Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:22:12 GMT

۱۲۰ هزار تُن آسفالت در قم توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۱۲۵۰

۱۲۰ هزار تُن آسفالت در قم توزیع شد

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی زاده اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یک ماه و نیم ابتدایی سال تلاش بسیاری کردیم تا خودمان را به برنامه امسال برسانیم.

حلوایی زاده با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی برای توزیع این مقدار آسفالت در معابر شهری، افزود: سال گذشته مناقصه ای انجام و قیر مورد نیاز امسال شهرداری خریداری شد البته اگر قرار باشد فراتر از ردیف بودجه انجام دهیم باید دوباره خرید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه برای امسال توزیع ۲۳۰ هزار تُن آسفالت در معابر پیش بینی شده اما دست اندرکاران تلاش می‌کنند این عدد به ۲۵۰ هزار تُن برسد افزود: ۲۵۰ هزار تُن معادل حدود ۲ میلیون متر مربع که وسعت عظیمی در شهر را زیر پوشش می گیرد.

معاون شهردار قم به برنامه‌ ریزی برای توزیع این آسفالت در مناطق هشتگانه شهرداری اشاره کرد و گفت: در این وسعت کار ممکن است چند اشتباه کوچک نیز انجام شود اما عمدتا نظارت خوبی بر توزیع درست این آسفالت صورت می گیرد.

حلوایی زاده با اشاره به اهمیت بهسازی معابر در پایداری روکش آسفالت تصریح کرد: معابری که خرابی زیادی دارد بدون تعمیر دوباره آسفالت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در معابر اصلی طرح ۲ یا ۳ لایه آسفالت است و باید انجام شود چرا که اگر این کار را انجام ندهیم لایه پایینی به زودی از بین می‌رود، اینکه گاهی مردم می‌گویند یک معبر مشکل زیادی نداشته و دوباره آسفالت شده از این نظر است.

معاون شهردار قم با اشاره به منطق توزیع آسفالت در سطح شهر گفت: اولویت نخست معابر اصلی است اما سعی کردیم در هر منطقه به معابر فرعی نیز توجه داشته باشیم.

 مردم در سود طرح های شهری سهیم هستند

شهردار قم با اشاره به لزوم شکل‌گیری بدنه مرحله پنج عمار یاسر توسط بخش خصوصی گفت: مردم باید خود را در مواهب طرح های شهری سهیم بدانند.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد عالی سرمایه‌گذاری قم با اشاره به مسیر شکل‌گیری مرحله پنج طرح عمار یاسر، اظهار داشت: در این طرح سیاست شهرداری باز کردن مسیر است و بدنه خیابان را مردم باید شکل دهند. سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت این طرح که از خیابان معلم تا میدان سپاه امتداد دارد، افزود: طرح فوق با عرض ۴۵ متر و در ۲ سطح پیگیری خواهد شد تا نیاز ترافیکی آن محدوده را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نزدیکی این محور به حرم حضرت معصومه (س) اقبال در مردم برای سرمایه‌گذاری در بدنه این خیابان زیاد خواهد بود، گفت: اگر شهرداری وارد کار ساخت و ساز در بدنه شود، آفت‌هایی دارد و هدف ما این است که مردم در سود اجرای طرح های شهری سهیم باشند.

شهردار قم اهمیت سیما و منظر و خط آسمان در این معبر را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید طرحی برای این مسیر تهیه شود که متناسب با فضای این طرح بوده و به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سمت و سو بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مساله طرح های تفریحی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از تمام فرصت‌ها برای تکمیل و احیای طرح های تفریحی در شهر قم استفاده کرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکل هایی که در مسیر جذب سرمایه گذار برای شهربازی میدان ۷۲ تَن وجود داشت افزود: مردم قم در این شهربازی خاطره های خوبی دارند و ما باید برای شکل دهی سریعتر آن تلاش کنیم. وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲ سرمایه گذار برای کار در این طرح، ادامه داد: با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی تامین تجهیزات مورد نیاز شهربازی کار مشکلی شده و حتی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در این مسیر نتوانستند به کمک شهرداری قم بیایند.

شهردار قم همچنین به اهمیت کیفیت در شکل دهی به شهربازی میدان ۷۲ تُن اشاره کرد و گفت: یک شهربازی مدرن و خوب در چارچوب امکان های کنونی کشور باید در این نقطه ایجاد شود.

سقائیان نژاد یادآور شد: مسئولان امر در مدت یک هفته وضعیت پیشنهادهای سرمایه گذاری در این طرح را مشخص کرده و سابقه متقاضیان و دستگاه‌هایی که در اختیار آنها قرار دارد را به دقت بررسی کرده و گزارشی به ستاد سرمایه گذاری ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ساخت داخل برای شهرداری قم اولویت است، ادامه داد: در موضوع شهربازی اما توجه به استانداردها و ایمنی تجهیزات موضوعی بسیار حساس است و نباید به دنبال سعی و خطا باشیم.

شهردار قم افزود: اگر شهربازی میدان ۷۲ تن تا نوروز ۱۴۰۰ شکل بگیرد در کنار طرح هایی مانند شهربازی غدیر، بوستان علوی، تله سیژ و سورتمه یک تحول بزرگ در طرح های عمرانی اتفاق خواهد افتاد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: بعد از اینکه پارک هزار هکتاری فراهم شد و اقلیم آن محدوده شکل گرفت، می‌توان در آن موقعیت هم به پروژه‌های تفریحی شبیه به تله سیژ فکر کرد.

مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد یک شهربازی شاخص در میدان ۷۲ تُن

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: طرحی تهیه شده تا یک شهربازی شاخص و به روز در میدان ۷۲ تُن ایجاد شود.

پیام جوادیان با اشاره به طرحی که برای ایجاد شهربازی در میدان ۷۲ تُن آماده شده است اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما در تهیه طرح این بوده که دستگاه‌های بازی جدید و به روز در این شهربازی استفاده شود.

مدیرعامل پارک های شهرداری قم با توجه به شکل گیری شهربازی بوستان علوی، ادامه داد: در آن مجموعه فضا کوچک بود و امکان توسعه نداشتیم اما در شهربازی میدان ۷۲ تُن یک فضای پنج هکتاری داریم که باید بهینه مورد استفاده قرار بگیرد.

جوادیان افزود: این شهربازی در یک نقطه بسیار راهبردی و راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته و محل آمد و شد سالیانه ۳۰ میلیون خودرو می باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان قمی یک سابقه خاطره انگیز از این شهربازی دارند گفت: شهربازی میدان ۷۲ تُن می تواند حجم بالایی از زائران و مسافران را جذب کند.

جوادیان افزود: رویکرد ما در این طرح این است که دستگاه‌ها پیشرفته و هیجان آمیز باشد و به دستگاه‌هایی که در شهربازی‌های معمولی وجود دارد، اکتفا نشود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل حقوقی در مشارکت با بخش خصوصی برای شکل دهی به یک شهربازی گفت: در این شهربازی یک سوله هزار و ۲۰۰ متری برای بازی‌های فضای بسته دیده شده و بقیه دستگاه‌ها در محوطه آزاد قرار می‌گیرد.

مدیر عامل پارک های شهرداری قم با اشاره به پیش بینی یک پارک کوچک آبی در این طرح اضافه کرد: ۲۵ هزار متر مربع محوطه سازی، ۱۸ هزار متر مربع فضای سبز و ۹ هزار متر شبکه دسترسی از جمله اقدام هایی است که سرمایه گذار باید انجام دهد.

مدیرعامل پارک‌های قم بیان داشت: پیش‌بینی‌ها می‌گوید این شهربازی ۹ ماه در سال مورد استفاده خواهد بود و ۳۴۰ هزار تَن برای دوره ۹ ماهه از آن استفاده می‌کنند.

