Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان هنوز تکمیل نیست و از آنجایی که سابقه خوبی از این افتتاح‌های ناقص و نیمه تمام در استان نداریم، مخالف افتتاح نمایشی هستیم. - اخبار استانها -

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: در یک تماس تلفنی که با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشتم وی معتقد بود که در تمام استان‌ها موزه دفاع مقدس وجود دارد غیر از لرستان که این زیبنده استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معتقد بود از این موزه در دست احداث لرستان، تاکنون بخش آمفی تئاتر  آن تکمیل شده که قابل افتتاح است و اگر پروژه را افتتاح کنیم دولت برای تکمیل آن کمک می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس عنوان کرد: اتفاقا نظر ما این است که اگر موزه افتتاح شود بودجه آن قطع می‌شود از طرفی عکس‌هایی به دست من رسیده که نشان می‌دهد حتی سالن آمفی‌تئاتر هم آماده نیست و قصد دارند با بزک کردن قسمت‌هایی که ناقص است به صورت صوری و غیر واقعی آن را افتتاح کنند.

کمبود اعتبار روند تکمیل پروژه "باغ موزه دفاع مقدس" لرستان را کند کرد موزه دفاع مقدس لرستان پشت خاکریز اعتبار؛ بی توجهی مسئولان به بزرگترین پروژه فرهنگی استان+تصاویر مخالفت نماینده ولی فقیه در لرستان با افتتاح موزه نیمه‌کاره دفاع مقدس / پروژه قابل افتتاح نیست+تصاویر

موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند تخصیص اعتبار

وی خاطرنشان کرد: نظر نماینده ولی فقیه در لرستان در مورد افتتاح باغ موزه، مساعد نبوده و حتی سردار کشکولی فرمانده سپاه استان هم اعلام کرده که‌ پروژه آماده نشده و افتتاح آن به صلاح نیست که ما هم در نهایت به این نتیجه رسیدیم باغ موزه افتتاح نشود.

ویسکرمی با بیان اینکه اگر 10 میلیارد تومان دیگر اعتبار  اختصاص دهند شاید برای  دهه فجر آماده شود، تصریح کرد: از آنجایی که ما سابقه خوبی از این افتتاح‌های ناقص و نیمه تمام در استان نداریم قطعاً به سرنوشت سایر پروژه‌ها تبدیل می‌شود و مایه سرشکستگی خواهد شد.

وی بیان کرد: متاسفانه اصرار زیادی برای افتتاح ناقص پروژه وجود داشته و علی‌رغم مخالفت‌های ما همچنان بر خواسته خود پافشاری می کردند و هیچ استدلالی را نمی‌پذیرفتند بنابراین مجبور شدیم توئیت بزنیم و به مردم اطلاع رسانی کنیم.

بی توجهی مسئولان به موزه دفاع مقدس لرستان

به  گزارش تسنیم  در روزهای گذشته شایعه افتتاح موزه دفاع مقدس لرستان که هنوز نیمه کاره است با انتقاد گسترده رسانه‌ها، مردم، ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های شهدا استان همراه شده است و معتقد هستند باید این مرکز فرهنگی تکمیل و سپس افتتاح شود.

احداث باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان از سال 86 مطرح شد و احداث آن‌یکی از مصوبات سفر هیئت دولت وقت در سال 87 بود که کارهای مطالعاتی این طرح در سال 87 به پایان رسید و عملیات اجرای پروژه در سال 89 در زمینی به مساحت چهار هزار و 250 مترمربع واقع در تپه شهدای گمنام خرم‌آباد شروع شد.

اکنون پس از گذشت 10 سال از آغاز احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس لرستان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز کامل تکمیل نشده و باز هم همچون سال‌های گذشته لنگ اعتبار است و  توجه و یاری مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/648/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس لرستان باغ موزه دفاع مقدس خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم، محمد خراسانی‌زاده در سخنانی بیان کرد: موزه هنرهای معاصر تهران ظرفیت‌های متعددی دارد که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد و آنها را مسکوت گذاشت. فضای پیرامونی موزه یکی از ظرفیت‌های بیرونی کم‌نظیر ما محسوب می‌شود که می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی برای ارائه هنری داشته باشد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به مضمون چیدمان "ده هزار جهان" گفت: مضمون انتخاب شده بر مبنای پیشنهاد دو هنرمند و ناظر به یک نسل‌کشی تاریخی بود که همه انسان‌ها با دیدن و شنیدنشان قلبشان به درد می‌آید. اکنون شاهد هستیم که کودکان غزه تنها به جرم فلسطینی بودن توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. بیش از ۳۰ هزار کشته در فلسطین طی ۶ ماه گذشته ثبت شده است که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند. به تعبیر قرآن کریم، "بِاَیِّ ذَنب قُتِلَت"؟

مدیرکل هنرهای تجسمی تصریح کرد: امیدوارم این چیدمان، تلنگری برای شمار محدودی از افراد جامعه که نسبت به فجایع انسانی غزه بی‌تفاوت هستند، باشد تا بیندیشند و ببینند قرار است در کدام سوی تاریخ بایستند؟ سمت ظالم یا طرف مظلوم؟

در بخش دیگری از این مراسم، حسین ونکی، یکی از طراحان چیدمان " ده هزار جهان" درباره این رویداد هنری محیطی گفت: من همکاری‌های کوچکی با پسرم داشتم و افتخار می‌کنم که با او بودم. ما چند ماه است که درگیر ایده این چیدمان هستیم و خوشحالم که اکنون در محوطه موزه هنرهای معاصر تهران به اجرا درآمده است.

او با اشاره به مظلومیت کودکان شهید غزه گفت: هیچ‌کس سراغ کودکان کشته شده در غزه را نگرفت.  بیش از ۳۵۰۰ کودک تاکنون کشته شده‌اند. سرعت کشتار کودکان بیش از سرعت ما در ساخت مجسمه‌های گچی بود. این سختی‌ها و این بی‌اعتنایی سرد و سنگین می‌گذرد و باید به آینده امیدوار بود.

سپس ابوذر ونکی دیگر طراح چیدمان "ده هزار جهان" با خوانش متنی، سکوت جهانی مدعیان حقوق بشر در زمینه کشتار کودکان در غزه را به چالش کشید و خواستار واکنش به این فاجعه انسانی شد.

گفتنی است چیدمان "ده هزار جهان" با محور نفی سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه توسط حسین ونکی و ابوذر ونکی طراحی شده است و تا ۳۰ فروردین برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد
  • تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد افتتاح شد
  • پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان آماده افتتاح در سفر هیات دولت به ایلام است
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان بوشهر ضروری است