جریان آن، موفق به شناسایی و دستگیری یکی از سرکردگان اصلی داعش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق ادامه داد که نیرو‌های امنیتی به عملیات خود علیه پسماند‌های تروریست‌ها در استان‌های درگیر تروریست ادامه می‌دهند.

نیرو‌های امنیتی عراق روز گذشته (چهارشنبه) نیز در عملیات اطلاعاتی مفتی گروه تروریستی داعش را استان شمالی کرکوک به دام انداختند.

منابع عراقی بدون اشاره به نام این تروریست اعلام کردند که وی در دوره تسلط داعش بر بخش‌هایی از عراق، مفتی دفتر موسوم به دادگستری و شکایات بخش «العباسی» در کرکوک بود.

در همین راستا، شنبه گذشته ۲۴ تروریست داعشی در عملیات اطلاعاتی نیروی عراقی در استان نینوا (شمال عراق) دستگیر شدند.

این ترویست‌ها که پنج تن از آن‌ها از مقام‌های داعش بودند در زمان اشغال استان نینوا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در واحد‌های رزمی، پشتیبانی و پدافند هوایی به عنوان سرباز و نیروی امنیتی کار می‌کردند.

دوشنبه هفته گذشته هم اداره اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری ۱۲ تروریست داعشی به همراه سلاح، مهمات و مواد منفجره در استان الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

استان‌های کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و دیاله در شمال، غرب و شرق عراق از مراکز اصلی فعالیت هسته‌های خفته و بقایای گروه تروریستی داعش به شمار می‌روند.

ارتش عراق و نیرو‌های الحشد الشعبی که هفته هاست سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان‌های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می‌دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: داعش دستگیری سرکرده داعش پارسی خبر تروریست ها گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از استان کرمان به شهرستان بابل با دو خودروی سواری، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این مأموریت، مأموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با رصدهای اطلاعاتی، موفق به شناسایی این سوداگران مرگ در حین ورود به استان از طریق محور هراز شدند.

سردارمفخمی در ادامه اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر متوقف و ضمن دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این عملیات، در بازرسی ازخودروهای آنان در مجموع ۹۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۰۵ گرم تریاک کشف شد.

وی از دستگیری یکی از عاملان تهیه و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل و در ادامه این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با برشمردن آثار مخرب مواد مخدر بر پیکره جامعه از مردم خواست: در صورت شناسایی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6085359

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم