Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران گفت: با توجه به تورم ناشی از وجود تحریم ها، حقوق کارمندان شاغل در دو نوبت اسفندماه ۵۰ درصد و در فروردین ماه ۱۵ درصد اضافه شد که در پی آن فاصله ای بین حقوق بازنشستگان و شاغلان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با نمایندگان بازنشستگان تصریح کرد: در این راستا تصمیم بر آن شد تا همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی شود.

وی یادآورشد: در ایام شیوع کرونا سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع فوق بودجه ای که باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یافت و به استان هایی چون گیلان و قم با مشکل روبرو شدند، پرداخت کردیم و بخشی هم به عنوان کارانه به آنها اعطا شد.

نوبخت همچنین با اشاره به اینکه تلاش بر آن است مطالبات بخش های مختلف را در اسرع وقت پرداخت کنیم، تصریح کرد: هر ساله نیمی از مطالبات گندم کاران در پایان کار به آنها داده می شد که با وجود تحریم ها در حال حاضر پنج تا ۶ درصد از مطالبات آنها بیشتر باقی نمانده و بقیه پرداخت ها را نیز شروع کرده ایم و به طور کامل پرداخت می شود.

نوبخت همچنین به مطالبات ایثارگران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مطالبات آنها به صورت نقدی پرداخت شده است.

چهار تا پنچ هزار میلیارد تومان کارانه و پاداش به حوزه بهداشت و درمان پرداخت می شود

وی با بیان اینکه کارانه از درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها تامین می شود، گفت: درآمد تخصصی بیمارستان ها بدلیل شیوع کرونا کاهش یافته از این رو نتوانستند این کارانه را پرداخت کنند اما دولت به غیر از پاداش ویژه، برای کرونا نیز در دو مرحله یک بار یک هزار میلیارد تومان و مرحله دیگر ۲ هزار میلیارد تومان برای کارانه های معوق که بالای ۱۴ تا ۱۵ ماه فعالان حوزه بهداشت و درمان بود، پرداخت کرد که اکنون این عقب ماندگی به طور متوسط به هفت ماه کاهش یافته است.

نوبخت گفت: هم اکنون نیز هماهنگ کردیم چهار تا پنج هزار میلیارد تومان منابع به عنوان کارانه پرداخت شود و بزودی تمامی مطالبات آنها پرداخت خواهد شد که اکنون آغاز شده و نظارت می شود تا به خوبی این توزیع انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مجوز بکارگیری نیروی جدید به وزارت بهداشت و درمان در ماه اخیر داده شده است، تصریح کرد: ۱۲ هزار مجوز را نیز قبلا داده ایم که اولویت با نیروهای شرکتی و قرار دادی  است.

وی به بهره برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود در ایام اوج شیوع کرونا طی ماههای گذشته در استان اشاره و بیان کرد: این دو بیمارستان در زمان شیوع کرونا برای  پذیرش بیماران آماده شد و اکنون در حال ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت هستیم.

چهار پروژه زیربنایی بزرگ در گیلان تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از بهره برداری چهار طرح بزرگ زیربنایی در استان خبر داد و گفت: بنا داریم پروژه ریلی رشت - کاسپین - انزلی، باقیمانده هشت کیلومتر آزادراه رشت - قزوین و آبگیری دو سد شفا رود و پلرود را نیز در این استان تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین به ظاهر مسافت کوتاهی است، بیان کرد: همین هشت کیلومتر عمدتا پل و تونل است و غیر از چند صد میلیارد تومانی که برای آن پرداخت شده، دست کم ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای بهره برداری از این پروژه باید اعتبار تامین شود.

وی بیان کرد : در حال حاضر دو پیمانکار یکی از منجیل به سمت رودبار و دیگری از سمت رودبار به سمت منجیل در حال انجام کار هستند که به صورت چندین شیفت کار می کنند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۹۲ طرح  تصویب شده تا در کنار طرح های عمرانی و زیر بنایی انجام شودکه چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند.

 نوبخت با اشاره به نوسانات بازار سرمایه گفت: برای کنترل نوسانات صندوق ثبات سازسرمایه در وزارت امور اقتصاد و دارایی پیش بینی شده که بتواند نوسانات را کنترل کند و در این راستا حدود یک درصد از صندوق توسعه ملی را برای این امر اختصاص دادیم.

یکصد هزار واحد مسکن محرومان در کشور در حال ساخت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افراد نیازمندی هستند که نمی توانند حتی از پروژه های با تسهیلات یارانه دولت برای خانه دار شدن استفاده کنند، گفت:  از بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد خواستیم تا ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن محرومان دولت پرداخت کرده و تسهیلات دهیم تا برای این قشر محروم خانه بسازیم که برهمین اساس احداث یکصد هزار مسکن محرومان در کشور در حال اجراست.

وی اظهار داشت :در همین راستا احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان امروز در گیلان کلنگ زنی شد که انتظار می رود تا یکسال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: ۵.۹ برابر حقوق  افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزوده شده است که البته اعتقاد داریم کم است اما در شرایط تحریم بیش از این امکان پذیر نیست.

کد خبر 548139 برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگی كرونا در ايران محمد باقر نوبخت مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد بازنشستگی كرونا در ايران محمد باقر نوبخت مسکن هزار میلیارد تومان بهداشت و درمان بهره برداری مسکن محرومان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان

آموزش و پرورش اعلام کرده است که حقوق نیرو‌های حق‌التدریس تا آذر ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به‌زودی حقوق سه ماه زمستان آن‌ها را تسویه خواهیم کرد. حقوق معلمان خرید خدمات تا دیماه پرداخت شد و به‌زودی ماه‌های بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهدشد.