جوادیان با اشاره به اینکه در جریان مشارکت برای ساخت این شهربازی آورده شهرداری، عرصه آن است ادامه داد: این شهربازی طوری طراحی می‌شود که گروه‌های مختلف سِنی بتوانند از آن استفاده کنند.

بازگشت سرمایه‌های اجتماعی با راه اندازی طرح های تفریحی در قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: راه اندازی طرح های تفریحی در قم موجب بازگشت سرمایه‌های اجتماعی در شهر خواهد شد.

مجید اخوان با اشاره به اینکه شهربازی سالاریه و میدان ۷۲ تُن ۲ طرح قدیمی تفریحی در شهر قم هستند اظهار داشت: مشکل هایی که برای این ۲ مجموعه پیش آمد، موجب ایجاد یک ذهنیت منفی در مردم شده است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر جذب سرمایه‌گذار برای احیای شهربازی میدان ۷۲ تُن با جدیت در حال پیگیری است و به این موضوع باید به عنوان راهی برای بازگشت سرمایه های اجتماعی نگاه کنیم.

اخوان گفت: در عرصه شکل‌دهی به طرح های تفریحی شهرداری نباید به طور مستقیم وارد شده و خودش اقدام به هزینه و خرید تجهیزات کند بلکه کار باید از طریق سرمایه گذار پیش برود.

وی با تاکید بر ضرورت دعوت از سرمایه گذاران توانمند و ایجاد شهربازی‌های به‌روز در قم، گفت: باید این ذهنیت منفی را از بین ببریم.

اخوان همچنین به طرح مرحله پنج عمار یاسر اشاره کرد و افزود: سیاست شهرداری در این طرح باید تسهیل گری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره  تملک‌های سنگین پیش رو در این طرح گفت: شهرداری باید برنامه‌ ریزی مناسب برای توافق با مالکان را انجام دهد.

برچسب‌ها شهرداری قم قم مدیریت شهری سید مرتضی سقائیان نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم مدیریت شهری شهرداری قم قم مدیریت شهری اخبار کنکور طرح های تفریحی سقائیان نژاد سرمایه گذاری سرمایه گذار یک شهربازی شهرداری قم دستگاه ها شهردار قم بخش خصوصی ن آسفالت هزار ت ن پارک ها شکل دهی شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های این استان تعریف شده است.

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی شهرداری‌ها، مشارکت آنها در طرح‌های اقتصادی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این زمینه از شهرداران استان خواسته شده است تا با شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه مشارکت در این طرح‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان‌جنوبی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی بلا استفاده در حوزه مدیریت شهری به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی این حوزه تعریف شده است و بر همین اساس موضوع محوری در اولویت‌گذاری برنامه‌های شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲، موضوع سرمایه‌گذاری است و امیدواریم که در سال‌جاری هم در امتداد برنامه‌های از پیش تعیین شده تحولات خوبی در حوزه‌های اقتصادی شهرداری‌ها را شاهد باشیم.

صفری با اشاره به کسب رتبه سوم شهرداری‌های استان در شناسایی و ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور، متذکر شد: سال گذشته شهرداری‌های خراسان‌جنوبی ۷۰ فرصت مهم سرمایه‌گذاری را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شناسایی کردند و با ثبت آن در سامانه متمرکز کشوری مقام سوم را در بین ۳۰ استان کشور به‌دست آورده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به نتایج مثبت این طرح، موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های سال‌جاری هم قرار دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: امکان مشارکت و همکاری با شهرداری‌ها در این زمینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت دیگر شهرداری‌ها فراهم شده است.

کد خبر 739259

دیگر خبرها

  • خیابان‌های صالح شهر آسفالت می‌شوند
  • توزیع ۱۹ هزار و ۱۱۳ تن قیر رایگان در لرستان
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • توزیع ۹۰ تن آسفالت در منطقه یک اراک