به گزارش ایلنا، آموزش و پرورش به تازگی از پرداخت معوقات مزدی معلمان حق التدریس و خرید خدمات خبر داده و اعلام کرده است که «حقوق نیرو‌های حق‌التدریس تا آذر ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به‌زودی حقوق سه ماه زمستان آن‌ها را تسویه خواهیم کرد. حقوق معلمان خرید خدمات تا دیماه پرداخت شد و به‌زودی ماه‌های بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهد شد.»

همچنین علی فرهادی، معاون آموزش و پرورش، دلیلِ این تعویق در پرداخت را عدم پیش‌بینیِ بودجه لازم برای معلمان خرید خدمات عنوان کرده است و گفته: «با وجود اینکه در سال ۱۴۰۲ هیچ مجوزی برای به کارگیری معلمان خرید خدمات نداشتیم با این حال با پیگیری فراوان وزیر آموزش و پرورش و دستور رییس‌جمهور در مهر ماه ۱۴۰۲ نیرو‌های خرید خدمات به کار دعوت شدند. با توجه به اینکه در اعتبارات سال تحصیلی جاری هیچ بودجه‌ای برای این معلمان پیش‌بینی نشده بود، پرداخت حقوق نیرو‌های خرید خدمات با تأخیر مواجه شد.»

البته تأخیر در پرداختِ حقوق این معلمان، مربوط به همین یک مورد نیست. این معلمان به دلیلِ کمبودِ نیرو از سوی آموزش و پرورش در قالبِ قرارداد‌های مختلف و با حقوقِ بسیار ناچیز سالهاست به کار گرفته شده‌اند و حقوق آن‌ها با تأخیرِ بسیار پرداخت می‌شود. معلمانی که پیشتر با ما تماس گرفته بودند، از حقوق‌های ناچیز، تأخیر در پرداختِ حقوق، بیمه‌ی نصفه و نیمه و سختیِ کار خود شکایت کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که به امید استخدام، سال‌ها به دورافتاده‌ترین مناطق فرستاده شده‌اند و حتی حقوق معلمی‌شان خرج رفت و آمد آن‌ها هم نشده است.

با استناد به آمار منتشر شده، مشکلِ کمبود معلم به قدری زیاد است که مشخص نیست چه زمانی آموزش و پرورش از به کار بردنِ این نیرو‌ها بی‌نیاز خواهد شد. همچنین قولِ جذب این معلمان که از سوی مسئولان مختلف، آموزش و پرورش و مجلس بار‌ها تکرار شده، مشخص نیست به تحقق می‌رسد یا نه؟

کوروش شریعتی، نماینده جمعی از این معلمان حق التدریس، در انتقاد از این وضعیت می‌گوید: آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از نیرو‌های خرید خدمات، پیش دبستانی، برون‌سپار و… برای کمبود نیرو استفاده می‌کند. طی دو سال اخیر خیلی از نیرو‌های خرید خدمات را تعدیل کردند، اما با توجه به اینکه امسال با گذشتِ ۴ ماه از سال تحصیلی خیلی از مدارس خالی از معلم بود، مجبور به بازگرداندنِ بخشی از این نیرو‌ها شدند. کمیسیون آموزش به این موضوع ورود کرد و حتی قرار شد برای تعیین تکلیفِ این نیرو‌ها تصمیمی گرفته شود، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شریعتی بیان کرد: انتقاداتِ بسیاری به وضعیتِ این معلمانِ غیررسمی وارد است، از حقوقِ بسیار ناچیزِ آن‌ها گرفته تا امنیتِ شغلیِ بسیار پایین‌شان که هر لحظه ممکن است بدونِ توجه به سابقه‌ی کار و خدماتی که کرده‌اند، عذرشان را بخواهند. در این اوضاع بد اقتصادی این نیرو‌ها برای حقوق ناچیز، گاهی به دورافتاده‌ترین مناطق می‌‎روند و خیلی از آن‌ها حقوق خود را بعد از ۳ تا ۶ ماه دریافت می‌کنند.

این نماینده معلمان غیررسمی ادامه داد: کجای این خبر خوب است که حقوق دو ماه آخرِ معلمانِ خرید خدمات را تازه می‌خواهند پرداخت کنند؟ آیا مسئولانِ آموزش و پرورش می‌توانند بدون حقوق تا دو سه ماه زندگیِ خود را بچرخانند؟ معلمان پیش دبستانیِ عشایری را می‌شناسم که با قایق به محل کار می‌روند و سال گذشته فقط یک بار آنهم کمتر از۳ میلیون تومان حقوق دریافت کردند.

شریعتی تأکید کرد: چرا برای تبدیل وضعیتِ این معلمان هیچ اقدامی انجام نمی‌شود؟ خبرِ خوب برای معلمان غیر رسمی، موافقت با تبدیلِ وضعیتِ آن‌هاست نه پرداختِ حقوقی که باید سال قبل پرداخت می‌شد! البته مشخص نیست چقدر از این نیرو‌ها واقعا حقوق خود را به طورِ کامل دریافت خواهند کرد، چون خیلی از این نیرو‌های نهضتی و برون‌سپار و… اوضاعِ به مراتب بدتری نسبت به همکارانِ خود دارند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش تکلیفِ خود را با کمبودِ معلم روشن کند. این معلمان افراد تحصیل کرده و با سابقه‌ی کار هستند و اگر تا امروز برای جبرانِ کمبود معلم آن‌ها را به کار گرفته‌اند، چرا برای تبدیلِ وضعیتِ آن‌ها اقدام نمی‌کنند؟

دیگر خبرها

  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی / تفاوت تعرفه‌های درمانی ایران با دیگر کشورها
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شد
  • مقاوم‌ سازی ۳۲۳ ساختمان پرخطر / ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در پایتخت
  • مقاوم‌سازی ۳۲۳ ساختمان پرخطر/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن است